Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Jag har haft en motor från en RM250 liggande i Filippinerna sedan före pandemin och jag har inte lyckats sälja den så nu la jag den i en väska för att ta med den till Sverige.
Åkte tidigt till flygplatsen i Davao för att jag visste att det kunde bli diskussion vid säkerhetskontrollen in till flygplatsen och mycket riktigt frågar dom vad jag har i väskan. Det slutar med att en vakt följer mig till väskinlämningen där frågan ställs om jag får ta med en motor. Och där blir det stopp. Nåväl jag har gott om tid och nu är jag trots allt innanför säkerhetskontrollen så jag går iväg och skickar meddelanden till några vänner för att kolla ifall de kan komma och hämta motorn, det är plan C.
Jag byter kläder för att minska risken för igenkännande men vi är inte många vita där så det är lite av ett halmstrå. Efter 2 timmar när jag hoppas att personal kanske hunnit skifta så går jag tillbaka till bagageinlämningen och till en tjej två luckor bort från där den första stått i den luckan noterar jag att de är upptagna med andra resenärer så jag lyckas checka in väskan. Med en ihopvikt tusenpesosedel kvar i fickan redo för att eventuellt mjuka upp trilskande personal.
Nu har jag bara ett byte kvar i Manila så vi får se om fortsättningen på historian kommer här eller i förbannad-tråden. Jag tror inte jag behöver byta terminal där och då bör det vara lugnt.
I Manila behövde jag inte byta terminal och därmed aldrig gå utanför säkerhetskontrollen så det var bara att lämna in väskan i incheckningen. Fick frågan om vad som var så tungt i väskan så svarade jag MC-delar, därefter var han bara nyfiken på ifall det var till en HD och när det inte var HD så svalnade intresset.
Så nu ska väskan enligt personalen gå till Stockholm där jag måste checka in den igen, men på biljetten ser det ut som att väskan ska gå ända till Luleå så jag får väl dubbelkolla den saken.
I Stockholm är det ju inga säkerhetskontroller före incheckningen så där borde ingen reagera.
Skulle den mot förmodan stöta på patrull i Stockholm så är det nog dessutom ett hanterbart problem.