Råkade själv ut för en liknande sak då jag skulle köpa båt i sommras hittade den på blocket o vart genast sugen på att dra och titta på den som fanns i örebro ca 8mil från mig. Så jag ringde killen å frågade om det varit många som ringt på den och han svarade att jag var den första, bra sa jag för jag är mycket sugen på den kommer gärna och tittar på den efter jobbet. Men då sa han att skulle iväg och att han kunde hålla den till mig till dagen efter. Skulle få första titten på den. Bra sa jag för annars så kan jag komma direkt. men han sa att det var lugnt. Frågade till och med om han ville ha handpenning men det behövdes inte eftersom han endå inte skulle hinna vissa den för någon annan. Ringde sedan dagen efter för att bestäma tid men då sa han att det redan var en kille påväg dit för att köpa båten . Frågade sedan vad han skulle få för båten å det var samma pris som han och jag hade kommit överrens om. Erbjöd han då 4000kr mer för att se om han nappade på mitt bud vilket han gärna ville ha. Otur sa jag bara hade du ringt och kollat med mig innan hade du fått det eftersom du lovat mig första titt på båten. Sen la jag bara på.
Förjävligt med såna säljare
Förjävligt med såna säljare