Som Ulvhamne säger, fick nekrotiserande fasciit (även känt som mördarbakterier/köttätande bakterier) i tummen på grund av invasiva streptokocker och fick gå igenom en helvetes massa operationer, hudtransplantationer, behandling med intravenös antibiotika och även tryckkammarbehandlingar för att öka blodcirkulationen ut i extremiteterna så att medicinerna skulle bita på infektionen. Hade dock en helvetes tur i oturen, majoriteten av de som drabbas tvingas amputera berörda och ibland även kringliggande delar och en inte så liten andel avlider då det är vanligt att man utvecklar sepsis/blodförgiftning... I mitt fall var jag snabb med att söka vård så de lyckades till och med rädda tummen som infektionen började i, så jag hade verkligen tur i oturen... Men eftersom de var tvungna att öppna hela handen och för att spola ut infektionen så har det varit rätt lång rehab, har fortfarande problem med känselnedsättning, minskad greppstyrka och lite sånt. Så det blev inget kört alls under förra säsongen, första gången sedan jag tog lappen som det inträffar så man känner sig ju en aning rostig... Så det var verkligen positivt och glädjande att dagens provtur visade sig funka helt ok ändå
Du får krya på dig, hoppas det läker hyfsat fort och blir helt bra. Mitt råd är att inte försöka ta i för mycket för tidigt, stor risk för bakslag... Låt det ta den tid det tar så att du känner dig redo ur alla avseenden när det väl är dags att sätta igång igen. Visst var det tråkigt att missa en hel säsong, men hellre det än att försöka för tidigt och inse att det funkade dåligt med potentiella olyckor som följd...