sportbike
Guest
Mitt i solskenet på Södermalm satt det en lite tjej på 4-5 år och visslade obekymrat "Här kommer Pippi Långstrump" utan ett enda tonfel.
Fick mig att le...
Fick mig att le...
Var på intervju igår angående sommarvikariat då inte CSN hjälper en under sommaren.. Fick jobberjudande idag! yaaay!
Tittade på kontot efter lönen idag, lön 48500, synd att det var fel bara. Men man blir glad en liten stund i alla fall.
Vad jag vet kan en överföring inte tas tillbaka utan kontoinnehavarens medgivande, dvs har pengarna väl förts över så är de dina om du inte ger tillbaka dem frivilligt...
Arbetsgivare fixar det där lätt, med en 'justering' på nästa lön. Kan lätt bli en 'intressant' månad
Fast så kan de väl inte göra?
Jo. När de upptäcker att du fått fel, så justeras det på nästa lön. Ungefär motsatt till retroaktivt. Mer spännande blir det när du fått för lite, och lönekontoret påstår 'vi kan inte göra någon utbetalningen förrän den xx'. Lagom kul då om utbetalningar bara görs 2 ggr/mån.
Proaktiv?Jo. När de upptäcker att du fått fel, så justeras det på nästa lön. Ungefär motsatt till retroaktivt.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|