Skrotnisse
What would Shervin do?
Alkoholfri öl är underskattat.
Hur gör man det?
Och varför?
Öl skall inte kunna göras med mindre än 2,8 procent, annars är det läsk.
Alkoholfri öl är underskattat.
Turen på hojen idag, trots att jag egentligen måste kunna svara på samtal i telefonjäveln.
Brukar ha samma problem. Men jag kör med original handsfree till min Iphone inuti hjälmen. Funkar faktiskt att både höra och höras upp til ca 90 km/h. Kan vara lite svårt att lokalisera "svara-knappen" vid halsen med handskarna på bara...
Hur gör man det?
Och varför?
Öl skall inte kunna göras med mindre än 2,8 procent, annars är det läsk.
Hur: Man tar fram en kapsylöppnare och öppnar flaskan. Vicka upp flaskan så att innehållet rinner i ner i munnen. En liten bit kaka.
Varför: För att det är bekvämt att inte ha ett ömt hårfäste dagen efter. För att man ev vill kunna köra motorcykel efter att ha tagit en öl. För att man, om man är som jag, inte vill röra alkohol alls om man ska köra ett motordrivet fordon efteråt- ett arv från bussförarfassan. Att frun är med barn och vill dricka öl, men slippa undan alkoholen kan också ha nåt med saken att göra.
Alkolhol gör inte ölen. Jag tycker Brew Dogs ultrahumliga ("insanely hopped") alkoholfria öl har mer kropp och själ än deras alkoholhaltiga diton.
En (alkoholhaltig) pinfärsk Pilsner Urquell drucken på plats i Tjeckien en bastuvarm sommardag är att dö för nästan. Å andra sidan tycker jag mig ha noterat att öl utomlands inte är så alkoholrabiata. Med det menar jag att alkolholhalten är underordnad smaken. Jag tycker det är så det ska vara. Mer bra öl åt folket, oavsett alkolholhalt!!
Kolsyrad mäsk är inte öl.
Det går aldeles utmärkt att dricka folköl även om man tänker köra.
Kolsyrad mäsk är inte öl.
Det går aldeles utmärkt att dricka folköl även om man tänker köra.
Tittade fram en ny ådra på armen idag!
Gött. Ett nytt ställe att sätta sprutan på.
Hon saknar mig.....
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |