Vad hände med Tammer?

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Personligen tror jag varken Tammer eller Birger var ute efter att trolla.
Det fanns faktiskt ett och annat inlägg där det visades prov på eftertanke och intresse.

Jag tror tyvärr båda hade ramlat in i ett gammeldags vänstertänk att USA och dess allierade är onda, och då måste såklart deras motståndare vara de goda. Sedan krävs inte mycket bekräftelsebias för att trilla in i en filterbubbla där man dras djupare och djupare ner i Putins propaganda.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det fanns faktiskt ett och annat inlägg där det visades prov på eftertanke och intresse.

Jag tror tyvärr båda hade ramlat in i ett gammeldags vänstertänk att USA och dess allierade är onda, och då måste såklart deras motståndare vara de goda. Sedan krävs inte mycket bekräftelsebias för att trilla in i en filterbubbla där man dras djupare och djupare ner i Putins propaganda.
Håller med om Birger/Hell men Tammer trollade/fiskade nog en hel del.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Det fanns också ett och annat inlägg som tydde på motsatsen. Ibland var han uppenbart medveten om att han motsade sig själv även om han försökte snacka bort det, och det är svårt att tolka på annat sätt än att han trollade medvetet.

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tänkte mer att när man är 18 är någon som är 40 sjukt gammal och bara tänker säkerhet. När man själv är 40(+) så tycker man att 18åringar borde kamma sig och köpa sig ett jobb :D
När man närmar sig 60 tycker man att 40-plusare kunde slappna av och leva lite och inte vara så j@vla penga- och karriär-kåta. ;)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...