Vad fick dig att le idag?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Trodde aldrig jag skulle sluta garva.. tyvärr inget nedsatt pris på diskmaskin(ytterligare) dock. Kanske är ninja inatt, gör ett studiebesök på lagret och justerar lite så det blir bra peng imorgon vid avhämtning :nicka
20241020-135821.jpg

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Äntligen en alldeles utmärkt plats, fast på Södermalm skulle förstås varit ännu bättre.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Äntligen en alldeles utmärkt plats, fast på Södermalm skulle förstås varit ännu bättre.

Svårt att få ekonomi i havsbaserad vindkraft kring Södermalm, både Årstaviken och Riddarfjärden kommer för ofta att ligga i lä.

Vald plats är nog betydligt bättre. 5.5 mil öster om Sandhamn lär det blåsa betydligt mer, och ligga bortom horisonten även för semesterfirare om de inte är på seglats mot Estland eller så. Så givet att det faktiskt går att få ekonomi i skiten kan det vara en vettig satsning. Men det är väl ett väldigt stort aber.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Det borde gå att lösa med lagom hög pelare. Man slipper avancerade system för att skicka ström långa sträckor.
Han "Mr Tesla" (den riktiga snubben alltså) experimenrade ju med trådlös kraftöverföring, synd att han inte kom i mål, vissa experiment var väl lyckade men dokumentationen försvann på nåt mystiskt sätt.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Han "Mr Tesla" (den riktiga snubben alltså) experimenrade ju med trådlös kraftöverföring, synd att han inte kom i mål, vissa experiment var väl lyckade men dokumentationen försvann på nåt mystiskt sätt.
Jag har trådlös kraftöverföring till laddningen av min tandborste så det är ganska enkelt. Problemet är väl främst att det som finns mellan källan och mottagaren kan ta illa vid sig.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år