Vad gör man åt oserösa säljare?

Status
Ej öppen för fler svar.

Göken

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2005
Hoj
Gixxer
Var och skulle köpa en hoj i onsdags av en privat person (R1Lillen ) här på forumet, han har ju två R6or ute till försäljning. Vi pratade i helgen och kom överens om pris och vad som följer med och gjorde en muntlig överenskommelse. Jag reser från Luleå där jag nu bor först ner till halmstad och hämtar en bil av en god vän och sedan åker till banken hämtar ut pengar och sätta mig i bilen och skickar ett mess att jag åker från stan nu… Får efter en stund svaret ”Den är inte längre till salu…”. Jag ringer och jag frågar i lugn men lite irriterad ton vad han menar men han svara bara att den inte längre är till salu…. Och sen lägger han på luren!Jag ringer upp flera gånger men får inget svar…
Vad gör man, Är så jävla less på såna jävla dryga människor…..

:mad: :mad: :mad: :mad:

Fler än jag som råkat ut för detta?

Last edited:

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Hehe vilken kille alltså, fick säkert ett bättre bud eller nåt av en annan kille och girigheten tog överhanden... sen va han för feg för att ringa och berätta att han sålde den till en annan kille för en tusing extra :(

Jk=SWE=

Raider of the lost fultjack.
Gick med
6 Jan 2007
Hoj
HD Bobber -06
Exakt samma sak hände mig förra sommaren, fick på efterhand veta att personen i fråga sålde den till en polare istället, trots att jag tagit ut pengar och var halvägs framme för att köpa hojjen. Man blir bara så förbannad!! Lider med dig.

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Hojj..
Ja du det händer:yoparty
Det fins gott om idioter även bland hojåkare:va Det komiska är att de förlorar i slutändan.:arsele

:D :D :D :D

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag gjorde en liknande grej en gång. alltså jag var the bad guy.
skulle sälja en laptop och hade kommit överens med en kille som skulle komma över och hämta den, tyckte dock han va så jäkla läskig, snackade engelska med nån balttjeckiskt liknande brytning osv så ångrade mig på kvällen för ville inte ha över honom .

Hade dock inget nummer att nå honom på och senare på kvällen sålde jag den på fyllan till en kompis istället för att slippa träffa Mr sovjet-stor-o-läskig-kille.

Men hursomhellst, allt som är till salu är till salu, det måste man räkna med det är först till kvarn som gäller och fåt man pengar i handen så tackar man inte gärna nej och får den såld. MEN det var svinigt gjort och hade naturligtvis kunnat skötas snyggare. Men för att svara på frågan, vad gör man åt saken? Det ända du kan göra är att betala in en handpening och på såvis ha den "paxad" så att den helt enkelt inte kan säljas.

Arnars får man helt enkelt ta den där chansningen och åka på en nit ibland, thats life.

Glenn-Ove

Drunk as hell
Gick med
1 May 2006
Hoj
R1-03 KX450f-08 å en bandit 1200-96
Exakt, har man fått handpenning så ska man inte sälja till någon annan.

Men annars är det den som kommer först och köper som gäller.

Dock behöver man ju inte slänga på luren som denna säljare.

Last edited:

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
R6-99
Har också gjort en liknande grej. Skulle sälja ett par högtalare. En kille ringde på förmiddagen och vi bestämde att han skulle komma förbi och titta på dom på kvällen. En timme senare ringer en annan person och kommer och köper dom en timme senare. Tyvärr hade jag glömmt att spara den första personens telefonnummer så jag kunde inte ringa och meddela att de redan var sålda. Jag skämdes lite när han ringde och berättade att han nästan var framme i stan:rodnar

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
O med en tillräckligt oseriös säljare , så lägger man handpenning o en muntlig överrenskommelse , sen säljer han hojen till nån annan i alla fall.... Då står man där med pitten i brevlådan...:gnissla

sticke

drygare än yes...
Gick med
23 May 2006
Hoj
F4 Izzle
tja, jävla surt läge! men tyvärr blir folk lite kajkoo när det kommer till pengar, ett mess till dig hade ju inte skadat?! hälsa på ändå tycker jag, ta med ett fälgkors...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tja, tråden har redan tre skitstövlar till säljare, så det är inte konstigt att det finns såna därute.

Har man lovat någon via telefon, och sen ringer det upp en snubbe och bjuder över så får man helt enkelt säga "tyvärr, det är en kille före dig, men jag spar ditt nummer om han skulle baila på köpet"

Man står vid sitt ord helt enkelt!

Don Danielsan

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
Ducati 749s
Jeflar va lack jag hade varit......

E inte ett muntligt avtal lika giltigt som ett skriftligt :va tyvärr e de väl svårt att bevisa muntliga avtal :(

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Tja, tråden har redan tre skitstövlar till säljare, så det är inte konstigt att det finns såna därute.

Har man lovat någon via telefon, och sen ringer det upp en snubbe och bjuder över så får man helt enkelt säga "tyvärr, det är en kille före dig, men jag spar ditt nummer om han skulle baila på köpet"

Man står vid sitt ord helt enkelt!

Alla har vi våra lik i garderoben

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Var med om något liknande för några år sedan. Skulle köpa en cross av en snubbe. Åkte och kollade på den och vi kom överens om att jag skulle återkomma med pengar dagen efter samtidigt som jag hämtade hojen. På kvällen ringer fanskapet och säger att han sålt hojen till en annan kille, trots att vi hade ett muntligt avtal. Då jag hade flera vittnen till avtalet övervägde jag att dra aset till civilrätten p.g.a. avtalsbrott. Av någon anledning sket jag i det.

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Men hursomhellst, allt som är till salu är till salu, det måste man räkna med det är först till kvarn som gäller och fåt man pengar i handen så tackar man inte gärna nej och får den såld. MEN det var svinigt gjort och hade naturligtvis kunnat skötas snyggare. Men för att svara på frågan, vad gör man åt saken? Det ända du kan göra är att betala in en handpening och på såvis ha den "paxad" så att den helt enkelt inte kan säljas.

Har man en överrenskommelse så har man. Det är inte först till kvarn som gäller om man avtalat med en köpare.
Istället för handpenning kan man upprätta ett avtal. Sedan är det stämning som gäller om det går till som i detta fallet.
Man vill ju inte åka 100 mil för att upptäcka att det varint någon jävla dold auktion.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept