Vad fick dig att le idag?

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Idag hände nånting jag kommer mysa på länge!

Jag skulle flytta min gamla cross från garaget, jag har den lastad på släpet efter bilen och ska in till en kompis och lämna en nyckel och ta en kaffe, jag parkerar bilen så jag ser den från lägenhetsfönstret men jag känner på mig att det är nog ganska osmart att lämna den men men... gammal hoj, mitt på dagen, mycket folk i rörelse.

När det är dags att åka efter 20 minuter tittar jag ut. Borta. Ner direkt, ser inte röken av den. Dom 2 kompisarna hoppar in i bilen, ena hoppar av hos den tredje och tar en bil till så vi är 3 bilar som letar.

Jag laddar upp en bild på facebook på cykeln och skriver att den är stulen, sen ringer jag polisens växelnummer och hamnar i telefonkö, som tur är har jag telefonen i hållaren på högtalare så jag ser att jag får meddelande om att jag ska ringa upp en kille omedelbart. 2 minuter efter han har sett facebookinlägget kommer en kille utan hjälm och bränner förbi där han sitter och fikar.

Jag ringer 112 direkt och blir kopplad till en polis och berättar vad som hänt, sen ringer jag mina kompisar och berättar vart den setts och åt vilket håll han åkte. 30 sekunder efter jag kommit fram till området där den sågs sist är det 2 polisbilar i full fart som åker och letar. Det tar bara någon minut till så får jag ett samtal om att cykeln är hittad i en stadsdel i närheten, precis samtidigt som jag stoppar ena polisbilen.

Otroligt nog har min kompis sett bakdäcket och skärmen på den precis innan den rullas in i ett cykelförråd och dom springer dit. Killen nekar, han har bara flyttat den för att få ut sin moppe påstår han, samtidigt som den tredje killen kommer och får ett foto på honom när han står och håller i crossen. Tydligen är han känd av polisen sen tidigare, jag ringer efter han som såg den första gången, han kommer dit och pekar ut föraren direkt. :yoparty:yoparty:yoparty:yoparty

Helt otrolig tur från början till slut och fruktansvärt effektivt jobb av polisen!

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Jag skulle flytta min gamla cross från garaget, jag har den lastad på släpet efter bilen och ska in till en kompis och lämna en nyckel och ta en kaffe, jag parkerar bilen så jag ser den från lägenhetsfönstret men jag känner på mig att det är nog ganska osmart att lämna den men men... gammal hoj, mitt på dagen, mycket folk i rörelse.

När det är dags att åka efter 20 minuter tittar jag ut. Borta. Ner direkt, ser inte röken av den. Dom 2 kompisarna hoppar in i bilen, ena hoppar av hos den tredje och tar en bil till så vi är 3 bilar som letar.

Jag laddar upp en bild på facebook på cykeln och skriver att den är stulen, sen ringer jag polisens växelnummer och hamnar i telefonkö, som tur är har jag telefonen i hållaren på högtalare så jag ser att jag får meddelande om att jag ska ringa upp en kille omedelbart. 2 minuter efter han har sett facebookinlägget kommer en kille utan hjälm och bränner förbi där han sitter och fikar.

Jag ringer 112 direkt och blir kopplad till en polis och berättar vad som hänt, sen ringer jag mina kompisar och berättar vart den setts och åt vilket håll han åkte. 30 sekunder efter jag kommit fram till området där den sågs sist är det 2 polisbilar i full fart som åker och letar. Det tar bara någon minut till så får jag ett samtal om att cykeln är hittad i en stadsdel i närheten, precis samtidigt som jag stoppar ena polisbilen.

Otroligt nog har min kompis sett bakdäcket och skärmen på den precis innan den rullas in i ett cykelförråd och dom springer dit. Killen nekar, han har bara flyttat den för att få ut sin moppe påstår han, samtidigt som den tredje killen kommer och får ett foto på honom när han står och håller i crossen. Tydligen är han känd av polisen sen tidigare, jag ringer efter han som såg den första gången, han kommer dit och pekar ut föraren direkt. :yoparty:yoparty:yoparty:yoparty

Helt otrolig tur från början till slut och fruktansvärt effektivt jobb av polisen!

