Vad fick dig att le idag?

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Expediten på apoteket önskade mig en trevlig kväll efter att jag asat min febriga kropp dit och köpt febernedsättande och smärtstillande och Strepsils för att försöka hålla febern i schack. Det e humor det.

Strepsil Ingefära gör under för halsen!

sportbike

Guest
En arbetskollega sa igår, jag börjar bli långhårig och det är dags att klippa sig, jag har en jättebra trimmer som man kan ställa in på 12 millimeter, det brukar bli perfekt.
I morse när han kom var han helt kal på hjässan.
-Vadå 12mm sa en annan kollega?
-Jag vet, men jag nös.
-Nös??
-Ja, jag nös och tappade trimmern i golvet så munstycket sprack så jag fick köra utan.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
En arbetskollega sa igår, jag börjar bli långhårig och det är dags att klippa sig, jag har en jättebra trimmer som man kan ställa in på 12 millimeter, det brukar bli perfekt.
-Jag vet, men jag nös.
-Nös??
-Ja, jag nös och tappade trimmern i golvet så munstycket sprack så jag fick köra utan.

Liknande incident hände mej i lumpen.

När det väl var min tur efter sisådär 40 gubbar så var alla munstycken trasiga.
Kan tillägga att jag har väldigt ljust hår så det såg verkligen helt kalt ut.

Löjtnant blev glad dock.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
-Jag vet, men jag nös.
-Nös??

0 ser ju bättre ut än 12mm iaf på mig, 12 mm ser ut som jag har en jethjälm på huvudet :3freak
Back in the days brann trimern upp när jag klippt hälften.. självklart sent på kvällen så de va bara ha mössa på sig hela dan efter och köpa ny på vägen hem, gick skit bra tills lunchen då jag glömde bort och tog av mössan, polarna skratta så maten spruta :gnissla

har stört tjockt och mycket hår..

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
0 ser ju bättre ut än 12mm iaf på mig, 12 mm ser ut som jag har en jethjälm på huvudet :3freak
Back in the days brann trimern upp när jag klippt hälften.. självklart sent på kvällen så de va bara ha mössa på sig hela dan efter och köpa ny på vägen hem, gick skit bra tills lunchen då jag glömde bort och tog av mössan, polarna skratta så maten spruta :gnissla

har stört tjockt och mycket hår..

Jag är alltid orolig för att något liknande ska hända så jag försöker att klippa liksom växelvis så OM den lägger av är det iaf inte helt jävla mongo :p

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Jag är alltid orolig för att något liknande ska hända så jag försöker att klippa liksom växelvis så OM den lägger av är det iaf inte helt jävla mongo :p

Bättre o va ett totalt mongo än ett halvt om men nu skall se ut som de.

Jag snagga mig totalt utan munstycke en gång - denbörja krångla när ja hadehela bakhuvet o nacken kvar - sådär2-3cm.

Resultatet var ett episkt jubelmongo:D

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Nollning på något gymnasie i stan tydligen...tydligen skulle man bada i en fontän iförd en sopsäck, vad man inte tänkte på var tydligen att det var lite halkigt på botten av fontänen. :rofl

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Gratis lunch med en av mina leverantörer på jobbet idag och hojtur med kunder igår. Ibland är det faktiskt inte sååå illa att jobba inom försäljning.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
En kollega ringde och frågade om han skulle lämna in bilen på service redan? Jag har kört 3000 mil står det på mätaren.
Är du säker på det frågade jag, du har haft bilen en månad, har du kört 3000mil tror du? Hmm det låter mycket säger han. Ja det är 3000km du har kört, skönt med självgående kollegor :hihi

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Äntligen är bumsen hemma igen. :kär Fick skjuts (bönpall) ner till Avesta. Sedan tog vi en omväg på vägen hem. Svängde om Torsång, och tog en fika. Lycka är att få köra sin egen hoj! :kär Fast att sitta på terrassen på fiket och se solen reflexteras i Dalälven är inte fel det heller. :) Njöt av resan hem. Nylagt slät asfalt, utan snabel, på krokig väg. :tummenupp

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Fick jobbet :) plockar ut kläder och diskuterar det sista imorgon, passar på att hämta upp en "ny" privat bil på vägen hem.

Hämtade ut min lagade telefon igår, slapp betala för lånemobilen som råka bada

Fått ett grymt sjukträningsprogram som rätt utfört lämnar en dyngsur av svett och darrande kropp kravlandes mot duschen, som sig bör.

Fått tid hos ortopeden för att hitta felet på ryggen

Lyckades fixa min dator utan att bytta hdd så u kan jag lämna tillbaka polarens som jag lånat. och cd läsaren jag lånat av en annan :hihi

Hittat vinterplats till hojen om jag inte får den såld, verkstan skulle börja titta på den i måndags så med lite tur e den igång imorn så ska den bara besiktigas så kanske man kör sina första lagliga mil iår :D

Endel saker kvar att fixa men det ljusnar! :) Ska bli skönt att kunna ta fokus från allt materialistiskt tjafs och fokusera på det som e viktigt.

Last edited:

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Fick jobbet :) plockar ut kläder och diskuterar det sista imorgon, passar på att hämta upp en "ny" privat bil på vägen hem.

Hämtade ut min lagade telefon igår, slapp betala för lånemobilen som råka bada

Fått ett grymt sjukträningsprogram som rätt utfört lämnar en dyngsur av svett och darrande kropp kravlandes mot duschen, som sig bör.

Fått tid hos ortopeden för att hitta felet på ryggen

Lyckades fixa min dator utan att bytta hdd så u kan jag lämna tillbaka polarens som jag lånat. och cd läsaren jag lånat av en annan :hihi

Hittat vinterplats till hojen om jag inte får den såld, verkstan skulle börja titta på den i måndags så med lite tur e den igång imorn så ska den bara besiktigas så kanske man kör sina första lagliga mil iår :D

Endel saker kvar att fixa men det ljusnar! :) Ska bli skönt att kunna ta fokus från allt materialistiskt tjafs och fokusera på det som e viktigt.

Grattis till jobbet. Nu tar det minst två månader innan du börjar gnälla på att det är ett skitjobb och alla kollegor är idioter. ;)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Grattis till jobbet. Nu tar det minst två månader innan du börjar gnälla på att det är ett skitjobb och alla kollegor är idioter. ;)

Tackar, hehe mycket troligt men då får jag väll leta ett nytt, tänker inte göra om misstaget att stanna år på ett skitjobb bara för det är bekvämt.

Livet e för kort för att va bitter ;)

(Märks det för övrigt att jag har en bra dag idag? Önska min hjärna fungerade såhär varje dag istället för den mörka plats den brukar va)

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
- "Hej chefen, jag har fått ett annat erbjudande så jag tänkte bara berätta att jag säger upp mig!"

Nu hoppas jag bara att det visar sig vara så bra som det verkar så jag slipper ångra mig, men det blir ett långt senare problem. Tjoho, idag skall jag öppna min sparade whisky och fira. :banana

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Tackar, hehe mycket troligt men då får jag väll leta ett nytt, tänker inte göra om misstaget att stanna år på ett skitjobb bara för det är bekvämt.

Livet e för kort för att va bitter ;)

(Märks det för övrigt att jag har en bra dag idag? Önska min hjärna fungerade såhär varje dag istället för den mörka plats den brukar va)

- "Hej chefen, jag har fått ett annat erbjudande så jag tänkte bara berätta att jag säger upp mig!"

Nu hoppas jag bara att det visar sig vara så bra som det verkar så jag slipper ångra mig, men det blir ett långt senare problem. Tjoho, idag skall jag öppna min sparade whisky och fira. :banana

Vad blev det för kneg då?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...