Vad gör man åt oserösa säljare?

Status
Ej öppen för fler svar.

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Blå
Råkade själv ut för en liknande sak då jag skulle köpa båt i sommras hittade den på blocket o vart genast sugen på att dra och titta på den som fanns i örebro ca 8mil från mig. Så jag ringde killen å frågade om det varit många som ringt på den och han svarade att jag var den första, bra sa jag för jag är mycket sugen på den kommer gärna och tittar på den efter jobbet. Men då sa han att skulle iväg och att han kunde hålla den till mig till dagen efter. Skulle få första titten på den. Bra sa jag för annars så kan jag komma direkt. men han sa att det var lugnt. Frågade till och med om han ville ha handpenning men det behövdes inte eftersom han endå inte skulle hinna vissa den för någon annan. Ringde sedan dagen efter för att bestäma tid men då sa han att det redan var en kille påväg dit för att köpa båten :mad: . Frågade sedan vad han skulle få för båten å det var samma pris som han och jag hade kommit överrens om. Erbjöd han då 4000kr mer för att se om han nappade på mitt bud vilket han gärna ville ha. Otur sa jag bara hade du ringt och kollat med mig innan hade du fått det eftersom du lovat mig första titt på båten. Sen la jag bara på.

Förjävligt med såna säljare

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Bara fortsätta ringa, pröva från olika nummer så han inte känner igen dig från kompisars telefon osv osv.. eller så kan du ju göra anmälan via email och så och ta kontakt med nån i kommunen, kommer inte ihåg va han heter som har hand om sånt men jag maila om en faktura jag fick och fick hjälp tex

Nicotin

Guest
Ja det är nästan 4000kr i bara flygresa... men jag får ju inte tag i honom... han svarar inte på mobil, mail eller något....

Han verkar ju vara online nu så..

Jag skulle lätt försöka få honom att pröjsa din rätt så meningslösa resa ner.

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
är ju oftast bra om båda sidor berättar sin story liksom :näsblod

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Sjukt taskigt av killen, visste han att du rest ifrån Luleå? Eller trodde han du bara bodde i Halmstad så det inte skulle göra så mkt skada kanske?

Göken

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2005
Hoj
Gixxer
Är du säker på det? För under din avatar står det Halmstad.

Ja det visste han för att vi pratde i tele typ 5-6 ggr och jag förklarade att det var därför jag ville diskutera pris och göra klart allt och göra ett muntligt avtal just för att jag var tvungen att åka 154mil....

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
Vilka problem ni har...

Vill du/ni köpa ngt (ex. en hoj) OCH ni vill ha en någorlunda säker affär så köp av en auktoriserad HANDLARE!!!
Köper man privat så är inget säkert.

Ska ni nu skrika om lagar o skit (oftast i era egna fantasier) så tycker jag faktiskt att ni då ska använda "dom lagarna" och stämma personen i fråga och TA DET TILL EN RÄTTEGÅNG!!!

Tråkigt att du (trådstartaren) inte lyckades göra en affär, SHIT HAPPENS...

.../Yoshi

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...