Kompisens lilla spratt som han utförde på en annan kompis igår/idag
Han hittade en sida där man kunde skicka anonyma sms, det kostade 5:-.
Givetvis så var det första han kom att tänka på att busa med någon och efter lite funderade kom han på med VEM och efter ytterligare lite funderande så kom han på VAD.
Sagt och gjort, han hittar en sida (smittsskyddsinstitutet?) där han kunde kopiera en lagtext och telefonnummer och sen skrev han till sin kompis (Vi kan kalla honom Jonny för han heter så) att han var tvungen att kontakta dem då någon han har haft sex med hade Klamydia och att han även var tvungen att meddela sina eventuella sexuella kontakter efter han blev smittad.
Han berättade det för mig i morse när vi var på väg till ett jobb och han sa att han var besviken att Jonny inte hade sagt något på morgonen när han snackade med honom, antagligen för att han skämdes (Jonny alltså)
Så han ringde Jonny och sa att han hade blivit kontaktad av smittskyddsinstitutet då Jonny jobbar åt honom och att de ville ha tag på denna Jonny.
Jag hörde allt på högtalartelefonen och hörde hur desperat Jonny var, han hade ringt både detta nummer och barnmorskan
va) och ungdomsmottagningen (han är 32...) och ingen hittade något om detta men bekräftade att det var deras information som han hade fått.
Nu hade det ju gått lite överstyr så jag försökte övertala honom om att berätta för Jonny men då hade han fått dåligt samvete och ville inte ringa honom men efter mycket om och men skickade han ett sms som löd: "Kolla in denna sida jag hittade igår, skitrolig".
Det tog väl en minut innan han fick ett samtal från en tvärilsken Jonny.
Sen när vi kom tillbaka till stan och träffade honom så hade det mesta gått över men han sa att hans tjej inte var lika lättroad som honom