vad fick vansinnesköraren för straff?

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrort
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Mr B skrev:
Hur gör en helikopter om den vill stanna någon ? Blå/ljus ? Stoppspade ? Haha ...

Svårt att åka dit för smitning när en helikopter åker efter väl ? Eller ?

Dom plockar fram tjänstevapnet & skjuter dig i ryggen... :crash :rolleyes:

:D :D
 

spirre

Riders of Helsingborg
Gick med
16 May 2003
Ort
Vejbystrand
Hoj
Ducati 750 Sport -01 | KN Filter,Ducati Performance Kolfiberbössor - R.I.P. 2008-09-01
maverick_750rr skrev:

Tufft är det att kunna ha sin motorcykel i sitt eget namn, stå själv för försäkringen och inneha viljan att lära sig köra sin maskin :fakta

Känner mig genast mkt tuffare :D :D :D
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
maverick_750rr skrev:
Du postar alltid så fantastiska inlägg :crash

Där finns nånting bakom din ton som gör att du hamnar i fjortiskategorin, men jag känner ju inte dig.

Påstår du på allvar att du tycker killen som springer svettig inne på McDonk för att gömma sig är en "tuffing"?

Tufft är det att kunna ha sin motorcykel i sitt eget namn, stå själv för försäkringen och inneha viljan att lära sig köra sin maskin :fakta

90% av de nya körkortsinnehavarna jag träffar i 25-årsåldern kan redan allting efter att ha gränslat "pappas" hoj i en kvart. De snackar om hur seg den är, hur sakta det går och ghostriders svarta motorcykel drar alla så en sån sparar de till...... Dess personer skrämmer mig, var inte en sån.

750RR

jag är dubbelt så gammal som en fjortis.. fast kanske inte mognadsmässigt ;)

det kan väl ha varit hans egen motorcykel som han försäkrat själv och allt. han ville nog också lära sig köra sin egen maskin eftersom dom rejsade och körde bakhjul och sånt. det är väl att lära sig köra sin egen maskin.

jag tycker att det är härligt med folk som verkligen kämpar in i det sista med att försöka ta sig undan trafikpolisens långa arm. beundransvärt :tummenupp
 

KrilleYZF R1

Urban Assault 2
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Borås
Hoj
Benelli 900ss Tornado Tre
maverick_750rr skrev:
Du postar alltid så fantastiska inlägg :crash

Där finns nånting bakom din ton som gör att du hamnar i fjortiskategorin, men jag känner ju inte dig.

Påstår du på allvar att du tycker killen som springer svettig inne på McDonk för att gömma sig är en "tuffing"?

Tufft är det att kunna ha sin motorcykel i sitt eget namn, stå själv för försäkringen och inneha viljan att lära sig köra sin maskin :fakta

90% av de nya körkortsinnehavarna jag träffar i 25-årsåldern kan redan allting efter att ha gränslat "pappas" hoj i en kvart. De snackar om hur seg den är, hur sakta det går och ghostriders svarta motorcykel drar alla så en sån sparar de till...... Dess personer skrämmer mig, var inte en sån.

750RR


Löjligt sagt.
Är d coolt att ha sin hoj i sitt namn?? Ha ha!!

-Varför det? Mår du BÄTTRE än alla andra här inne och ute på vägarna för DIN hoj står på DIG? Det var det löjligaste jag läst på riktigt länge.


Du är nog bara avundsjuk för att inte du har råd med en RIKTIG hoj och försäkringspremien som medföljer, därför retas du över en 25-åring som kör på bakhjulet som en kung med en ny GSXR 1000 som gått 80 mil och gör 12oklock-stoppies för d går väl inte med din hoj..eller..

Jag är helt säker på att hälften av mc-folket som kör på buskiga intruders eller sporthojar av årsmodell 1982 skulle ge bort sin högra hand för en riktig r-hoj, men alla kan ju inte ha råd ellerhur?


Men man är väl knarkhandlare i dina ögon om man har råd med en sån + råd att försäkra den i SITT egna namn vid 25 års ålder .
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
KrilleYZF R1 skrev:
och gör 12oklock-stoppies för d går väl inte med din hoj..eller..


det måste väl ändå vara helt omöjligt att göra?

eller är det någon som lyckats med det?
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
bmwjohan skrev:
jag är dubbelt så gammal som en fjortis.. fast kanske inte mognadsmässigt ;)

det kan väl ha varit hans egen motorcykel som han försäkrat själv och allt. han ville nog också lära sig köra sin egen maskin eftersom dom rejsade och körde bakhjul och sånt. det är väl att lära sig köra sin egen maskin.

jag tycker att det är härligt med folk som verkligen kämpar in i det sista med att försöka ta sig undan trafikpolisens långa arm. beundransvärt :tummenupp

Jag har aldrig påstått att han som körde inte hade sin hoj i sitt namn.....
Du tycker det är härligt? Mognadsnivå neandertal :3freak Väx upp.

750RR
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
KrilleYZF R1 skrev:
Löjligt sagt.
Är d coolt att ha sin hoj i sitt namn?? Ha ha!!

-Varför det? Mår du BÄTTRE än alla andra här inne och ute på vägarna för DIN hoj står på DIG? Det var det löjligaste jag läst på riktigt länge.


Du är nog bara avundsjuk för att inte du har råd med en RIKTIG hoj och försäkringspremien som medföljer, därför retas du över en 25-åring som kör på bakhjulet som en kung med en ny GSXR 1000 som gått 80 mil och gör 12oklock-stoppies för d går väl inte med din hoj..eller..

Jag är helt säker på att hälften av mc-folket som kör på buskiga intruders eller sporthojar av årsmodell 1982 skulle ge bort sin högra hand för en riktig r-hoj, men alla kan ju inte ha råd ellerhur?


Men man är väl knarkhandlare i dina ögon om man har råd med en sån + råd att försäkra den i SITT egna namn vid 25 års ålder .

Hur länge har du varit aktiv här?
Vet du vad jag har för motorcyklAR?

Du känner inte mig bevisligen och med tanke på ord som "nog och "eller" så visar du din stora osäkerhet. Helt ok.

Min hoj är det mer klös i än din massproducerade literhoj om du känner att du inte visste det.

Jag kallar inte dig knarkhandlare - jag är 22 och har ett antal hojar i mitt namn och betalar mycket pengar för dem. Jag säljer inte knark ;)

Du verkar ha svårt att förstå att den så kallade tuffheten i att ha sin egen båge i sitt eget namn...... Det kommer ta dig ett bra tag innan du kommer till insikt om detta och under tiden ska inte jag slösa tid på att berätta varför det anses tufft - du kommer inte att ta åt dig i vilket fall som helst. Ledtråd: Göra rätt för sig själv? och sen på den vägen....

Du gick bet :fakta

750RR
 

KrilleYZF R1

Urban Assault 2
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Borås
Hoj
Benelli 900ss Tornado Tre
maverick_750rr skrev:
Hur länge har du varit aktiv här?
Vet du vad jag har för motorcyklAR?

Du känner inte mig bevisligen och med tanke på ord som "nog och "eller" så visar du din stora osäkerhet. Helt ok.

Min hoj är det mer klös i än din massproducerade literhoj om du känner att du inte visste det.

Jag kallar inte dig knarkhandlare - jag är 22 och har ett antal hojar i mitt namn och betalar mycket pengar för dem. Jag säljer inte knark ;)

Du verkar ha svårt att förstå att den så kallade tuffheten i att ha sin egen båge i sitt eget namn...... Det kommer ta dig ett bra tag innan du kommer till insikt om detta och under tiden ska inte jag slösa tid på att berätta varför det anses tufft - du kommer inte att ta åt dig i vilket fall som helst. Ledtråd: Göra rätt för sig själv? och sen på den vägen....

Du gick bet :fakta

750RR


Nix, gick inte bet. :D Du mår helt enkelt dåligt för att inte du har en massproducerad literhoj. :fakta Och vad vill du jämföra..kuklängden? Vad vi har för bilar? Eller Vem som har snyggare brud? Frågan är hur gammal du är. Du skriver 22, men det märks upendarligen inte ALLS. Fy fann vad du mår dåligt! Sök Hjälp. :crash

En grym affärsidé för dig kanske vore att trycka upp t-shirts med texten: Jag gör rätt för mig, därför kan jag stå för min egna motorcykel! :D :D

MUUUAAAHAAAHAA!!!

-Du kommer sälja dem på löpandeband! :bow :bow :bow
 

KrilleYZF R1

Urban Assault 2
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Borås
Hoj
Benelli 900ss Tornado Tre
En annan sak som jag förundrat mig över är din fråga om hur länge jag hängt i forumet?

-Vad har det för betydelse. Får jag inte kommentera dina inlägg då? Att du varit inne här en kvart längre än mej gör dig till någon chef över mig kanske? Det är ditt idiotiska tankesätt som gör att människor som jag reagerar. Ord som "och, eller" bevisar inte alls min osäkerhet, det är bara ett sätt att tala. Nu vet du.

Om du nu ändå skall jämföra kuklängden, så tillägger jag avslutningsvis att jag har nog kört hoj innan du hade bilkörkort med tanke på din låååga ålder.
Visste inte om sidan tills nyss då en annan ägare av en masstilverkad literhoj på vägen tipsade mig. :squid
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
KrilleYZF R1 skrev:
Löjligt sagt.
Är d coolt att ha sin hoj i sitt namn?? Ha ha!!

-Varför det? Mår du BÄTTRE än alla andra här inne och ute på vägarna för DIN hoj står på DIG? Det var det löjligaste jag läst på riktigt länge.


Du är nog bara avundsjuk för att inte du har råd med en RIKTIG hoj och försäkringspremien som medföljer, därför retas du över en 25-åring som kör på bakhjulet som en kung med en ny GSXR 1000 som gått 80 mil och gör 12oklock-stoppies för d går väl inte med din hoj..eller..

Jag är helt säker på att hälften av mc-folket som kör på buskiga intruders eller sporthojar av årsmodell 1982 skulle ge bort sin högra hand för en riktig r-hoj, men alla kan ju inte ha råd ellerhur?


Men man är väl knarkhandlare i dina ögon om man har råd med en sån + råd att försäkra den i SITT egna namn vid 25 års ålder .


Hahaaa du har ju ingen aning om vad du dillar om :rofl :lol
 

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Trollywood
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
jag tycker att det är härligt med folk som verkligen kämpar in i det sista med att försöka ta sig undan trafikpolisens långa arm. beundransvärt

Ja! För alla regelverk och förordningar är ju dåliga och ett sätt för kommunister/fascister att uttrycka sitt perverterade maktmissbruk över oss skattebetalare?

Speciellt de som säger att man ska åka sansat inne i städer, det är ju ENBART för att ge stuntare på motorcyklar böter som det finns regler...

Du har aldrig tänkt på att det är F-A-R-L-I-G-T att göra sådana saker?

Nej visst nej, jag glömde vem som skrev det, jag har redan noterat den mentala nivån och eftertänksamheten hos vissa här.

Någon annan med konstiga idéer om verkligheten:
Skulle gladeligen äga en egen ZXR750 som förstahoj för att träna på, för jag har inte kört båge på 4 år och behöver således ingen R1 som potensförlängare, speciellt inte skenförsäkrad... Behöver nått snällt att öva på, och en ZXR750 är nog i överkant...

Trist att vissa inte fattar den bistra sanningen, men någon dag kommer den ifatt er också. Hoppas magplasket inte gör för ont...
 

KrilleYZF R1

Urban Assault 2
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Borås
Hoj
Benelli 900ss Tornado Tre
CalleE skrev:
Ja! För alla regelverk och förordningar är ju dåliga och ett sätt för kommunister/fascister att uttrycka sitt perverterade maktmissbruk över oss skattebetalare?

Speciellt de som säger att man ska åka sansat inne i städer, det är ju ENBART för att ge stuntare på motorcyklar böter som det finns regler...

Du har aldrig tänkt på att det är F-A-R-L-I-G-T att göra sådana saker?



Någon annan med konstiga idéer om verkligheten:
Skulle gladeligen äga en egen ZXR750 som förstahoj för att träna på, för jag har inte kört båge på 4 år och behöver således ingen R1 som potensförlängare, speciellt inte skenförsäkrad... Behöver nått snällt att öva på, och en ZXR750 är nog i överkant...

Trist att vissa inte fattar den bistra sanningen, men någon dag kommer den ifatt er också. Hoppas magplasket inte gör för ont...


Jag har inte nämt körning i städer. Tycker det är vansinne att köra på bakhujelt förbi skola (30) 1an & 2an fullgas. :fakta Sådana förare utan minsta respekt och hänsyntagande för övriga medmänniskor borde inte få vistas bland övrig trafik.
Vad tråden från början handlade om var, killar som hade lite skoj på en parkplats/bakgata, minns inte den exakta benämningen.

Ingen har nämt idiotkörning inom tätbebyggt område.

R1:a är ingen kukförlängare. Det är inte syftet med att man vill ha en heller. Det är bara helt enkelt den i särklass snyggaste serietillverkade cykeln någonsin, oavsett färg. Sen att den går bra på köpet är ingen nackdel.

Men alla kan ju inte tycka lika, vilket är helt okej. Annars habe ju alla limmat på samma brud & gått omkring i röda jackor.

Min första hoj var en retta. Jag hade haft körkort i två månader. När säljaren tittade på mitt körkort ville han inte sälja den till mig längre.

Tack och lov har jag aldrig vurpat eller lagt cykeln. Är inne på den andra blå nu.

Men jag har jävligt kul på vägarna, klart roligare än många andra.

Men jag har kul med insidan av skallen aktiverad.

Så hoppa över alla angrepp gubbar. Det är under allas nivå här inne.


Och som avslut, en 12 oklock stoppie är möjligt. :fakta
 

KrilleYZF R1

Urban Assault 2
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Borås
Hoj
Benelli 900ss Tornado Tre
...och behöver således ingen R1 som potensförlängare, speciellt inte skenförsäkrad...




-Nej, det är helt okej att du inte behöver en. Köp ingen då.

Men valet mellan att betala 64600:-/ år och 6900:-/år är inte svårt för någon här inne misstänkr jag.
Alla hade tagit chansen utan att tveka ett ögonblick. :fakta

Men chansen dyker inte upp hos alla. Finns de som betalar dessa suuura 64600:-/år och gnisslar tänder åt såna som mig.

Det är oxo helt okej. Jag hade antagligen reagerat likadant i omvänd situation.

Jag kan göra 1500 andra roligare saker för mina pengar som blir över.

Men det är ju bara sån jag är, låg moral & skenförsäkrad R1a.
 

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
-
TLRR skrev:
Du kan ju defenetivt räkna med en rejäl utredning när väl olyckan är framme,när du t,o,m erkänner att du skenförsäkrar.Du tror inte att försäkringsbolagen är inne och läser här?.Sen kan du nog inte räkna med ett varmt bemötande när du åker snålskjuts på andras försäkringar.

hur vet försäkringsbolagen vem KrilleYZF R1 är då??? det står ju inte direkt sporthoj.com nickname på körkortet!!!
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Jag håller med TLRR. En riktig karl (eller kvinna) betalar för sig (eller väljer ett mindre, dvs billigare försäkringsskydd) istället för att lura sina polare. För det är just vad man gör när man skenförsäkrar istället för att betala den premie som kollektivets (dvs vi mc-åkare) mer eller mindre mogna körstil orsakar.
Jag vill heller inte betala för de omogna förarnas misstag men löser inte detta genom att skenförsäkra. Jag har mina hojar skrivna på mig och håller mig därför till enbart trafikförsäkring.
Notera att jag inte raljerar över någon specifik förares körstil, jag kör själv som f*n ibland, jag väljer dock var och jag är beredd att åtgärda ev skador på min hoj själv.
Har man inte råd med den hoj (försäkring inräknad) man vill ha så ska man inte ha en sån hoj. Varför skulle hojägande vara undantaget från de ekonomiska regler som gäller i alla andra fall?
Jag tror det var Maverrick_750 som drog igång den här delen av diskussionen. Han har utmärkt sig genom ett och annat ogenomtänkt inlägg (Mav: no hard feelings??) men i det här fallet håller jag med fullt ut.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
CalleE skrev:
Ja! För alla regelverk och förordningar är ju dåliga och ett sätt för kommunister/fascister att uttrycka sitt perverterade maktmissbruk över oss skattebetalare?

Speciellt de som säger att man ska åka sansat inne i städer, det är ju ENBART för att ge stuntare på motorcyklar böter som det finns regler...

Du har aldrig tänkt på att det är F-A-R-L-I-G-T att göra sådana saker?

Nej visst nej, jag glömde vem som skrev det, jag har redan noterat den mentala nivån och eftertänksamheten hos vissa här.

Någon annan med konstiga idéer om verkligheten:
Skulle gladeligen äga en egen ZXR750 som förstahoj för att träna på, för jag har inte kört båge på 4 år och behöver således ingen R1 som potensförlängare, speciellt inte skenförsäkrad... Behöver nått snällt att öva på, och en ZXR750 är nog i överkant...

Trist att vissa inte fattar den bistra sanningen, men någon dag kommer den ifatt er också. Hoppas magplasket inte gör för ont...

nej alla regler är inte dåliga. klart att det måste finnas regler.

jag skiter fullständigt i alla hastighetsskyltar men annars är jag rätt laglydig.

varför jag tycker att det är underbart när folk smiter från trafikpolisen är för att jag har träffat på massor av trafikpoliser som har stått och skrikit åt en så att fradgan stänker från munnen på dom. och då har jag inte gjort något olagligt förutom att kört för fort (vilket jag inte tycker är något brott).
jag är trött på snutar med äckliga laserpistoler och trafipaxer(tror det heter så.. dosan som beräknar medelhastigheten).
tycker att det är dags för trafikpoliserna att få smaka lite nederlag... som när ghostrider är i farten tex. han dominerar.

din avatar är cool som fan föresten :tummenupp


är det fortfarande ingen som kan berätta vad vansinnesföraren fick för straff?
 

Fantômas

I'm going as wide as I can
Gick med
8 Jun 2003
Ort
Dalby [Skåne]
Hoj
KTM 990 Superduke
Den här diskussionen är ju inte sann ... eller?

bmwjohan...

Du skrivar att:

varför jag tycker att det är underbart när folk smiter från trafikpolisen är för att jag har träffat på massor av trafikpoliser som har stått och skrikit åt en så att fradgan stänker från munnen på dom. och då har jag inte gjort något olagligt förutom att kört för fort (vilket jag inte tycker är något brott).


Så att den dagen då din kompis, systers, brors eller kanske t.o.m. din egen unge som nyss lärt sig cykla tar en tur ut på gatan och vinglar fram bakom ett hörne blir överkörd av en mc i 130 km/h och avlider så är detta helt OK????

Jag tycker själv att det är ganska ok att köra för fort på landsvägar och motorvägar där det inte finns så mycket barn, gångtrafikanter och cyklister. Vill man stunta så kan man oftast hitta nåt bra industriområde eller liknande att göra det i.

Men att köra svinfort / wheela inne i stan osv är ju bara så dumt så att det borde vara fängelse och för alltid indraget körkort som straff för det.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top