Vad gör ni åt bilisterna som inte sköter sig?

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
...Själv blir jag lack en kort stund. Sedan kommer jag på att jag har "förståelse för andra trafikanters misstag i trafiken" och lugnar ner mig. :D

//KaliZ

Edit: har väl aldrig varit riktigt nära någon gång antar jag, som tur är.

valium

Någon ska ju vara sist.
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Kawasaki Zx-9R -01 Yamaha XTZ660 Ténéré -92
Försöker bita ihop så gott det går. Men när man håller på att bli påkörd mitt i stan och man väjar för att rädda situationen så börjar kärring j*veln som inte ens tittade åt mitt håll och dessutom hade väjningsplikt blinka med helljuset på mej. Blev lite irreterad så jag tvärnitade mellan två refuger, klev ur och gick fram till kärringen, slet upp dörren och sa några mindre väl valda(detta kan nog liknas med hemfridsbrott tror jag, inte så smart).Smällde igen dörren när jag sagt mitt. Kändes otroligt skönt efteråt istället för att sen sitta hemma och gnälla på hur en del kör.

Eller så kan man ju alltid bita sig i läppen och tänka: fasiken hur dom kör alltså:ätapiller

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
Om någon kör ut framför mig så håller jag hastigheten och ser hur fort de kommer upp i hastighet, om de är för söliga så jag måste bromsa så bromsar jag in så jag ligger ca 1-2 meter bakom när vi ligger i samma hastighet.

De som sen tittar i bakspeglen flyttar sig väldigt fort ur vägen när de kommit på att det kom en mc som de inte såg :)

Dumt ja antagligen men jag slår iaf inte söder deras bilar...

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
whitesnake skrev:
2639838 Om någon kör ut framför mig så håller jag hastigheten och ser hur fort de kommer upp i hastighet, om de är för söliga så jag måste bromsa så bromsar jag in så jag ligger ca 1-2 meter bakom när vi ligger i samma hastighet.

De som sen tittar i bakspeglen flyttar sig väldigt fort ur vägen när de kommit på att det kom en mc som de inte såg :)

Dumt ja antagligen men jag slår iaf inte söder deras bilar...

Det funkar bra att kombinera med tutan, se upp så du inte bromsar för sent bara. :)

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
igår kom en hojrackar upp bakom mig utanför MörbyCentrum påvägen norrut, ja morsa lite på honom med varnings blinkers å han flasha lite, låg å förvarna honom genom att bromsa tidigt å så... hoppas de var uppskattat. undrar om han var en SH:are? (Grön BMW525 kombi -01)

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Jag betraktar alla mottrafikanter som just det..Om man betraktar dem som idioter så är man förberedd på det mesta men jag blir ändå irriterad på deras "mänskliga" oförmåga att framföra ett fordon jag förutsätter att de fått körkort för att framföra(vissa får dem nog i någon godisautomat).

Ibland får även jag en enorm lust att banka in lite trafikkunskaper i mottrafikanters primitiva hjärnor(om de nu har någon :confused: )

Ibland önskat jag att man körde en tanks så det bara var att larva över dem eller rent av dundra av ett skott med kanonen:tummenupp

KJECOP

Guest
Jag stoppar dem som inte sköter sig i trafiken och säger "Det blir rapport på det här..." :D

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
KJECOP skrev:
2640068 Jag stoppar dem som inte sköter sig i trafiken och säger "Det blir rapport på det här..." :D

Muhahahaha! :tummenupp

Då trivs du va?

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
Om någon begår misstag så blir man väl sur och visar :finger som värst

Men det finns faktiskt situationer då jag nog skulle kunna lacka ur och få spel på en backspegel eller liknande.
Till exempel som jag läste i en annan tråd om folk som ställer om spolarmunstycken med flit för att jävlas och sen sitter och skrattar åt en :mad:
Får man offra sig att sträcka lite på ena benet:smasha och :hojraket iväg så fort det går.
Öga för ett öga tror jag det heter :fakta

Jien

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Jag utgår från att alla andra i trafiken är idioter och är därför själv "försiktig". Att få spel på andra i trafiken är onödigt. Man kan väll finna glädje i att få sin hypotes om "allaandraitrafikenärpuckon", bekräftad.:rolleyes:

KJECOP

Guest
Lugn skrev:
2640086 Muhahahaha! :tummenupp

Då trivs du va?
Ja då trivs jag... :hihi

Och så förklarar jag hur man skall bete sig mot motorcyklister (och i trafiken) och hur oskyddad man är på hoj och vilka fakta som faktiskt gäller :fakta

Men jag förstår inte att det är sån skillnad på hur jag blir behandlad i trafiken då jag kör polishoj och då jag kör min egen privat hoj... :va Konstigt...

lady skrev:

He he... ;)

Last edited:

sportbike

Guest
Efter att jag blivit inprejad i räcket på essingeleden av en sur bilist,i mitten av 80-talet,aktar jag mig väldigt noga för att gå i klinch med två ton plåt med en galning inuti.
Håller mig undan allt vad jag kan.....
( givetvis stannade han inte,och det gjorde inte gubben i 245:an som prejade ner mig i diket på bogesund heller )

Bonne

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Monster 620 S.ie
DFMSWEDEN skrev:
2636280 Är du trafik polis eller??

Om inte, så ska du inte avgöra vems felet är....för i praktiken, så tycker kanske billisten att han gjort rätt och du fel....så kommer du och påpekar att han gjort fel.....

Som jag påtalat innan: du vet inte vem du räcker finger åt eller något annat trams!!

Och tro nu inte att du är störst och starkas....det finnas alltid en "större och starkare"...

Det är cenariot som kan inträffa för en liten "sket" bagatell...

Jag är språkpolis. :FU

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...