Vad fick dig att le idag?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det här var väldigt nära att hamna i förbannad-tråden men han är eg mest rolig och jag är väl förvisso kanske en rättshaverist. Särskilt när jag blir lite retad.

Vad är det för ett minifönster för såna summor? Inte ens de billigaste PVC-fönster jag kränger kostar så lite.
Annars tyckte jag att han löste det ganska bra ändå, även om han kunde ha varit lite smidigare i första mailet...

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Nä, faktiskt inte! :) Man vill ju inte vara för obvious, så jag var längst fram - tur det finns speglar. :D

Sen måste jag ju ge tjejerna en chans att glo tillbaka. :fakta

Haha, när ja yogar glor ja fan inte på den framför ja är koncentrerad. Men du kan ju mest fått se rumpor i profil då för de är ju inte ofta man står bakåtvänd under en yogalektion... nåväl, du är väl nöjd med det gissar ja... :arsele

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vad är det för ett minifönster för såna summor? Inte ens de billigaste PVC-fönster jag kränger kostar så lite.
Annars tyckte jag att han löste det ganska bra ändå, även om han kunde ha varit lite smidigare i första mailet...

Plast, 50x60 cm, icke öppningsbart, (50x50 var utannonserade för 425 kr).

Smidigt skulle ha varit att han redan vid första påpekandet korrigerade till överenskommet pris.
Han backade tillbaka till ursprungspriset för att jag var hård mot honom. Skulle inte förvåna mig om han tänkte hämta fönstret och sedan ändå ta betalt för det. Han körde strategin att vara aggressiv i tron att jag var lika mesig som de flesta andra svenskar. Istället höjde jag ribban ytterligare ett snäpp.

Han vet ju inte ens vad han pratar om när han påstod att jag inte äger fönstret förrän det är betalt. Enligt den logiken kan du inte sälja dina prylar innan du betalat din grossist heller. Jag ägde och äger fönstret men jag var skyldig honom 550 kr. Helt enligt avtal.

Innerst inne hoppades jag att han skulle ha hämtat fönstret för då skulle jag ha betalt in överenskomna 550 kr och sedan fakturerat honom 2000 kr och dragit det hela vägen till kronkalle bara för hans stil att försöka köra över sina kunder. Man kan ju undra hur många gånger han lyckats med sin skit att ändra priser och svennekunderna bara böjer sig.

120 kr är ju skitsamma egentligen men stilen att ändra avtal och sedan köra attityden om att hämta tillbaka ett fönster som lika gärna redan kunde ha varit inmonterat retade upp mig.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Planerar inför sommaren.
Nurburgring *check* :)

Blir det som jag planerat (läs vill) så blir det 5,5 veckors semester.

Appropå det: Ngn som känner ngn läkarsekreterare som vill ha jobb på en vc i Göteborg :va.
Det råder en stor stor brist, (så stor så "vi" kan i princip "välja å vraka" bland jobben, har varit så i många år men nu är det extremt svårt att få tag i personal.)

Last edited:

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Planerar inför sommaren.
Nurburgring *check* :)

Blir det som jag planerat (läs vill) så blir det 5,5 veckors semester.

Appropå det: Ngn som känner ngn läkarsekreterare som vill ha jobb på en vc i Göteborg :va.
Det råder en stor stor brist, (så stor så "vi" kan i princip "välja å vraka" bland jobben, har varit så i många år men nu är det extremt svårt att få tag i personal.)

Jag var nere vid ringen i onsdags (ett par mil ifrån om man ska vara noga). Det var ungefär 5cm snö och någon minusgrad så det kändes inte så inspirerande att köra, men autobahn var snöfri så jag mötte ett par touringhojar.

20130213_144820 - kopia.jpg

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fick tillbaka min dator från reparation idag, nu funkar fläkten som den ska :) Skönt att slippa sköta allt surfande från telefonen...:död

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Rött kött och rött vin till middag. Ackompanjerat av potatisgratäng med massor av vitlök.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Jag var nere vid ringen i onsdags (ett par mil ifrån om man ska vara noga). Det var ungefär 5cm snö och någon minusgrad så det kändes inte så inspirerande att köra, men autobahn var snöfri så jag mötte ett par touringhojar.

View attachment 378764

Var där i slutet av juli för två år sedan, regnade torsdag till sön och det var 12-13 plusgrader, vårat bästa köp den veckan var ett par varma mekarhandskar, det kan knappast bli värre :crash

Det vi ibförsta hand har planerat är att se Formel 1 (var planerat att dra till New York men det racet är inställt)

Last edited:

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag kommer i samma storlek på byxor som 1997 när jag gjorde värnplikten.

Då började varje dag med språngmarsch och BRAK. (Buk, Rygg, Arm, Knä. Träning med, för oss, inslag av kollektiv bestraffning.) Så man var ingen tjockis direkt...

Skinnstället passar nog bra. Måste kolla. Straxt tillbaka!

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag kommer i samma storlek på byxor som 1997 när jag gjorde värnplikten.

Då började varje dag med språngmarsch och BRAK. (Buk, Rygg, Arm, Knä. Träning med, för oss, inslag av kollektiv bestraffning.) Så man var ingen tjockis direkt...

Skinnstället passar nog bra. Måste kolla. Straxt tillbaka!

Det passar!!!! :banana Min kropp är redo för säsongen.

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Det här fick mig att le som en fåne idag, jag log ändå tills jag tappade känseln i mina fötter, men sen körde P-A på bakhjulet å då glömde jag bort fötterna och började jag le igen.
Det finns ljusglimtar även på vintern!
DSC_1498.jpg

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad