Vad händer 2007 med sp 250

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
björn.e skrev:
2563248 Lägg ner nu köp dig en er6:a så ska jag ge dig en kanna whooopppasss med en sv :D

björn

Ja, precis så blir det faktiskt! Tänkte klart idag. Bring em on man! :)
 

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
BRH Racing ER6

BRH Racing (Br. Hörbergs Racing Div.) tar fram ett racepaket på ER6or till föprare som ska köra Sportproduktion.
Hojarna kommer att säljas till riktigt förmånliga priser utrustade med det som behövs för racing (Alu. styre, kraschpuckar, bobbiner, racefotpinnar och kåpor dvs. ersättning för lyse/kåpa fram)
Maila mig på: kristoffer@brh.se för mer information i december.

:tummenupp
 

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
malmö
Hoj
pw50
vet nån hur många bakhjuls hästar en er6 eller en sv650 har??
torrvikt är också intressant?

en frisk aprilia rs250 har ca: 59hk på slangen, frågan är hur pass mycket lättare den är?
jag har kört lite gata med en ny sv650 och jag tror med race däck så ska det gå att köra minst en sek fortare än en aprila på att varv på tex kga...
så jag "tror" inte en aprilia har nått att hämta i klassen längre tyvärr?
jag menar det hela går juh ut på att va snabbast och komma först över linjen.

ps. min okonkurrenskraftiga 250sp som vann cupen 2006 men nu inte har en chans är till salu. :rolleyes:

/Brink
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
ER-6n 72 hk och 174 kg torr, ER-6f 178 kg torr och den borde ha samma effekt.

SV650 72 hk och 165 kr torr.

Enligt res. hemsidor
 

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
malmö
Hoj
pw50
vet nån hur många BAKHJULS HÄSTAR en er6 eller en sv650 har??
har någon tex kört nån av dessa hojar i bänk?


/Brink
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
BrInK skrev:
2576133 vet nån hur många BAKHJULS HÄSTAR en er6 eller en sv650 har??
har någon tex kört nån av dessa hojar i bänk?


/Brink

http://images.google.se/images?hl=sv&q=sv650+dyno&btnG=Sök+bilder

SV650 verkar ha ungefär 67 bakhjulshästar.
SV650-HP-Dyno.jpg


ER-6 verkar ha ungefär samma enligt dom två inläggen längst ned här:
http://www.ninja650.com/phpbb/viewtopic.php?t=273&postdays=0&postorder=asc&start=45
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
flykay76 skrev:
2574478 BRH Racing (Br. Hörbergs Racing Div.) tar fram ett racepaket på ER6or till föprare som ska köra Sportproduktion.
Hojarna kommer att säljas till riktigt förmånliga priser utrustade med det som behövs för racing (Alu. styre, kraschpuckar, bobbiner, racefotpinnar och kåpor dvs. ersättning för lyse/kåpa fram)
Maila mig på: kristoffer@brh.se för mer information i december.

:tummenupp
Kawwabunga va bra :D
 

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
-
nu när motarderna försvinner från RR- träsket får ju dom som gillade det något som liknar det iaf...
 

Bifogat

  • w604h408_00000340490C8BBC.jpg
    w604h408_00000340490C8BBC.jpg
    45.3 KB · Visningar: 107

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
BrInK skrev:
2575540 vet nån hur många bakhjuls hästar en er6 eller en sv650 har??
torrvikt är också intressant?

en frisk aprilia rs250 har ca: 59hk på slangen, frågan är hur pass mycket lättare den är?
jag har kört lite gata med en ny sv650 och jag tror med race däck så ska det gå att köra minst en sek fortare än en aprila på att varv på tex kga...
så jag "tror" inte en aprilia har nått att hämta i klassen längre tyvärr?
jag menar det hela går juh ut på att va snabbast och komma först över linjen.

ps. min okonkurrenskraftiga 250sp som vann cupen 2006 men nu inte har en chans är till salu. :rolleyes:

/Brink

nej det blir slutet pa 2-taktare i den klassen. en (mycket) duktig forare kan satta samma varvtider med en aprilia, problemet nar man blandar klasserna ar att 250an tappar sitt trumf, kurvahstighet. det gar helt enkelt inte att kora fort nar det star ett skitigt disel eldat lok :huvet parkerad i varje kurva, for att sedan aka skiten ur dig pa rakstrakorna
 

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
tallner skrev:
2582658 nej det blir slutet pa 2-taktare i den klassen. en (mycket) duktig forare kan satta samma varvtider med en aprilia, problemet nar man blandar klasserna ar att 250an tappar sitt trumf, kurvahstighet. det gar helt enkelt inte att kora fort nar det star ett skitigt disel eldat lok :huvet parkerad i varje kurva, for att sedan aka skiten ur dig pa rakstrakorna

Kan du inte bara runda den tunga 4t cykeln på yttern? Det vore snopet för alla tunga 650 cyklar, eller hur? Har du bra utgångshastighet på nästa lilla raka så hinner 650 cykeln aldrig upp dig eftersom dom startar att gasa senare. 65 hk på bakhjulet (72 på veven) och 170 kg är ju inte så imponerande. Dessutom är deras fjädring rätt gungig som standard. Jag tycker i alla fall att det vore kul om en massa 2t 250 piskade dom snabbaste 650 ångvältarna. (inte för att jag har en 250, men det vora kul att se ändå.)
 

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Kris955 skrev:
2582781 Kan du inte bara runda den tunga 4t cykeln på yttern? Det vore snopet för alla tunga 650 cyklar, eller hur? Har du bra utgångshastighet på nästa lilla raka så hinner 650 cykeln aldrig upp dig eftersom dom startar att gasa senare. 65 hk på bakhjulet (72 på veven) och 170 kg är ju inte så imponerande. Dessutom är deras fjädring rätt gungig som standard. Jag tycker i alla fall att det vore kul om en massa 2t 250 piskade dom snabbaste 650 ångvältarna. (inte för att jag har en 250, men det vora kul att se ändå.)

Det är bara det vanliga svenska, gnälla gnälla nag nag. Inte se något positivt i förändringar. Bara se problem och hinder och svårigheter.

Måste ta mig över till England och köra några försäsongsrace och värma upp :)

I deras 'sportproduktion' körde du 'standard 250 tvåtakt' eller 'standard 400 fyrtakt' i valfritt skick. Givetvis var alla motorer topptrimmade, det är ju klart när det är räjsing. Standard är att modellen härstammar ifrån en standardhoj. Det gnälls inte, går hojen för långsamt trimmar man och sedan bromsar man 50 meter senare i startsvängen :kryckor

Kör i vanliga fall mest i Formula 80-87, dvs Classic racings nyaste klass och vissa skillnader i körstil mellan en lätt 250 tvåtakt och en 1100 fyrtakt finns men det är inga större problem. Det finns bromsar, styre och gas.

Hamnade i England ihop med ungefär 30st nyare R1, gsx1000 k5/6 etc, 4st 600 och en 400 samt min och fars 250or. Var bara att köra och ha kul, gick att ha roliga fajter med en ny 1000cc också.
 

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Rimligt nära Sviestad
Hoj
Inte just nu
BrInK skrev:
2575540 ...jag har kört lite gata med en ny sv650 och jag tror med race däck så ska det gå att köra minst en sek fortare än en aprila på att varv på tex kga...
så jag "tror" inte en aprilia har nått att hämta i klassen längre tyvärr?
jag menar det hela går juh ut på att va snabbast och komma först över linjen.
...

Jag tror att du har fel, jag TROR så mycket att jag skulle vilja säga att jag vet att du har fel men det gör jag ju såklart inte, ja vet alltså.

Har kört med SV:n ett antal varv på bana och RS ett fåtal varv och kan väl inte direkt jämföra. Ändå tror jag att är både SV:n och RS:en orginal kommer blåryket vinna om det är likvärdiga förare som sitter på. Obs, nu känner jag bara till SV av årsmodell -00 men antar att det inte hänt så mycket på fjädringsfronten till nyare modeller.

Är också mycket tveksam till om SV:n har något "raktfram"-övertag att tala om, på långrakan (Sviestad) kommer SV:n upp i drygt 200 och samma sak gäller väl RS:en?? Sen kommer Bergskurvan och SV:ns bromsar gör inte att inbromsningen känns som en tvärnit direkt. Så ja, kapar du 1 sek på gelleråsen vs. det gamla 250SP rekordet blir jag imponerad...
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Visst skulle en motard sitta fint i den här klassen? Jag finner inget som förbjuder dom iaf.

Ungefär samma hk som era racehojar i en Husaberg 650/Aprilia SXV 550. Väger mindre gör dom också. Runt 120 kg ligger båda 2 på om jag inte minns fel.

Visst inte lika bra aerodynamik, men jag tror inte dom blir värst långt efter med lite trim på, kanske rentav tvärtom. :)
 
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Top