Vad gjorde ni när Prinsessan fick sin Prins..?

Jocke S

Snabbare & Snabbare
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Yamaha 660 Tenere Yamaha WR 450
Satte några underbara varv på Anderstorp. Efteråt bjöd Fiver på bröllopstårta.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Borrade mitt motorblock

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag förstår att man kan reta sig på att skattebetalarna skall bidra
Men dom kunde ju valt att ha ett litet privat i ockelbo
Och då hade sverige missat alla besök av turister = inkomster och jobb
500 miljoner tv-tittare = reklam för sverige
spaltkilometer i tidningar = inkomster för sverige

Så skatten ska bekosta jippot för att privata näringsidkare i stockholm ska tjäna pengar?

Jag tror inte hotellen och restaurangerna i övriga sverige hade högre beläggning än normalt, och vilken sydeurope säger "Schweden såg så bra ut på bilderna från brölloppet, jag tror jag förlägger min semester till Säffle en månad efter brölloppet"

Jag är inte alls emot brölloppet, men det där med vilken reklam det ger är bara bullshit.

Det är ungefär som med sponsordekaler på bilar och motorcyklar, vem har någonsin efter en tävling tänkt "Ullas blommor sponsrade ju den där bilen/motorcykeln, jag åker dit och köper en bukett åt mamma"

Man måste inse att det är en rätt värdelös form av reklam om man inte är den som får pengarna för att visa upp den.

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
Övade höghastighetsbanan till perfektion på Gillinge

tuppel

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2005
Hoj
Inte ens en cykel
Lirade FIFA 10 med en polare.

Evenemanget fascinerade mig, hur det inte finns någon gräns för vad det får kosta och hur stor deal man kan göra av det. Aja, är väl bra att de fyllde på genpoolen lite. :rolleyes:

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Var sjukt bakfull. Öppnade en flaska Grants och några bira och blev istället sjukt full.

Nu är jag sjukt bakfull igen...

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
knöt min knytnäve i byxfickan och tycker att det är förj*vligt att VI skattebetalare skall betala för nån/någon som är sjukt rika + en prinsessa som är så himla mycket för välgörenhet för utsatta barn,sjuk barn och krigshärjade länder, DOCK så länge nån annan betalar !! När det kommer till ens egen bröllop kan vi invånare mer än gärna bekosta den istället för att skänka pengarna till välgörenhet som hon håller så varmt om hjärtat.

Ps: Bara blommorna i kyrkan gick loss på 2.000.000:-

Näää usch, dags att vakna! Vi lever på 2000-talet, dags att avskaffa monarkin !

attack

Greve
Gick med
17 Feb 2007
Hoj
Suzuki GSX-R600 K1
Ska inte denna tråd ligga i Överflödiga Diskussioner då den inte är relaterad på något sätt till MC? Trådens huvudinnehåll består väl mest av medlemmar som gör mc-relaterade aktiviteter men frågeställningen är inte relaterad till motorcyklism.( Går det att säga så eller hittade jag på ett ord:confused:)

Fortsätt gärna denna diskussion i det rätta forumet

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Så skatten ska bekosta jippot för att privata näringsidkare i stockholm ska tjäna pengar?

Jag tror inte hotellen och restaurangerna i övriga sverige hade högre beläggning än normalt, och vilken sydeurope säger "Schweden såg så bra ut på bilderna från brölloppet, jag tror jag förlägger min semester till Säffle en månad efter brölloppet"

Jag är inte alls emot brölloppet, men det där med vilken reklam det ger är bara bullshit.

Det är ungefär som med sponsordekaler på bilar och motorcyklar, vem har någonsin efter en tävling tänkt "Ullas blommor sponsrade ju den där bilen/motorcykeln, jag åker dit och köper en bukett åt mamma"

Man måste inse att det är en rätt värdelös form av reklam om man inte är den som får pengarna för att visa upp den.
Varumärket "Sverige" har naturligtvis stärkts. Att påstå annat är bara trams. Dock, så är det svårt att mäta effekterna...

Naturligtvis följde man fascinerat evenemanget :)

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Först följde jag vigseln och kortegen på TV och när de började närma sig Skeppsbron hoppade jag upp på taket på Tullhus 1 och hade en grym utsikt!
Bara jag som blev sketarädd när de sköt salut?

Smagatusk

Guest
Bröllopsfest på jobbet -- och sen hängde vi ut genom fönstren när kortegen passerade..

Jag förstår att man kan reta sig på att skattebetalarna skall bidra
Men dom kunde ju valt att ha ett litet privat i ockelbo
Och då hade sverige missat alla besök av turister = inkomster och jobb
500 miljoner tv-tittare = reklam för sverige
spaltkilometer i tidningar = inkomster för sverige

Man kan ju lätt sluta sig till att sporthoj.s åkare inte hade höga betyg i ---
nationalekonomi - eller förstår marknadsföring

Eller för att översätta till sporthojiska -- har skall vi ha råd att köpa hojar
om vi inte har några inkomster

Jämför med superbowl 130miljoner tittare kostar 30sek reklam över 20milj
Eller en OS invigning med med 1,5 miljarder tittare som i peking kostade 11miljarder ung..

Vem bryr sig om att några insnöade rojalister runtom i världen numera inte förväxlar Sverige med Schweiz??

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Jag satt i kontrollrummet och tittade på hela ceremonin, bara før att jag endast har norska kollegor och det retade dem lite, dessutom sængde NRK hela konkarongen.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Krängde pizza och söp inför andra kvällen på Metaltown. Pizzerian hade igång tvn och visade bröllopet, och en tant som var där ville tydligen se det. Jag har uppenbarligen avancerat, från djävulens avkomma, till "HELVETET!!" enligt henne. "DU ÄR HELVETET!!" skrek hon åt mig några gånger innan hon surt spatserade därifrån! :D

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring