robb skrev:2636182
men jag kanske skulle göra som GUW kanske skulle gjort.. åka ikapp o klappa dom på axeln o säga" bra gjort! jag är inte arg.. "
Det var väl inte riktigt vad han sa i och för sig?
robb skrev:2636182
men jag kanske skulle göra som GUW kanske skulle gjort.. åka ikapp o klappa dom på axeln o säga" bra gjort! jag är inte arg.. "
DR-Zätare skrev:2636185Det var väl inte riktigt vad han sa i och för sig?
robb skrev:2636256nej.. det sa jag inte heller.. jag sa att han kanske skulle göra så..
men jag fattar väl vad han menar oxå.. och att han menar väl.. men tycker det låter för bra för att vara sant o bara åka vidare utan att ens visa att det medtrafikanten gjort är fel...
DFMSWEDEN skrev:2636280Är du trafik polis eller??
Om inte, så ska du inte avgöra vems felet är....för i praktiken, så tycker kanske billisten att han gjort rätt och du fel....så kommer du och påpekar att han gjort fel.....
Som jag påtalat innan: du vet inte vem du räcker finger åt eller något annat trams!!
Och tro nu inte att du är störst och starkas....det finnas alltid en "större och starkare"...
Det är cenariot som kan inträffa för en liten "sket" bagatell...
TukTuk skrev:2636296Va? Ligger du och drar repor runt Kumla dagarna i ända?
Klart som faen man ska signalera när någon i trafiken uppenbart gör fel och sätter dig i stor fara. Men du har helt rätt i att aggressiva metoder inte är lösningen.
DFMSWEDEN skrev:2636280Är du trafik polis eller??
Om inte, så ska du inte avgöra vems felet är....för i praktiken, så tycker kanske billisten att han gjort rätt och du fel....så kommer du och påpekar att han gjort fel.....
Som jag påtalat innan: du vet inte vem du räcker finger åt eller något annat trams!!
Och tro nu inte att du är störst och starkas....det finnas alltid en "större och starkare"...
Det är cenariot som kan inträffa för en liten "sket" bagatell...
robb skrev:2636322men eftersom dom svängde rätt över vägen o mitt framför mig så hur jag än försöker så kan jag inte tycka att dom gör rätt.. om du tycker det är rätt så kanske du skulle ta om ditt körkort.. eller ta några privatlektioner.. för rätt gjorde dom absolut inte..
sen säger inte jag att jag alltid har rätt när jag är ute i trafiken.. men det finns både stora fel o mindra fel som begås i trafiken dagligen.. säkerligen av mig oxå.. även jag har fått fingret många gånger o kommit på mig själv att jag gjort fel.. då vinkar jag med näven o ber om förlåtelse.. tycker det är bra när andra säger till mig när jag har fel åxå...
Starstriker skrev:2636438Haha. på tal om det där med att läxa upp varandra i trafiken. Förra året såg jag detta:
En liten micra som hade dubbelparkerat, med en person i.
Bakifrån kommer en Porsche Cheyenne men nåt yuppie-yngel i. Han var bra stursk, för han hade ju den största bilen. Yngeln tutar upprepade gånger på micran (som egentligen inte stod ivägen). Inget händer. Föraren i micran ignorerar yngeln.
Till sist får yngeln nog och bestämmer sig för att läxa upp snubben i den lille jappsen. Hoho. Nu börjar det roliga. Yuppin stiger ur sit åk och rusar fram till micran. Helt vild eftersom micran inte flyttar på sig, inte ens för en flong Cheyenne som pappa har köpt i namnsdagspresent. I raseri sliter han upp dörren på micran....... sen händer inget på en liten stund. Några sekunder senare stiger den biffigaste, råaste och mest gorillaliknande HA-snubbe jag någonsin skådat ut ur micran, spottandes och fräsandes som en amerikansk wrestlingstjärna. HAHAHA.
Cheyennesnubben rusar tillbaka till sin bil. Hoppar in. Låser med centrallåset och sen full back. Hoho. Han slutade nog upp med att spela stursk i trafiken efter det!
Starstriker skrev:2636438Haha. på tal om det där med att läxa upp varandra i trafiken. Förra året såg jag detta:
Bakifrån kommer en Porsche Cheyenne men nåt yuppie-yngel i. Han var bra stursk, för han hade ju den största bilen. Yngeln tutar upprepade gånger på micran (som egentligen inte stod ivägen). Inget händer. Föraren i micran ignorerar yngeln.
Till sist får yngeln nog och bestämmer sig för att läxa upp snubben i den lille jappsen. Hoho. Nu börjar det roliga. Yuppin stiger ur sit åk och rusar fram till micran. Helt vild eftersom micran inte flyttar på sig, inte ens för en flong Cheyenne som pappa har köpt i namnsdagspresent. I raseri sliter han upp dörren på micran....... sen händer inget på en liten stund. Några sekunder senare stiger den biffigaste, råaste och mest gorillaliknande HA-snubbe jag någonsin skådat ut ur micran, spottandes och fräsandes som en amerikansk wrestlingstjärna. HAHAHA.
Cheyennesnubben rusar tillbaka till sin bil. Hoppar in. Låser med centrallåset och sen full back. Hoho. Han slutade nog upp med att spela stursk i trafiken efter det!
DET måste det ha varit en njutning att få se....Starstriker skrev:2636438Haha. på tal om det där med att läxa upp varandra i trafiken. Förra året såg jag detta:
The Duck skrev:2635409Hur tacklar ni situationen?
Fotrally skrev:2637667Suckar, tutar och skakar på huvudet(helst så att foraren kan se)...sen så går livet vidare. (jo det är säkert, det gör det)![]()
Varvar lite extra (det låter mer än tutanFotrally skrev:2637667Suckar, tutar och skakar på huvudet(helst så att foraren kan se)...sen så går livet vidare. (jo det är säkert, det gör det)![]()
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |