SOS Sommar just nu - Polisen åker hem till en kille som på fyllan snodde en av polisernas båtmössa vid ett ingripande. "Han erkände direkt och var ångerfull och sa att det var en fyllegrej" "Fallet är solklart och lämnas nu till åklagare"
Och i den vevan så dom att det var ett allvarligt brott också.
Alla fina rumpor på Yogan i morse.
Du tillbringade hela passet liggandes på mage?
Undrar vad det var för ljushuvud som komponera ihop den här reklamen i vårat sms-lån kritiserande land, kommer gå åt helvete när ordblinda blondinfröken lägger ögonen på den...
Längst bak oxå gissar jag...
Undrar vad det var för ljushuvud som komponera ihop den här reklamen i vårat sms-lån kritiserande land, kommer gå åt helvete när ordblinda blondinfröken lägger ögonen på den...
Menar de verkligen att de pröjsar för kostnaderna över 5000 kr alltså?
Nu får vi hoppas att det är frugan din som håller i stålarna hemma hos er
Det var mer en retorisk fråga. Annonsen kan tolkas lite som man vill.
Jag:Jag har beställt fönstret till dig och levereras till Bussgods i Kalix för 550:-
Pieter,
Fönstersäljaren:Fint! Vad är ungefärlig leveranstid?
Jag:Ca 3 veckor
Fönstersäljaren:Hej!
Jag har ju hämtat ut fönstret, tog för givet att du skulle skicka mot efterkrav och när det inte var det tänkte jag att du skickar väl en faktura men det har inte kommit någon ännu. Ska jag bara betala in någonstans eller hur löser vi det?
Jag:Hej Kent, vi skickar alltid mot faktura och skickar inte fakturan förän kunden mottagit sin vara. Fakturan har gått ut till dig vad jag sett. Du har den idag eller på Måndag.
Trevlig helg, Pieter
Fönstersäljaren:Hej Pieter!
Jag har fått fakturan nu men det står 670 kr på den och det var inte vad vi kom överens om.
Jag:Du har fått pris+ frakt, vi tar inget för frakten utan endast vad bussgods tar. Du har ett nytt fönster för halva priset av vad ett begagnat kostar. Är du inte nöjd hämtar jag tillbaka fönstret på Lördag och river fakturan. Passerar Kalix runt 11 tiden.
Fönstersäljaren:Läs vad du själv skrivit längre ner i mailet. Vi kom överens om 550 kr inklusive frakt. Visst kan du få köpa tillbaka fönstret av mig. Jag vill ha 2000 kr för det, jag har en leveranssedel klar på lördag när du kommer förbi på lördag.
Jag:Du äger inget fönster föränn du betalt det så du har inget att sälja. Priset är 500:- + frakt. Vet inte varför de tog 170:- i frakt men är inget vi kan påverka. Du har fakturan. Vill du ha fönstret så betala. Annars tar jag tillbaka det. Har du någon aning vad vi har för avans på ett sådant fönster? 80:- är det, ren förlust att sälja ett fönster. Vi gör det för goodwill.
Pietet
Fönstersäljaren:Men du gör som du vill! Jag är hemma på lördag med följesedeln klar och jag kan garantera dig att du lämnar inte gården med fönstret utan att jag fått min underskrift på följesedeln och vi har redan ett skriftligt ingånget avtal på vilket pris som gäller.
Jag:Betala in 550:- idag. Sen är du inte välkommen som kund hos oss. Beloppet ska vara oss tillhanda senast 16/2.
Tack!
Fönstersäljaren:Det är ok, jag vågar ändå inte göra fler affärer med en firma som inte vill hålla sig till skrivna avtal.
Pengarna kan inte sättas in idag men sätts in imorgon den 14e trots att det står 16e på din felaktiga faktura.
Lycka till med dina framtida affärer!
Jag:Vi säljer mest av alla, bara nöjda kunder. Jag vet att jag trodde frakten skulle bli 50:- Men jag försökte inte lura dig utan tog vad det kostade. Men nu kommer jag ALDRIG mer höfta på en frakt utan bara säga att frakt tillkommer till faktisk kostnad. Kan ha varit en miss av mig. Men det är mitt fel, jag vill alltid sälja så billigt som möjligt och bästa frakt. Därför säljer vi mest i Sverige. Tråkigt att du inte blev nöjd över ditt fönster.
Pieter
Fönstersäljaren:Jag är nöjd med fönstret men inte med dig. Alla kan göra misstag men att bryta ingångna avtal pga det är inte ok oavsett om misstaget är ett skrivfel som jag först trodde eller ett misstag i bedömande av fraktkostnaden. Att sedan köra din aggressiva stil och hota med att hämta tillbaka fönstret gjorde ju inte saken bättre. Det funkar kanske med andra men du triggade mig bara till att möta dig likadant.
Jag tyckte inte jag var aggressiv, ville bara inte du skulle behöva betala för nått du inte var nöjd med. Det var inget hot utan ett sätt att erbjuda dig en väg ut från affären utan att det kostar dig nått. Jag kallar det service, du kallar det hot. Ingen ska behöva betala för nått de inte är nöjd med. Men nu tar jag på mig att jag skrev fel eller lovade för mycket.
Var inte meningen vara hotfull, jag är inte en sådan person.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|