vad fick vansinnesköraren för straff?

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag menade att jag inte tycker att det är något brott att skita i hastighetsreglerna på 110, 90 och en del 70 vägar. annars håller jag fartgränserna rätt bra.

sen finns det tex en del rakor på 50 vägar där det inte finns någon risk för att någon ska kunna komma ut ivägen för en. där kan man väl smiska upp i 160 för att sedan bromsa snabb igen utan att det är någon fara. allt handlar om hur det ser ut runtom vägen.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Gustav1 skrev:
Han fick skaka galler.

vaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!

kan du inte berätta mer om straffet i detalj? jag vill veta hur länge han fick skaka galler isåfall och hur mycket han fick böta totalt osv. om du inte vill berätta här så kan du väl skicka ett pm.
jag är väldigt nyfiken på att veta vad man kan få för straff ifall man gör en rejäl smitning (som i detta fall) och sedan åker dit.
känns inte helt omöjligt att man själv skulle kunna hamna i samma situation någon gång i framtiden.
 

KalleBalik

Karata!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
På torken
Hoj
Jag tycker att pickuptrucks är tuffare än hojar
Snubben som den här tråden handlade om i början fick bära fotboja i en måndad eller två, hade kontakt med honom när det där hände.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
KalleBalik skrev:
Snubben som den här tråden handlade om i början fick bära fotboja i en måndad eller två, hade kontakt med honom när det där hände.

Det är möjligt.

:hej
 

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Trollywood
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
Jag tror att TLRR har ramat in precis vad jag menar!

Jag har ingen motorcykel, för jag har inte råd, det spelar liksom ingen roll för mig om försäkringen är 5:- i månaden eller 5000:- i månaden, jag har inte råd ändå...

Sedan kan jag hålla med om att fart ibland är ett relativt begrepp. Men att beskylla samtliga poliser för att vara drägg och därmed inte vatten värda(och därigenom rättfärdiga sina lagbrott) är ungefär som att vara feminist, blanda in folk i en grupp och sedan dömma gruppen!

Man ingår i många förhatliga grupper i samhället. Enligt Aftonbladet(nämner ingen direkt skribent) så tillhör jag samhällets fiende nr 1. Jag är ung man som studerar(kvinnornas värsta fiende har jag hört för vi "motarbetar" kvinnornas löneutveckling, förklara den som kan) jag är billist, jag dricker till ibland. Jag har ett intresse för MC och kan endera dagen bli motorcyklist... Jag borde nog låsas in så dum jag är....
 

friction

Professor
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki Z400F -83
bmwjohan skrev:
...sen finns det tex en del rakor på 50 vägar där det inte finns någon risk för att någon ska kunna komma ut ivägen för en. där kan man väl smiska upp i 160 för att sedan bromsa snabb igen utan att det är någon fara. allt handlar om hur det ser ut runtom vägen.

kanske finns en anledning till att dom har satt en begränsning på 50 km/h... :rolleyes:

fast å andra sidan så har nog dom missat saker som du hinner se när du susar fram i 160... :rolleyes:




bmwjohan skrev:
känns inte helt omöjligt att man själv skulle kunna hamna i samma situation någon gång i framtiden.

åå, vad jag ska sympatignälla med dej då.... *ironi* :D
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
KrilleYZF R1 skrev:
Nix, gick inte bet. :D Du mår helt enkelt dåligt för att inte du har en massproducerad literhoj. :fakta Och vad vill du jämföra..kuklängden? Vad vi har för bilar? Eller Vem som har snyggare brud? Frågan är hur gammal du är. Du skriver 22, men det märks upendarligen inte ALLS. Fy fann vad du mår dåligt! Sök Hjälp. :crash

En grym affärsidé för dig kanske vore att trycka upp t-shirts med texten: Jag gör rätt för mig, därför kan jag stå för min egna motorcykel! :D :D

MUUUAAAHAAAHAA!!!

-Du kommer sälja dem på löpandeband! :bow :bow :bow

JAG VILL JU INTE HA EN R1 ELLER GSXR1000R!!!!!!!!!
Jag VILL ha en ZXR750 som drar din hoj varje dag. Jag VILL, för att jag VILL. Hade jag velat ha en R1 -03 hade jag köpt en sådan, men det VILL jag inte.
Jag trivs med min 750hybrid och lillebror(ZXR400).
Eftersom båda är vansinnigt kitade är de sjukt roligt att köra dem och jag tycker de är så mycket snyggare än en R1, MITT tyckande!

De hojarna jag skulle kunna tänka mig att köpa NYTT är: R7, Ducce998SPS och RSVmilleR.
Jag tycker inte det är nåt speciellt med en R1 eller gixxer1000 för den delen.
Jag är inte avis nån dag i mitt liv på en annan hoj för min 750hybrid lämnar mest effekt i hela Norden av just 750/900maskinerna. Nån som vill opponera sig mot det är oehört välkommen för det e slappt uppe på toppen :D

R1 saknar karaktär tycker jag. Den är ganska fin, men det finns inget speciellt över den. Den lämnar ju inte ens mest effekt av literhojarna och den är ju nästan bara nervös hela tiden...... det sistnämnda kan vara omdiskuterat då det snackas en hel del.

Om du är äldre än jag borde du väl föregå med åtminstone godare och mer moget beteende? Du kan ingenting bevisligen om läsförståelse och jag antar att du fick IG i alla dina analyser av böcker, om du nu ens har läst en bok :rolleyes:

Jag behöver inte jämföra nånting med dig såvida du inte bara måste. Du häver ur dig hur dåligt jag mår och avundsjuk jag är men i nästa inlägg skryter du om din skenförsäkring. Vackert skrivsätt.
Du kan börja med att lära dig hur skriftspråk skiljer sig från talspråk.
Gå i skolan med dig!

750RR
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
maverick_750rr skrev:
Känner inget hårt :D

U wish! ;)

Måste komma med ett "håller med" inlägg här. Riktigt kul att läsa inlägg från mavve som är

1. Begripliga
2. To the point. I allt han skriver!
3. Roliga

Keep it up!
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Håller med föregående talare om att Mavve är den som gör sporthoj.com till ett ställe att ha skoj på och samtidigt håller jag med honom i hans åsikter i denna tråden.

Och för att kommentera bmwjohans inlägg så kan jag hålla med om att det går att köra betydligt snabbare än hastighetsgränsen i många fall, även om dock 160km/h på en 50 väg är lite väl att ta i...

Jag kan köra i både 150km/h och i 50km/h på vissa 90 vägar... allting beror på omgivningen, har man bra sikt på bred väg så är det helt okej (enligt mig) att köra "för" fort men vid skymd sikt osv. kan jag många gånger ligga en bra bit under hastighetsgränserna, som sagt: Det beror på omgivningen...
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Betala 7 lax för ingenting alt. köra en annan hoj som man har råd med?

Misstänker de bedrägeri så kommer de att prata med grannar, granska konton m.m. Sen kan det ju bli svårt att förklara att "farsan är frisk och kry trots att hojen är skrot pga dikeskörning". Tänk på det. Det kan vara jävligt knepigt att få allt att gå ihop om du, och den som har försäkringen, ska ljuga för ditt försäkringsbolag den dan något händer. My $0.02. Men sånt här har ju skrivits ca 32000 gånger här på Sporthoj. :)

KrilleYZF R1 skrev:
Men valet mellan att betala 64600:-/ år och 6900:-/år är inte svårt för någon här inne misstänkr jag.
Alla hade tagit chansen utan att tveka ett ögonblick. :fakta
 

Suki

Darkside
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
3 St olika
I den här debatten

håller jag hårt på Mavve... :tummenupp

Tänk på en annan stackare som aldrig haft annat än gammla hojjar..*asg*.... Men dom är billiga i försäkring... Å tänk vilken effekt det går att vrida ur en gammal 1100R....Tänk vad denna gamla goding piskat många liter hojjar på vägen...Lite kammar portning , kolvar förgasre ett vettigt system å en bra tändning.... sedan spelar det inte så mycket mer rock n roll......*s*

Men jag gillar R1:eek:r Gixxer 1000 å andra hojjar också..har bara inte blivit av...........


Det billigast av allt måste ju ändå vara å inte försäkra alls eller ? kanske är dyrt det med.......
 

Bifogat

  • furgan ställ å mc 029.jpg
    furgan ställ å mc 029.jpg
    71 KB · Visningar: 229

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Re: I den här debatten

Suki skrev:
Det billigast av allt måste ju ändå vara å inte försäkra alls eller ? kanske är dyrt det med.......

Det ämnet har vi med avhandlat.... Ambulans fick det till at det var det dyraste sättet.
Kan tillägga att det var i en tråd som bmwjohan startat :rolleyes:

750RR
 

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Trollywood
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
Finn ett fel i det här citatet av någon, inte ute efter att hänga ut någon, snarare att få någon att komma till insikt med vad som VERKLIGEN händer i vårt avlånga land:

tycker att det är dags för trafikpoliserna att få smaka lite nederlag... som när ghostrider är i farten tex. han dominerar.


Ja, för de verkliga förlorarna i den leken är ju poliserna?

GR är, ursäkta språket för stunden, den största idiot jag känner till. Sure, han kan säkert hantera sin hoj skitbra, sure, han har säkert ett helt uppbåd folk som hjälper honom mota bilar längs vägen han kommer(jag hoppas det iallafall). Men det manar till vansinne hos mindre begåvade förartalanger som ska efterapa sin idol. Det är ändå inte det mest idiotiska, för nått sådant har vi inte sett ännu? Det jobbiga är att han utsätter betydligt fler än sig själv för livsfara, och det hyllar du för att han hänger av en polis? Tänk den dagen farmor Ivarsson med tre vänninor är ute i micran på väg till Bridgen och Bingon på byggdegården. Hur mycket hon tittar till höger och vänster på vägen så hinner hon inte se en idiot som kommer farande i ca 80m/s(300 blås). En 300kg tung båge kommer klyva bilen och döda alla omgående. Och det enda ni tänker på är hur djävla ball han är som drar polisen och hur djävla korkad damen var som inte hade slutat köra pga ålder osv...


känns inte helt omöjligt att man själv skulle kunna hamna i samma situation någon gång i framtiden.

Ja vill du riskera några månaders frihetsberövning och komma helt ur fas med verkligheten för att du vill nå en adrenalinkick så gör gärna det! Stanna på stubben innan du gör dig skyldig till nått värre tycker jag, det kan inte bli mer än 1400 och några månder utan kort, hellre det än galler för nått så onödigt...
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
köra ifrån snuten skulle man inte göra för att få en adrenalinkick, det skulle man göra för att få behålla sitt mckort och slippa böter. så enkelt är det.

jag tycker fortfarande att ghostrider är ultracool.

ps. om ghostrider smäller i en bil som gör ett filbyte på motorvägen och bilen gör filbytet på ett korekt sätt med blinkers så tycker jag absolut att det är ghostriders fel. bara så att du vet
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Som så många gånger förut ska jag säga det igen:
Att jag betalar för min hoj är så självklart som att knyta skorna, skenförsäkrar man visar man att man har inte råd, det är som att bo hemma när man är 30år.
Jag vill åka mc, därför skaffar jag mig en som jag har råd med, så jävla kul är det inte att köra fort på motorväg att jag gladeligen betalar 10ggr så mycket för hoj och försäkring.
Jag har råd men jag vill inte ha en sån där "literhoj", det finns ingen anledning heller.
Köper man en "literhoj" men är tvungen att skenförsäkra så är det lika tufft som alla finansvalparna i Stockholm som köper en porsche för att alla andra har det.
Det ska liksom vara ett tecken på status "jag tjänar mycket pengar, jag har råd med en fin bil".
Ser man på det på det viset så är det ännu mossigare med "literhojen" för finansvalpen har iallafall råd.
Anser man sig vara så tvungen att köra en statushoj fast denne inte har råd så tycker jag att den människan borde syssla med annat som det är status på, typ björnjakt med morakniv eller nåt.

Det finns en anledning till att det ser ut som det gör i försäkringsvärlden. Det kommer inte bli bättre för att "småglin" kör omkring på en alldeles för effektstark hoj för att dom ska klara av det.
Det går liksom inte att blunda för att 20-30åringar är väldigt överrepresenterade i olyckor.
Har man mognat till så antingen tar man smällen eller så kör man nåt billigare.
Är man så tvungen att ha värstingsportis så har man nog inget emot att äta nudlar 7ggr i veckan.
Eller?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top