Maestro
Ny medlem
Hur såg FRA´s annons ut?
Har lite skit som renderas nu. Det är helt sanslöst mycket roligare att koda på något som går att se, och som folk kan förstå sig på lite grand iaf, till skillnad från att koda abstrakta saker i servrar, eller serversimulatorer. När man säger "Jag kodade ihop en jävligt snygg logger till en diametersimulator som har problem med stacken" får man gapande munnar och blanka ögon till svar. När man säger "Jag har lyckats få in en snurrande stenboll som ljuset lyser på, en stor plåtgubbe som kan röra sig, och en himmel!" så förstår folk bättre.
Plus, dualhead rockar för utveckling. Överväger att skaffa en till skärm så jag har tre. Moahaha.
View attachment 349515
hahaha "tror jag vet varför jag är singel"
Det finns några milstolpar man passerat:
1. Känna en värme inom sig för att man gjort kod som är bättre än innan och kunden säger "det känns ju precis som tidigare"
2. Inte riktigt somna en kväll utan ligga och vrida sig fram och tillbaka med tankar som bara snurrar fram och tillbaka för att till slut vakna och komma på precis hur man ska koda förbi problemet.
Vi är nog bortom all räddning
Hehe jaoh. Bortom räddning var orden.
Knappast! Vem fan har inte haft problem med stacken? Blir väldigt kul att debugga primitiva inbyggda system när man fyllt stacken och skriver i otillåtet minne! Men att fixa grafik impar på mig. Tänkte att jag skulle testa lite OpenGL för några år sedan. Fan vad knöligt det var!
Om inte jag var ett hopplöst fall så är knappast du det. Ordentlig programmerare med egen häst mötte grabb med sporthoj...
Den har jag me! Fysik var mitt huvudämne en gång i tiden... Schysst med hästen! Du är rätt grabb för en hästtjej! Det är mycket roligare när min karl kan hänga med mig ut i skogen än tanterna jag brukar rida med. Han fegar inte ur, utan förstår det där med att låta hästen stäcka ut för fullt. "Need for speed" . Tyvärr så dog min tredje häst i våras, så nu står jag i valet och kvalet. Ny häst eller egen sporthoj? Nackdelen med egen hoj att då har man inte en ursäkt att krama och klämma...
Haha, jo, fysik med penna och papper var faktiskt roligt.
Fysiksimuleringar i spel, not so much. >.<
Det fanns alltid alldeles för många okända faktorer som gjorde att bollarna flög åt helvete istället för att studsa lite lugnt. Och annat...
Fixade en liten tubvideo under tiden jag åt pizza med. Nu ska jag ta itu med kollisioner tror jag.
Hmm... Vid närmare granskning ser normalmappen jag så ärligt stal på nätet ut att vara inverterad. >.< Att folk inte kan göra något rätt!
vad är de för låt?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |