Vad fick dig att le idag?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag har haft en motor från en RM250 liggande i Filippinerna sedan före pandemin och jag har inte lyckats sälja den så nu la jag den i en väska för att ta med den till Sverige.

Åkte tidigt till flygplatsen i Davao för att jag visste att det kunde bli diskussion vid säkerhetskontrollen in till flygplatsen och mycket riktigt frågar dom vad jag har i väskan. Det slutar med att en vakt följer mig till väskinlämningen där frågan ställs om jag får ta med en motor. Och där blir det stopp. Nåväl jag har gott om tid och nu är jag trots allt innanför säkerhetskontrollen så jag går iväg och skickar meddelanden till några vänner för att kolla ifall de kan komma och hämta motorn, det är plan C.

Jag byter kläder för att minska risken för igenkännande men vi är inte många vita där så det är lite av ett halmstrå. Efter 2 timmar när jag hoppas att personal kanske hunnit skifta så går jag tillbaka till bagageinlämningen och till en tjej två luckor bort från där den första stått i den luckan noterar jag att de är upptagna med andra resenärer så jag lyckas checka in väskan. Med en ihopvikt tusenpesosedel kvar i fickan redo för att eventuellt mjuka upp trilskande personal.

Nu har jag bara ett byte kvar i Manila så vi får se om fortsättningen på historian kommer här eller i förbannad-tråden. Jag tror inte jag behöver byta terminal där och då bör det vara lugnt.

I Manila behövde jag inte byta terminal och därmed aldrig gå utanför säkerhetskontrollen så det var bara att lämna in väskan i incheckningen. Fick frågan om vad som var så tungt i väskan så svarade jag MC-delar, därefter var han bara nyfiken på ifall det var till en HD och när det inte var HD så svalnade intresset.
Så nu ska väskan enligt personalen gå till Stockholm där jag måste checka in den igen, men på biljetten ser det ut som att väskan ska gå ända till Luleå så jag får väl dubbelkolla den saken.

I Stockholm är det ju inga säkerhetskontroller före incheckningen så där borde ingen reagera.
Skulle den mot förmodan stöta på patrull i Stockholm så är det nog dessutom ett hanterbart problem.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
I Manila behövde jag inte byta terminal och därmed aldrig gå utanför säkerhetskontrollen så det var bara att lämna in väskan i incheckningen. Fick frågan om vad som var så tungt i väskan så svarade jag MC-delar, därefter var han bara nyfiken på ifall det var till en HD och när det inte var HD så svalnade intresset.
Så nu ska väskan enligt personalen gå till Stockholm där jag måste checka in den igen, men på biljetten ser det ut som att väskan ska gå ända till Luleå så jag får väl dubbelkolla den saken.

I Stockholm är det ju inga säkerhetskontroller före incheckningen så där borde ingen reagera.
Skulle den mot förmodan stöta på patrull i Stockholm så är det nog dessutom ett hanterbart problem.
Får du problem i Stockholm kan du ju alltid försöka med din tusenpesosedel...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Var inte så säker.
När jag var på mässan härom veckan så varnade de om att "Sverige infört tillfälliga gränskontroller".

Nåja, in var inga problem, bara att promenixa, trots att jag varken var asylsökande eller terrorist.

Men att resa ut från Stockholm var fan ett projekt. Metallskanner, röntgen, 7-8 identitetskontroller, MRI, Latexhandske, och hela faderullan.
Fy fan. :3freak

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Var inte så säker.
När jag var på mässan härom veckan så varnade de om att "Sverige infört tillfälliga gränskontroller".

Nåja, in var inga problem, bara att promenixa, trots att jag varken var asylsökande eller terrorist.

Men att resa ut från Stockholm var fan ett projekt. Metallskanner, röntgen, 7-8 identitetskontroller, MRI, Latexhandske, och hela faderullan.
Fy fan.

Jag noterade att jag till min förvåning var tvungen visa passet även för att lämna landet när jag åkte.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
En bil stannade utanför på gatan idag och en kvinna kliver ur för att kolla att släpet satt kvar.
Med lite konsekvenstänkande kanske det inte var så bra att göra det i en isig uppförsbacke. För även med fyrhjulsdrift gick det inte att komma iväg så hon fick backa ner och ta ny fart...
Bra att öva !
Gott omdöme får man av erfarenhet. :) Erfarenhet får man av dåligt omdöme ! :huvet

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
StockHunterTradingLead.jpg

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Som alltid när en tokig miljöpartist drar så blir man först glad, sedan börjar man oroa sig för vad som kommer istället. Många gånger har man trott att det åtminstone inte kan bli värre ... och haft fel.
Så länge MP inte är i någon regeringspåverkande position är det ju på ett sätt bra om de har tokiga språkrör, vilket minskar sannolikheten att de håller sig kvar i riksdagen nästa val. Samtidigt... åker de ur lär de partier som istället gynnas vara S, C och V, vilket inte är så positivt om man föredrar en högerregering.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Som alltid när en tokig miljöpartist drar så blir man först glad, sedan börjar man oroa sig för vad som kommer istället. Många gånger har man trott att det åtminstone inte kan bli värre ... och haft fel.

Tror det bästa hade varit om hon varit kvar och de öppna gräl dom båda galningarna haft. Risken nu är att det blir något troll som håller med honom om allt

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Resten av resan gick smärtfritt åtminstone tfram till den oskottade gården... Inga omcheckningar av väskan.

Och beträffande säkerhetskontrollerna så var det bara i Sverige jag tvingades tömma väskan på alla slags elektroniska prylar, två mobiler, en GPS, en gopro och ett armbandsur...
På alla andra ställen dög det att prylarna låg i väskan.

Förvisso såg jag i gengäld vissa som fick ta av sig skorna i dubai. Men inte vid alla passager.

Just i Dubai råkade jag av glömska smuggla in en full vattenflaska också utan reaktion.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Herrejäklar.
"Open AI vill bygga nya halvledarfabriker.
Men smakar det så kostar det.
Bolagets vd Sam Altman är nu på jakt efter 70 000 miljarder kronor."

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Såg en räv i skogsbrynet ca tio meter från vägen. Den stod still när jag saktade in bredvid för att titta. Visade sig stå och kröka rygg... Stackarn fick bråttom iväg med en lång korv hängandes där bak.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati