Vad gör ni åt bilisterna som inte sköter sig?

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
Nej detta är ingen anekdot från riktiga livet men vill säga vad jag tycker om detta, då många verkar tycka att man kan sparka in en dörr för ingenting;

Jag förstår dem som säger att det är onödigt att "hämnas" i trafiken, som att slå av en backspegel osv, JA det är jävligt onödigt/omoget och hela den biten, dock kan det vid speciella situationer kännas som rätt grej att göra.
Om jag skulle köra bil och jag gör något riktigt ogenomtänkt som att köra rakt ut i en korsning där jag ska lämna företräde och det är millimeter från att smälla med en hoj som kommer i 100km, då har jag full förståelse om hojföraren blir förbannad, jag hade själv blivit det om jag säger så. Skulle han då åka upp jämsides och visa mig fingret eller knacka av min backspegel skulle jag ta skiten och inte hetsa upp mig. Dock är vi alla i slutändan människor och att göra fel är en del av den mänskliga faktorn som inte går att bortse ifrån, alla har inte lika god uppfattningsförmåga gällande trafiksituationer trots att de har läshuvud och hade alla rätt på teoriprovet.

Och att bli överhetsig av att någon inte blinkar tycker jag är överdrivet, jag hatar när folk inte visar i vilken riktning de ska köra men det hjälper inte att flippa ur när det gäller sådana småsaker, det tror jag iaf.
Men ifall det skulle gälla det exemplet jag nämnde ovan så ser jag inget fel med att sparka av en backspegel osv, för jag vill fan inte demolera både mig själv och min hoj för att någon oaktsam jävel inte ser sig för!
Och ni som tycker det är okej att göra sånt, var även beredd och acceptera att folk gör det på er när ni sitter i bilen och gör nått lite galet!
Alltså, småsaker är whatever men när det håller på gå RIKTIGT illa och man är ett stort jävla klantarsel så tycker jag att man får stå sitt kast!

Men i slutändan så gäller det att vakna och inse att det hela kunde gått illa men våld föder våld och att lägga sig på deras nivå inte förbättrar saken på något sätt. Att tänka att man får vara försiktigare nästa gång och bita ihop och att den siste idioten är inte född än är det enda mogna/rätta att göra.
Aja oouuiila på out there :yoparty

Last edited:

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Migael skrev:
2638028Alltså, småsaker är whatever men när det håller på gå RIKTIGT illa och man är ett stort jävla klantarsel så tycker jag att man får stå sitt kast!
Och här närmar vi oss själva grundproblemet: Att få dövblinda bilister att inse att deras småsaker blir riktigt illa för oss.

Lycka till... :huvet

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Vafan. Okej, ett finger kan man dela ut på sin höjd om man blir riktigt irriterad eller nästan påkörd el. dyl, men inte mer. Lite självdisciplin och värdighet har man väl ändå?

Vad är det för loffare som vill börja slåss med andra medtrafikanter pga dess trafikuppträdande?

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
Vad gör ni åt bilisterna som inte sköter sig?

Man tjettar dom i tacket!!:mad:

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
stefur skrev:
2639412 och där dödade du tråden med ett obegripligt inlägg :D :D :D
Hahaha! Jag håller med! Hela bikerprylen är ju att vara cool och noncha de som trasslar. Det fick iaf jag lära mig av de äldre hojåkarna när jag var ung, och det funkar! :tummenupp

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Blå
Jörgen Karlsson skrev:
2639425 Hahaha! Jag håller med! Hela bikerprylen är ju att vara cool och noncha de som trasslar. Det fick iaf jag lära mig av de äldre hojåkarna när jag var ung, och det funkar! :tummenupp

Haha är man hårdast om man kör stelbent bak???
Ingen rök utan eld,,, ingen shopper utan stelben.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
stefur skrev:
2639433 Haha är man hårdast om man kör stelbent bak???
Ingen rök utan eld,,, ingen shopper utan stelben.

Haha! Alltid garva! Aldrig bli upprörd! Det fick jag lära mig av mina gamla bikeruppfostrare som är döda nu. Och det funkar ända upp i rätten är min erfarenhet. Man ska skratta sig genom livet. Ge dem fingret. Aldrig bli arg.

http://www.youtube.com/watch?v=0bwpqlX1n8c&NR

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Nu kör jag iofs med bil för tillfället men jag brukar hänga mig på tutan riiiiiktigt länge.
Minst 10 sek, så dom verkligen får pinas. Sen blire platta i mattan om lr nått liknande.

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Blå
AndreasNo skrev:
2639447 Jag e så feg... :)

Hmmm dags att ta dig på en "raka pungen kurs"
Kör du hoj så måste du väl ha några ideal som tex att vara modig, djärv vilsen, tuff, galen, hård, jafanduvill men du måste väl ha nån självbevarelsedrft???

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
stefur skrev:
2639455 Hmmm dags att ta dig på en "raka pungen kurs"
Kör du hoj så måste du väl ha några ideal som tex att vara modig, djärv vilsen, tuff, galen, hård, jafanduvill men du måste väl ha nån självbevarelsedrft???

När man är så feg som mig så får man aldrig några problem med bilister för jag kör bara jättelagligt o sådär.

Edit: ja raka pungen igår...

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Blå
AndreasNo skrev:
2639459 Ah jag vet, till sommarn så ska jag brassa helvet o sparka sönder backspeglar på alla som e ivägen för mig o allt dedär!!:yoparty :yoparty

Helt rätt.

Du kommer att upptäcka att bilisterna är våra värsta fiender så det är bara att stretcha så foten prickar backspegeln.
Du har väl märkt det direkt när du kör bil hur viktigt det är att hålla koll på resten av trafikanterna... (nu när du kör hoj)

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
stefur skrev:
2639463 Helt rätt.

Du kommer att upptäcka att bilisterna är våra värsta fiender så det är bara att stretcha så foten prickar backspegeln.
Du har väl märkt det direkt när du kör bil hur viktigt det är att hålla koll på resten av trafikanterna... (nu när du kör hoj)

Har alltid haft hyffsad koll på motorcyklar i trafiken då jag alltid själv varit intresserad av dem så de rätt lugnt...

E så ny på hoj så har inte hunne me att bli arg på nån bilist än iaf..men räknar med att få bli det några miljoner ggr.. eller kanske aldrig om ja har otur iof :näsblod

Heol

En 750 som går som en 1000
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
GSXR 750
Vad gör ni åt mc-förarna som inte sköter sig?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...