Bra jobbat, hoppas fanskapet ramlar nedför en trappa på stationen o bryter nacken. :mad

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Bra jobbat, hoppas fanskapet ramlar nedför en trappa på stationen o bryter nacken. :mad

"Vederbörande slingrade sig, därefter krängde våldsamt med överkroppen varpå tjänstgörande häktesvakt förlorade greppet om denne. Den med handfängsel belagda xxx-xxx tappade fotfästet och ramlade med panna/näsa före in i hissdörren. I tumultet som följde bröt xxx-xxx även handleden. Häktesvakt NN tilldrog sig ett stukat finger. Övervakningskamerorna i hissen var tillfälligt ur funktion varför det ej finns videodokumentation från tillfället. (Se felanmälan till fastighetsgruppen, bilaga 1.)" :)

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
"Vederbörande slingrade sig, därefter krängde våldsamt med överkroppen varpå tjänstgörande häktesvakt förlorade greppet om denne. Den med handfängsel belagda xxx-xxx tappade fotfästet och ramlade med panna/näsa före in i hissdörren. I tumultet som följde bröt xxx-xxx även handleden. Häktesvakt NN tilldrog sig ett stukat finger. Övervakningskamerorna i hissen var tillfälligt ur funktion varför det ej finns videodokumentation från tillfället. (Se felanmälan till fastighetsgruppen, bilaga 1.)" :)

Hahaha. :hihi

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850

Och nu har du och alla andra som läser här lärt sig att det går BETYDLIGT fortare att få ut konstaplarna om man lockar med PÅGÅENDE brott.

:tummenupp

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Blev pappa igen tidigt igår morse. Efter lite sömn verkar allt falla på plats igen. Och min mor har semester, så hon kan hålla i logistiken med storebror och förskolan. Är så jala glad att jag har hennes hjälp!

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Nya skinnstället på Grünet till Vaxholm.
:banana:banana:banana
Perfekt väder, stället va jätteskönt, inte mkt trafik. Tjoho på Bogesundsvägen!

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Noterade att honan som sålde jordgubbar utanför Uttran idag inte endast lagerförde färska bär. Hon var även i besittning av ett par av de största melonerna jag sett i år. Jisses...........
Om inte sånt kan få en att le, vad krävs då?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Noterade att honan som sålde jordgubbar utanför Uttran idag inte endast lagerförde färska bär. Hon var även i besittning av ett par av de största melonerna jag sett i år. Jisses...........
Om inte sånt kan få en att le, vad krävs då?

Hihi, hade en sån inne på jobbet idag o jag mös. Det guppade som fan o det gjorde fan min dag. Spela roll att hon va WT det va gött ändå. :D

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jaha, nu har min mamma varit här igen och stått i. Sist rök en del av köksinredningen, och nu fick glasen sätta livet till. Hon är så satans klåfingrig, OCH klumpig! Dålig kombo! :D

1011433_10152960763730531_924235209_n.jpg

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag sålde en Jonseredtraktor för några veckor sedan till en äldre gubbe (80+) och hans fru som lämnade sin gamla i inbyte, den hade de också köpt ny 1990.
Idag levererade jag den till deras sommarstuga och då fick jag lära hans fru hur man kör den då gubben är ganska dålig efter stroke och dylikt och hon räknade med att hon skulle få klippa för det mesta.
När jag kom dit så hade han precis vaknat efter att ha sovit efter ett kraftigt diabetesanfall men han gav sig fan på att klättra upp på gräsklipparen och lära sig köra den.
Så, efter mycket om och men fick han igång den och efter ytterligare instruktioner från min så kunde han köra den framåt. Det är en hydrostatdriven historia som jag tyckte skulle passa honom då han som sagt är ganska så dålig.
Nåja, problemet är att han dessutom är senildement, något hans fru berättade för mig när gubben försökte köra så rakt han kunde, och detta gjorde att jag fick förklara flera gånger för honom hur han skulle backa med maskinen då han hela tiden ville lägga i backen med växelspaken. Som var spaken för inställning av klipphöjden.
Efter drygt två timmar var jag tvungen att åka och då hade han hunnit köra in i häcken ett par gånger, nästan kört in i sin nya fina husbil och frun var arg för att han vägrade köra på den stora gräsmattan utan envisades med att försöka klippa gräset längs häcken. Och den lilla pedalen till backen var fortfarande ett problem...

Skönt att se att drivet fortfarande fanns där hos gubben, det tog säkert en minut för honom att komma upp på traktorn och ännu längre för att ta sig av. Han var ju dessutom ganska medveten om sin situation men det bekom honom inte det minsta.

Så om några dagar åker jag dit igen för att se hur det har gått och det kanske slutar med att jag får klippa gräset åt dem men då har de åtminstone en ny och fin klippare.
En annan rolig grej är att när han köpte klipparen av mig så visade jag honom några billigare modeller men han frågade om vilken som var störst och dyrast och när jag pekade ut denna så sa han bara "beställ den och behåll den gamla" :D
Men jag ångrar att jag inte sålde en robotgräsklippare till dem istället, det hade nog passat bättre. Då hade de dessutom sparat 15 000:- även om det säkerligen inte bekom honom.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA