Vad är det för ett minifönster för såna summor? Inte ens de billigaste PVC-fönster jag kränger kostar så lite.
Annars tyckte jag att han löste det ganska bra ändå, även om han kunde ha varit lite smidigare i första mailet...
Plast, 50x60 cm, icke öppningsbart, (50x50 var utannonserade för 425 kr).
Smidigt skulle ha varit att han redan vid första påpekandet korrigerade till överenskommet pris.
Han backade tillbaka till ursprungspriset för att jag var hård mot honom. Skulle inte förvåna mig om han tänkte hämta fönstret och sedan ändå ta betalt för det. Han körde strategin att vara aggressiv i tron att jag var lika mesig som de flesta andra svenskar. Istället höjde jag ribban ytterligare ett snäpp.
Han vet ju inte ens vad han pratar om när han påstod att jag inte äger fönstret förrän det är betalt. Enligt den logiken kan du inte sälja dina prylar innan du betalat din grossist heller. Jag ägde och äger fönstret men jag var skyldig honom 550 kr. Helt enligt avtal.
Innerst inne hoppades jag att han skulle ha hämtat fönstret för då skulle jag ha betalt in överenskomna 550 kr och sedan fakturerat honom 2000 kr och dragit det hela vägen till kronkalle bara för hans stil att försöka köra över sina kunder. Man kan ju undra hur många gånger han lyckats med sin skit att ändra priser och svennekunderna bara böjer sig.
120 kr är ju skitsamma egentligen men stilen att ändra avtal och sedan köra attityden om att hämta tillbaka ett fönster som lika gärna redan kunde ha varit inmonterat retade upp mig.