Vad hände med kamphundarna?

Status
Ej öppen för fler svar.

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
äre din otroligt fula dotter på din sida? hon borde förbjudas :gnissla
det där var ju askul :lol

Varför har an hund öht? Gå på en kurs i social kompetens och skaffa en vän.
Äntligen någon som förstår. Jag har inte fattat vad alla dessa hundlallare dillar om. De måste ha missförstått min avsikt med trådskapandet.

vissa är bara här för att provocera. nollor
:gnissla

Fast jag gillar motorcyklar också..
 
Last edited:

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Samma med mig? Jag förstår inte.

du och loser kanske kan bli kompisar? kan ni sitta i kalsipper och dricka vin?

det där var ju askul :lol


Äntligen någon som förstår. Jag har inte fattat vad alla dessa hundlallare dillar om. De måste ha missförstått min avsikt med trådskapandet.


:gnissla

Fast jag gillar motorcyklar också..

jag skrattar iaf, tydligen du också. :)
 
Last edited:

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Men lite hederlig däck bränning, åh det lär funka!

Har ingen aning faktiskt, nått har funkat iaf, sitter inte ensam i min lägenhet i kalsipper iaf.

Du kanske har lite problem med att bo på landet och vara en bonde? Ut ur min tråd om du inte kan tillföra lite och vara trevlig.

Ursäkta? bonde? haha, är man det om man bor i örebro? men visst jag kan vara bonde, du vet vad man säger va? "bondförnuft".
Skippa tugget, jag får vara precis hur otrevlig jag vill. :D
 
Last edited:

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
De här kamphundstrådarna är alltid lika infekterade. Man kan nästan ta på alla uppdämda känslor vissa verkar känna :lol

För övrigt så är dessa hundar, bevisligen, användbara arbetsinstrument i flera fall.

En korrekt uppfostrad hund vet sin plats i flocken och att det är du som äger hunden som är flockledaren och därmed bestämmer vilka regler som gäller. Dessa regler följer hunden utan att ta illa vid sig eller må dåligt på något vis.

Eftersom jag själv är en stark "anti"person vad det gäller lagar och förbud som inskränker på min och andras personliga frihet (lite ironiskt att man bor i svedala) så tror jag inte att förbjuda dessa raser är någon lösning på det uppblåsta problemet.

Fem till tio år på kåken ifall ens hund gör ett oprovocerat angrepp mot en människa kanske är en bra grej?
Borde väl i en del fall skilja agnarna från vetet iaf.

Men vad vet jag egentligen, jag sitter ju trots allt i Adidasbrallor just nu och äger inte ens en hund själv.
 

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Södermalm
Hoj
ingen än så länge...
Ett tips, kanske din avatar är problemet? tror hon har lite problem att tända på ditt gubb fläsk?

Tror att de huvudsakliga orsakerna är mer svåråtgärdade än så. Tyvärr, kanske man skall säga. Eller vad vet jag. Har ju lite svårt för det där med meningsbyggnad... :yoparty
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Kanske är det så att du, med hänsyn till ditt fasansfulla anlete, faktiskt får vara det. Jag vet inte. Synd om dig är det, det är klart.

Tyck synd om dig själv istället, sluta lägg din egna dövikt på sinnet.

Tror att de huvudsakliga orsakerna är mer svåråtgärdade än så. Tyvärr, kanske man skall säga. Eller vad vet jag. Har ju lite svårt för det där med meningsbyggnad... :yoparty

Ja fan om man inte skriver rätt då är det alltid en loser där som måste peka med hela handen för att känna sig viktig. :yoparty

De här kamphundstrådarna är alltid lika infekterade. Man kan nästan ta på alla uppdämda känslor vissa verkar känna :lol

För övrigt så är dessa hundar, bevisligen, användbara arbetsinstrument i flera fall.

En korrekt uppfostrad hund vet sin plats i flocken och att det är du som äger hunden som är flockledaren och därmed bestämmer vilka regler som gäller. Dessa regler följer hunden utan att ta illa vid sig eller må dåligt på något vis.

Eftersom jag själv är en stark "anti"person vad det gäller lagar och förbud som inskränker på min och andras personliga frihet (lite ironiskt att man bor i svedala) så tror jag inte att förbjuda dessa raser är någon lösning på det uppblåsta problemet.

.
Fem till tio år på kåken ifall ens hund gör ett oprovocerat angrepp mot en människa kanske är en bra grej?
Borde väl i en del fall skilja agnarna från vetet iaf.

Men vad vet jag egentligen, jag sitter ju trots allt i Adidasbrallor just nu och äger inte ens en hund själv.

Väl skrivet, hundkörkort skulle kanske lösa en del av problemen.
Passa dig för att skriva att du har adidas byxor på dig då det är tydligen bara hundkampare/ligister som trallar runt i det.
Det är lätt att bli dragen över samma kamm som ligister, tråkigt att det finns så trångsynta människor på detta annars väldigt roliga forum.
 
Last edited:

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Södermalm
Hoj
ingen än så länge...
Nu blir det lättare för polisen att stoppa farliga hundar
Den absoluta majoriteten av alla människor i Sverige som har hund tar hand om dem och sköter dem på ett bra sätt. De är rädda om sin hund och tar ansvar för den, och de skador som den kan ge upphov till. Tyvärr finns det hundägare som inte klarar av att sköta och uppfostra sina hundar. Några - även om de är ytterst få - går så långt att de använder sin hund som vapen. Under 2006 rapporterades nästan 1500 fall till polisen där människor och djur blivit attackerade av hundar. 19 fall fanns rapporterade där hundar använts som vapen.



Hundar som mår dåligt, eller tränas i att bli aggressiva kan bli en fara för sin omgivning och tyvärr har dessa fåtal djur gjort att många människor blivit rädda för att visats utomhus, på gator och torg i vårt gemensamma gaturum.

Människor ska kunna känna sig trygga. Därför ökar vi nu skyddet och säkerheten för allmänheten mot skador och olägenheter som orsakas av hundar. Vid årsskiftet infördes en ny och moderniserad lag om tillsyn över hundar där de bestämmelser som gäller hundar och hundinnehavares ansvar samlas.

Hundar som är aggressiva, som skadar andra människor och djur, eller som skadar egendom, skäller och ställer till med obehag för andra är inte i första hand ett hundproblem - utan ett ägarproblem. Den nya lagen understryker därför att det är den som har en hund som är ansvarig för sitt djur.

Det blir nu lättare att ingripa i ett tidigt skede när hundar riskerar att orsaka skada eller problem för omgivningen och det innehåller också utvidgade möjligheter för polisen att omhänderta hundar.

Men att en hund omhändertas hjälper inte så länge det står ägaren fritt att köpa en ny hund, som anfaller människor och djur. Därför finns det i den nya lagen möjligheten att ge en person hundförbud. Det vill säga förbjuda en person att äga, eller ens rasta någon annans hund. Det ska alltså inte vara möjligt att låta en familjemedlem stå som ägare på hunden och sedan själv vara den som har hand om den. Ett hundförbud ska inte bara gälla förbud att äga, utan förbud att helt och hållet handha en hund.

Polisen får också möjlighet att ta till fler åtgärder för att lösa problem med farliga och aggressiva hundar. Dessutom kan den som bryter mot polisens förelägganden tilldömas vite.

Vi måste i sammanhanget komma ihåg att den absoluta merparten av alla hundar innebär en enorm glädje och en samhällsnytta för många människor. I Sverige finns i dag cirka 730 000 hundar. Våra hundar används för jak och till att bekämpa brott som polis- eller knarkhundar. De är ledarhundar och servicehundar. Hundar används på fängelser som en del i rehabilitering av internerna. Men framförallt är hundarna våra kompisar och familjemedlemmar.

Det är min och regeringens fasta övertygelse att den nya lagen är en bra avvägning mellan människors rätt att våga och kunna vistas ute på gator och torg och andra människors möjlighet att ha hund.

Eskil Erlandsson, c
jordbruksminister

Källa: http://www.regeringen.se/sb/d/10108/a/95891

Skall vi göra lite matematiska övningar av det hela kan vi se att vi har 1500 fall där människor eller djur blivit skadade av hundar, av totalt ca 730 000 st, oberoende av ras och 19 fall av 730 000 st som bevisligen använts som vapen.
Risken att en hund, oberoende av ras, skadar en människa eller ett djur är således ungefär 0,2 procent. Risken att träffa på en hund som används som vapen är ca 0,003 procent, oavsett ras.
Är ju olika vad man tycker om detta. I mina öron låter det inte som några hisnande siffror dock.
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Ja fan om man inte skriver rätt då är det alltid en loser där som måste peka med hela handen för att känna sig viktig.

Känner sympati för den som lider av dyslexi eller oförstånd.. Åt dig kan man bara skratta, du är tragisk..

Härmed lämnar jag denna tråd åt sitt öde.. Må hundar och hyndor göra det bästa av sin situation..

:katt

.
 
Last edited:

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Känner sympati för den som lider av dyslexi eller oförstånd.. Åt dig kan man bara skratta, du är tragisk..

Härmed lämnar jag denna tråd åt sitt öde.. Må hundar och hyndor göra det bästa av sin situation..

:katt

.

Jasså du ser alltså ner på folk som ha dyslexi? kanske ska förbjuda såna också? ser samtidigt att du aldrig ens har varit i kontakt med någon som ha dyslexi, då du inte kan skilja på dyslexi och en som inte orkar sitta och titta exakt vad han skriver.

Ja dra! jag gråter inte :D än en gång, du är en loser punkt
 

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Södermalm
Hoj
ingen än så länge...
Känner sympati för den som lider av dyslexi eller oförstånd.. Åt dig kan man bara skratta, du är tragisk..

Härmed lämnar jag denna tråd åt sitt öde.. Må hundar och hyndor göra det bästa av sin situation..

:katt

.

Tror det är lika bra att du gör det ja. Innan du gör bort dig ännu mer än vad du redan lyckats göra med vissa kommentarer och inlägg.

Äh! jag och min meningsbyggnad... :huvet
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top