Vad fick dig att le idag?

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
I princip, med då skulle det inte vara olaga intrång.

Staketet runt området är inte värre än runt valfri industri.

Från det in till driftområdet är en annan sak, då skall du först genom ett staket till för att hamna i en gata några meter bred med sensorer som känner av allt. Sen skall du genom nästa staket bara för att hamna på en till öppen plan.

Sen kan du försöka komma in i själva reaktorbyggnaden genom en rätt hyfsad dörr, då är du inne i själva byggnaden, men långt från någonting du kan påverka.

Detta skall du hinna före vaktstyrkorna hinner ifatt.

Men glöm inte avspärrningarna INNE i byggnaden. Bara för att du kommit in i kåken så når man ju ingenting. Inpasseringarna till kontrollrum och aktivt område är inte att leka med. Och att deaktivera kontrollrummet i händelse av terrorister gör man på en halv sekund. Måste erkänna att jag blev lite impad när jag lärde mig just den speciella funktionen i kontrollrummet... :lol

Svensk kärnkraft ÄR förvånandsvärt säker... Jag är fullkomligt lugn, men så har jag en viss teknisk insikt.... :)

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Men glöm inte avspärrningarna INNE i byggnaden. Bara för att du kommit in i kåken så når man ju ingenting. Inpasseringarna till kontrollrum och aktivt område är inte att leka med. Och att deaktivera kontrollrummet i händelse av terrorister gör man på en halv sekund. Måste erkänna att jag blev lite impad när jag lärde mig just den speciella funktionen i kontrollrummet... :lol

Svensk kärnkraft ÄR förvånandsvärt säker... Jag är fullkomligt lugn, men så har jag en viss teknisk insikt.... :)

Ja, det är rätt säkert, fast den informationen gör sig inte på löpsedlar.

Grönfred har spelat ut sin funktion i den här delen av världen, nu är det endast dom få stackarna kvar som inte har insett att dom inte längre kan göra någon påverkan.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Eller så när man forcerat yttergrinden har man ett dygn på sig att plantera Cube-skärvan på ett strategiskt ställe inne på området. Sen är det bara att invänta resten av decepticons för att pulverisera kraftverket. En krengcKT vaktstyrka kan inte annat göra än att bevittna eländet, winner winner chicken dinner :arsele

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Provkörde en ny lekpolare ikväll - en GasGas EC300. Krävdes ingen längre betänketid. På lördag är det comeback i enduroskogen.

Så. Jävla. Kul. :banana

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Eller så när man forcerat yttergrinden har man ett dygn på sig att plantera Cube-skärvan på ett strategiskt ställe inne på området. Sen är det bara att invänta resten av decepticons för att pulverisera kraftverket. En krengcKT vaktstyrka kan inte annat göra än att bevittna eländet, winner winner chicken dinner :arsele

Du var då en riktig pessimist. :mad: Ett kraftverk är ju inte riktigt byggt som en vanlig kåk. :rolleyes: Det finns LITE mer i de väggarna än de flesta tror, det är lixom inte vanlig förspänd betong. :fakta :7peta

Sluta tramsa! :arsele :hej

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Du var då en riktig pessimist. :mad: Ett kraftverk är ju inte riktigt byggt som en vanlig kåk. :rolleyes: Det finns LITE mer i de väggarna än de flesta tror, det är lixom inte vanlig förspänd betong. :fakta :7peta

Sluta tramsa! :arsele :hej

Tillåt mig småle. Det märks att du aldrig har träffat Megatron :7peta

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig

http://www.facebook.com/ForsmarksKKV

I själva verket campade Rasmus och Atte under takstolarna i en barack på ett ställverk som håller på att byggas och som aldrig har varit i drift. Ett nybygge som inte ens ägs av Forsmark och som ligger en kilometer rakt ut i skogen, utan ett enda staket att klättra över. Imponerande Greenpeace. Verkligen.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Har fått gratis tillgång till Viaplay.se i en månad. Är det nått att ha?

Aha det var alltså det som låg under brevinkastet idag.
Då kanske man skulle gå ut i hallen och ta upp högen som snabbt började fungera som avställningsyta för mina leriga löpardojor :gnissla

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Nu är det gjort!
Köpte flygbiljett till tjejen som jag spenderade mina första 10 dagar hos på semestern. Så hon kommer och besöker mig nästa vecka :banana

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Two Welsh Girls in a Pub

I was in a pub on Saturday night. Had a few drinks ...
I noticed two large women by the bar.
They both had strong accents so I asked "Hey, are you two ladies from Scotland?"

One of them screamed "It's WALES you IDIOT!"

So, I immediately apologized and said "Sorry, are you two whales from Scotland?"

That's all I remember

:hihi

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Bemötandet på Triumphcenter i Länna och mina nya fina bromsskivor av vågad modell.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ownit, fi fan vad nöjd jag är med dom :tummenupp Smygreklam? Skitsnack, lite positiv feedback kan dom gott vara värda när de tillhandahåller bra service.

Sparka igång barbara nu i eftermiddags och internet var på väg att somna, sitter på 100/100 lina så detta var något jag inte var van vid. Kollade lite basic inställningar, starta om och hade mig, kunde ta några minuter att öppna ex di.se som brukar vara raketsnabbt.

Körde ett TP-test (efter lång väntetid) och fick följande resultat:

TP-2012-10-12.jpg

...ok nu hade de här skiten pågått i över en timma, dags för åtgärd. Leta reda på yxan för lite finmekanik med routern eller kolla driftstörningar/ringa kundtjänst, valde det senare alt. Inga aktuella driftstörningar gick att finna efter att sirapsinternet laddat klart så jag ringde upp. Kö och funktion med att bli uppringd erbjöds, en bra funktion enligt mig, fem minuter senare hade jag Ownit på tråden. Efter några snabba frågor om läget och jag hade redovisat resultatet från ovanstående TP-test med ett "Ooj" till svar gick han in o justera lite inställningar och bad mig att göra en ny mätning:

TP-2012-10-12 2.jpg

Tackarrr! Han förklara att routern har ett ex antal kanaler att välja på slumpmässigt (om jag förstod det rätt) och om nu för många hamnar på samma så blir det strul, aldrig hänt förut ska tilläggas. Nu låste han min så att den med största sannolikhet inte skulle kunna bli störd av andra användare igen :tummenupp Resultatet ovan bådar gott, brukar ligga på 70-75 mitt i natten och något lägre dagtid så nu går det fort satan minsann.

Åtgärden tog mindre än 5 minuter efter påbörjat samtal och så snabb service med strålande resultat har jag aldrig fått från andra leverantörer, någonsin. Nöjd kund.

Nu ska jag se till att använda mitt snabba internet och bläddra lite på blocket...

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Ownit, fi fan vad nöjd jag är med dom :tummenupp Smygreklam? Skitsnack, lite positiv feedback kan dom gott vara värda när de tillhandahåller bra service.

Sparka igång barbara nu i eftermiddags och internet var på väg att somna, sitter på 100/100 lina så detta var något jag inte var van vid. Kollade lite basic inställningar, starta om och hade mig, kunde ta några minuter att öppna ex di.se som brukar vara raketsnabbt.

Körde ett TP-test (efter lång väntetid) och fick följande resultat:

...ok nu hade de här skiten pågått i över en timma, dags för åtgärd. Leta reda på yxan för lite finmekanik med routern eller kolla driftstörningar/ringa kundtjänst, valde det senare alt. Inga aktuella driftstörningar gick att finna efter att sirapsinternet laddat klart så jag ringde upp. Kö och funktion med att bli uppringd erbjöds, en bra funktion enligt mig, fem minuter senare hade jag Ownit på tråden. Efter några snabba frågor om läget och jag hade redovisat resultatet från ovanstående TP-test med ett "Ooj" till svar gick han in o justera lite inställningar och bad mig att göra en ny mätning:

Tackarrr! Han förklara att routern har ett ex antal kanaler att välja på slumpmässigt (om jag förstod det rätt) och om nu för många hamnar på samma så blir det strul, aldrig hänt förut ska tilläggas. Nu låste han min så att den med största sannolikhet inte skulle kunna bli störd av andra användare igen :tummenupp Resultatet ovan bådar gott, brukar ligga på 70-75 mitt i natten och något lägre dagtid så nu går det fort satan minsann.

Åtgärden tog mindre än 5 minuter efter påbörjat samtal och så snabb service med strålande resultat har jag aldrig fått från andra leverantörer, någonsin. Nöjd kund.

Nu ska jag se till att använda mitt snabba internet och bläddra lite på blocket...

Nice, sitter ´själv här bland åkrarna mitt ute på bonnvischan och bara väntar på att de ska börja gräva ner fiber.
Förhoppningsvis klart inom 6-7 månader

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...