Vad fick dig att le idag?

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Jag är dömd år 2000 för misshandel. Det har varit riktigt jobbigt att hitta jobb trots att det är så långt bak i tiden. Fick jobb nu igen och som vanligt så ville de ha ett register.. Ångest i 2 veckor innan det djävla brevet kom.. Men det gick bra.. Hon tyckte att det var så länge sedan så sommarjobbet är säkrat! Puh...

Tiden läker en del sår. Dessutom har du väl varit snäll hela tiden sen 2000, eller hur? :krama :)

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Är väll ganska välkänt att saab 900 är världens lätt stulnaste bil och att nycklarna va lite väl lika varandra så när låsen va lagom inslitna passa nycklarna i lite fler bilar än tänkt..
Jag minns från barnåren att vi lyckades låsa in nycklarna i bilen utanför en affär 20 mil hemifrån. Då var det väldigt praktiskt att det fanns en 900 till på parkeringen. Ägaren hjälpte så gärna till att låsa upp vår bil åt oss.

En annan gång hade vi lastat in allt och satt oss i bilen för att köra iväg från IKEA för att upptäcka att det satt fel stereo i bilen...

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Vafan, har du inte hört talas om det legendariska firandet i stadsparken?:va

Hon är fan orättvis...:mad:

Nu när du säger det, så har bekanta faktiskt i Lund berättat det.
Låter precis som Uppsala :banana

Det där känner jag igen, förra året jobbade jag mer eller mindre alla roliga högtider tror jag...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag är dömd år 2000 för misshandel. Det har varit riktigt jobbigt att hitta jobb trots att det är så långt bak i tiden. Fick jobb nu igen och som vanligt så ville de ha ett register.. Ångest i 2 veckor innan det djävla brevet kom.. Men det gick bra.. Hon tyckte att det var så länge sedan så sommarjobbet är säkrat! Puh...

Grattis till jobbet! Det du skrev fick faktiskt mig att le lite idag. Ta nu inte detta på fel sätt, vet inget om dig eller om du förtjänat att ha svårigheter i jobbsökandet eller någonting. Verkligen inte något illa menat med att le åt det hela, men låt mig förklara:

När jag gick i högstadiet hade jag ett ganska eget sätt, klädde mig lite som jag ville och lät håret växa ut. Verkligen ingen extrem stil eller något, bara vad jag tyckte var bekvämt liksom. Jag var mig själv helt enkelt. Detta gick inte hem hos några av skolans nötter, utan jag blev ganska friskt mobbad under den här tiden... Jag försökte att inte bry mig om det hela, men visst var det jobbigt att utstå dagliga trakasserier och fanskap bara beroende på mitt utseende och min umgängeskrets (jag hängde ju inte direkt med de "coola" snubbarna)... En dag diskuterade jag min situation med en polare och uttryckte mitt hat, för något annat kände jag inte, för idioterna som mobbade mig. Detta råkade en av dem höra, och det var ju inte direkt populärt... Dagen efter hoppade gängets ledare på mig bakifrån och bröt bland annat min arm ur led, en ganska jävlig misshandel i flera steg... Han dömdes senare för misshandel, men rätten fick på något sätt för sig att det jag sagt ska ha varit så pass provocerande att det rättfärdigade attacken varpå han slapp väldigt lindrigt undan (inget skadestånd, endast billiga dagsböter och en misshandelsdom). Jag har ganska allvarliga problem med den där armen han hade sönder och lider dagligen av den, så jag har alltid känt att han kom jävligt lindrigt undan. Det känner jag fortfarande, men det du berättar om svårigheterna med jobbsökande och dylikt med en misshandelsdom i bagaget gav mig ändå lite hopp om att killen i fråga faktiskt får betala lite för vad han gjort... Som sagt, inget ont menat mot dig eller den situation du har. Men tack hur som helst:)

Last edited:

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Grattis till jobbet! Det du skrev fick faktiskt mig att le lite idag. Ta nu inte detta på fel sätt, vet inget om dig eller om du förtjänat att ha svårigheter i jobbsökandet eller någonting. Verkligen inte något illa menat med att le åt det hela, men låt mig förklara:

När jag gick i högstadiet hade jag ett ganska eget sätt, klädde mig lite som jag ville och lät håret växa ut. Verkligen ingen extrem stil eller något, bara vad jag tyckte var bekvämt liksom. Jag var mig själv helt enkelt. Detta gick inte hem hos några av skolans nötter, utan jag blev ganska friskt mobbad under den här tiden... Jag försökte att inte bry mig om det hela, men visst var det jobbigt att utstå dagliga trakasserier och fanskap bara beroende på mitt utseende och min umgängeskrets (jag hängde ju inte direkt med de "coola" snubbarna)... En dag diskuterade jag min situation med en polare och uttryckte mitt hat, för något annat kände jag inte, för idioterna som mobbade mig. Detta råkade en av dem höra, och det var ju inte direkt populärt... Dagen efter hoppade gängets ledare på mig bakifrån och bröt bland annat min arm ur led, en ganska jävlig misshandel i flera steg... Han dömdes senare för misshandel, men rätten fick på något sätt för sig att det jag sagt ska ha varit så pass provocerande att det rättfärdigade attacken varpå han slapp väldigt lindrigt undan (inget skadestånd, endast billiga dagsböter och en misshandelsdom). Jag har ganska allvarliga problem med den där armen han hade sönder och lider dagligen av den, så jag har alltid känt att han kom jävligt lindrigt undan. Det känner jag fortfarande, men det du berättar om svårigheterna med jobbsökande och dylikt med en misshandelsdom i bagaget gav mig ändå lite hopp om att killen i fråga faktiskt får betala lite för vad han gjort... Som sagt, inget ont menat mot dig eller den situation du har. Men tack hur som helst:)

Jag hatar det svenska rättsväsendet ibland för det är orättvist. Den snubben borde ha blivit dömd ordentligt och som du säger, hoppas det svider.

Jag är paff idag över att jag blev dömd.. Kan faktiskt inte förstå det och jag ångrar mig inte.

Min historia började när jag var 15 år.. Gick på en cykelväg i den lilla staden Lycksele som hade extremt mycket rasister på den tiden (99)..Det var dagen jag fyllde femton.. På kvällen hade jag gått med min dåvarande flickvän till busstationen och på väg hem så kör en vit volvo 740 efter mig och försöker köra över mig. De ropar djävla svartskalle vi ska döda dig. Detta gjorde att jag registrerade skylten och gick till polisen men såklart fanns inget att göra (Vi har blivit utsatta för ett flertal rasistattacker i Lycksele, jag, min bror och min familj och de gånger vi anmäler läggs det ner eller togs inte upp alls, vi som inte kunde så mycket med vad våra rättigheter innebar lät det bero).

En dag får jag tag på killen som äger bilen men han påstår att den är utlånad men vill inte säga till vem.. Hans kompis som är 21 vid den tiden börjar djävlas med mig.. Säger till mig att min flickvän är mutad eller hotad till döds. Min parfym är gjord av svett.. Sen har han hoppat på mig några gånger i fyllan (han full) och velat slå mig och jag honom men jag har gått därifrån.

Detta pågick i 2 år ungefär och en dag hoppade han ut ur samma djävla bil när jag var på väg hem (en fredagskväll, hade varit och paddlat kajak på simhallen, 22.00). Jag blev omringad och som tur är var min bror och jobbade på en pub knappt 20 meter bort så jag sprang dit. Min bror var lite av en rambo så han flyger ut från fönstret och jagar dem. De sätter sig i bilen och flyr. Han går tillbaka till jobbet och jag är på väg hem. Knappt hann jag gå 50 m så kommer 3-4 bilar.. Ut kommer en massa djävlar bönder och alla omringar mig. Jag står i mitten och 21 åringen hoppar på mig och jag smäller till honom, ett slag. Han ramlar ner. han börjar skrika att jag har slagit honom oprovocerat, stannar bilar som kör förbi för att de ska vittna. När de ser mig säger de "ja, visst kan vi vittna" trots att de inte såg händelsen.

5 vittnen hade han till sitt förfogande. Jag hade 0. 5 vittnen med 5 olika versioner av händelsen. Jag förklarade att jag var livrädd för att de ska döda mig trots hot, att jag varit och anmält hotelsena utan framgång. Det hjälpte dock inte. Dömd, + villkorlig i 2 år. Gubben jag mötte från kriminalvården hörde min historia, skrattade och sa "ha ett bra liv". Sen såg jag aldrig honom igen. Många förstod mig. Det gjorde dock inte rätten. Så jag förstår inte varför jag tvingats lida för detta när den fittan borde ha lidit. Ouf, lång historia :) Men men, vill bara förklara att det ibland kan finnas orsaker.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
...gick till polisen men såklart fanns inget att göra...
Jävligt fittigt av polisen att inte ta tag i det från början.
Rassegrabbarna är sällan särskilt modiga när det gäller. Om polisen besökt dem och tatt ett allvarligt snack hade de förmodligen lämnat er ifred sedan.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Igår log jag då 2 personer oberoende av varandra tyckte jag blivit smalare :)

Det är en bra sporre att fortsätta träna :)

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
comp30000000d.png

http://dontevenreply.com/

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
"Jag hatar det svenska rättsväsendet ibland för det är orättvist"

Det kan man verkligen säga ja, fyfan...:död Lider med dig mannen, hoppas att det funkar bra på nya jobbet!

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11

Är inte ett "utrag ur belastingregistret" 5 år tbx?. (ev max10?)

Aldrig behövt lämna nått trots ett ganska våldsamt förflutet med både misshandlar, våldsamt motstånd, våld mot tjänsteman, övergrep i rättssak mm.

Kanske just för jag varit öppen med allt o sagt det är i det förflutna...
Beror givetvis på vad för slags arbeten likaså.

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Är inte ett "utrag ur belastingregistret" 5 år tbx?. (ev max10?)

Aldrig behövt lämna nått trots ett ganska våldsamt förflutet med både misshandlar, våldsamt motstånd, våld mot tjänsteman, övergrep i rättssak mm.

Kanske just för jag varit öppen med allt o sagt det är i det förflutna...
Beror givetvis på vad för slags arbeten likaså.

Prova att ursäkta dommarna med att du är förföljd av polisen och meningsmotståndare som konspirerar mot dig, trots att du aaaaldrig gjort något fel, så får du se om du blir anställd.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Några riktigt, riktigt roliga timmar på Gröndal med 640n. Visserligen bromsade jag så mycket att det värker i höger underarm så snabb var jag nog inte och ett par rediga kast blev det. Men kul var det!!!

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Min man. :kär
Efter att en hel dag varit tävlingsfunktionär och stått på en framridningsbana, så kommer jag hem. Han är ute och åker. Det första han frågar när han kommer hem är om jag vill följa med på en tur. Självklart! :banana Har nog aldrig fått på mig grejjorna så snabbt. :D Helt underbart att få hoppa upp där bak och dra iväg. :yoparty Hoppas vi inte skrämde de på touringhojen när vi blåste förbi. :rolleyes:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tog en liten nätt tur på 60 mil och besökte polare i södra sverige. :) Utgick från karlskrona, var som längst norrut i växjö, och som längst västerut i helsingborg. Blev bjuden på mat på vartenda stopp. Tycker nån kunde bjudit hojen på lite soppa istället. :D
Men kul attt kunna ta en sån tur på hojen.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Tog en liten nätt tur på 60 mil och besökte polare i södra sverige. :) Utgick från karlskrona, var som längst norrut i växjö, och som längst västerut i helsingborg. Blev bjuden på mat på vartenda stopp. Tycker nån kunde bjudit hojen på lite soppa istället. :D
Men kul attt kunna ta en sån tur på hojen.

O fyfabaian vilken tur :tummenupp

Jag har kört en sväng H-D idag, blev väl kanske 15 mil.

Väldigt glad att jag hittade min Alpinestar regn/vindöverdragsjacka vilket gjorde mitt perforerade ställ o-perforerat så jag kunde glida runt i t-shirt under stället och vara varm istället för att frysa ihjäl på 1 minut.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
O fyfabaian vilken tur :tummenupp

Jag har kört en sväng H-D idag, blev väl kanske 15 mil.

Väldigt glad att jag hittade min Alpinestar regn/vindöverdragsjacka vilket gjorde mitt perforerade ställ o-perforerat så jag kunde glida runt i t-shirt under stället och vara varm istället för att frysa ihjäl på 1 minut.

Det blev en hel del sådana turer förra säsongen, så misstänker att den här säsongen blir likadan. Enda felet är väl att däcken blir lite platta. >.< Fast, det kan man bota på vägen genom småland. Många fina och galet krokiga vägar att nöta på kanterna av däcken på där. :kär

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det blev en hel del sådana turer förra säsongen, så misstänker att den här säsongen blir likadan. Enda felet är väl att däcken blir lite platta. >.< Fast, det kan man bota på vägen genom småland. Många fina och galet krokiga vägar att nöta på kanterna av däcken på där. :kär

Om du söker dig ut mot gränsen till halland, så finns det ännu mer och ännu krokigare småvägar.
Ett trevligt område utan några större samhällen alls.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin