Men det är inte något problem att köra när det är mörkt. Dock får man ju tänka på att anpassa hastigheten lite. Man har svårare att se djur i vägkanten och liknande så det kan i många lägen kanske vara lämpligt att ligga till och med en bit under gällande begränsningar om det är en kurvig väg med skog nära inpå.
e jag helt efterbliven? men vafan menar du med "när du svänger åt höger vrider du styret åt vänster"... vid nerlägg motarbetar man åtandra hållet, liksom pressar lite.. men vrid vänster om du ska höger?
e jag helt efterbliven? men vafan menar du med "när du svänger åt höger vrider du styret åt vänster"... vid nerlägg motarbetar man åtandra hållet, liksom pressar lite.. men vrid vänster om du ska höger?
Det kallas motstyrning. Drar du i vänster handtag när du kör kommer hojen att vilja gå åt höger, och om du drar i höger handtag vill hojen åt vänster. Hojen vill alltså gå åt motsatt håll mot hur du vrider styret.
Testa lite försiktigt på en raka i typ 50 nästa gång du är ute och kör.
Det är samma sak som att säga att man trycker på högra handtaget om man ska till höger för att få nerlägget då vikten fortsätter i tangentens riktning under själva motstyrningen, sedan "möter man upp" med styrning åt det hållet man lutar för att bibehålla nerlägget och därmed svängen, allt detta för att sedan överdriva svängen med extra mycket styrning åt det håll man svänger för att räta upp hojen hojen. Om jag har förstått det hela rätt
När jag såg en Älg 10meter framför mig....
Jag skrek.
Åh det är ett av det jag är mest rädd för älg eller rådjur som bara kommer utknatandes på vägen när man är typ jämsides med åbäcket
Hur mörkt blir det på natten i Härnösand, på sommaren?.dumt att köra hoj på natten av många olika anledningar, ???????????
Nämn några är du snäll, jag kan inte komma på någon alls.
Jag har belysning, och reflexer, anpassar naturligtvis hastigheten efter siktförhållanden...
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|