Håll ut armarna så du int börjar rulla.SVooSh skrev:Verkar ju hänga enhel del rejserfolk som säkert vet vad man ska göra ifall man rasar med hojjen. Alltså om man nu hinner tänka under en olycka vad ska man då försöka göra för att skada sig så lite som möjligt?
/SVS
SVooSh skrev:Verkar ju hänga enhel del rejserfolk som säkert vet vad man ska göra ifall man rasar med hojjen. Alltså om man nu hinner tänka under en olycka vad ska man då försöka göra för att skada sig så lite som möjligt?
/SVS
Pejo skrev:Om man rasar så skall man snarast resa sig ?
SVooSh skrev:Verkar ju hänga enhel del rejserfolk som säkert vet vad man ska göra ifall man rasar med hojjen. Alltså om man nu hinner tänka under en olycka vad ska man då försöka göra för att skada sig så lite som möjligt?
/SVS
OlleR6 skrev:Håll ut armarna så du int börjar rulla.
Du tycker det är bättre att rulla? Såvida jag har förstått det är det förenat med riktiga skador. En bruten arm eller några fingrar läker. Självklart menar jag EFTER man landat Å inte att man ska hålla spikrakt för det.Chris Ash skrev:Tja vad fan kan man göra egentligen? "Håll ut armarna-tipset" är nog mindre bra iofs om du inte vill bryta dem.
/SVS
OlleR6 skrev:Du tycker det är bättre att rulla? Såvida jag har förstått det är det förenat med riktiga skador. En bruten arm eller några fingrar läker. Självklart menar jag EFTER man landat Å inte att man ska hålla spikrakt för det.
Eftersom det är i raceforumet tänker jag att det är på bana? Där det är relativt slätt?
Funkade bra för mig att hålla armarna hårt mot bröstet när jag krasha i ca 140OlleR6 skrev:Du tycker det är bättre att rulla? Såvida jag har förstått det är det förenat med riktiga skador.
Varför lägger sig GP-killarna på rygg då?GSXR1100R skrev:Bli en boll och rulla på men gör dig av med hojen om du hinner, oftast hinner man inte...
GridgirlsOlleR6 skrev:Varför lägger sig GP-killarna på rygg då?
Ah ok, på så sätt!GSXR1100R skrev:Gridgirls
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |