Vad händer med vårt land? Sweden on fire

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Jag växte upp i Botkyrka när första vågen av polishat och gängvåld härjade (80-90-tal). Min grundanalys håller till stor del än idag.

Av olika skäl var invandringen väldigt hög och koncentrerad i bl.a Botkryka, tanken var nog god och de flesta anpassade sig hyfsat väl, men för vissa var det en ursäkt att hålla sig utanför det svenska samhället. Allt som var svenskt var dåligt och särskilt myndigheter. Tanten på soc. som inte godkände kvittot på den dyraste TVn man köpt var rasist och alla som ställde krav fick rasistkortet slängt på sig. Att hata polisen kom i takt med att dessa individer hamnade i kriminalitet och helt plötsligt var polisen den som jävlades med brorsan, kusinen, vännen - bara för han gjort ett skitbrott som att sno en cross från en svennejävel (been there...)

Av skäl jag inte inte fullt förstår (jag var ca. 10 när jag började märka detta) så hejades detta på av bl.a skolpersonal och politiker. I skolan var det helt acceptabelt för dessa individer att strunta i alla krav och lektionerna blev helt absurda. Läraren och 75% av eleverna försökte jobba med historia medan 25% skrek, slog i bänkar och pratade om senaste Rambofilmen och hur många som dog i den... Jag hade dessutom nöjet att vara ett "mobboffer" och stor för min ålder, vilket innebar att mig skulle man slåss med. Det slutade oftast med att jag blev påhoppad - brottade ner personen som hoppade på mig, för att 30 minuter senare bli nedbrottad eller slagen av storebror/kusin eller annat. Givetvis var detta mitt fel eftersom jag jag inte förstod vilket trauma dessa flyktingar gått igenom, att de flesta aldrig sett en krigszon var visst irrelevant. Politikerna (främst V och S, MP jobbade faktiskt med miljöfrågor på den här tiden) körde samma devis mot de vuxna och erbjöd offerkoftor större än vad Aftonbladet kan frambringa idag och alla som på något sätt försökte påpeka det orimliga i att ställa sig utanför samhället fick rasiststämpeln i pannan "Direkct"

Konsekvensen av detta var att vissa (en minoritet, men rätt många till antalet) fick lära sig att krav och regler behöver man inte bry sig om, bara, man skiter i dem tillräckligt mycket och detta hejades på från lågstadiet och hela vägen till vuxenlivet. Tyvärr kommer verkligheten ikapp dessa individer när skolan är slut och de inte ens duger som städare så har de i princip att välja mellan att leva på Soc eller bli kriminella. Den situationen kan nog göra de flesta frustrerade mot just det samhälle som tror att genom att helt strunta i krav så har de gjort individerna (och samhället) en tjänst.

Jag har INGEN sympati för individerna som ägnar sig åt denna förstörelse och patetiska organisationer som "Megafonen". Däremot får man komma ihåg att detta är väldigt små grupper som polisen lätt kan hantera om de fick mandat och uppbackning av våra politiker. För SDs del (någon nämde Jimmies runkande i tråden) så är invandringen det sekundära i sammanhanget. Situationen skapas av korkade politiker och skolpersonal som i någon vänsterflumanda tror att man hjälper männiksor genom att helt avlägsna alla krav, vilket gör att de drabbade individerna aldrig har någon chans att bli en bidragande del av Sverige.

Om vi inte drastisk ändrar politiken för hur vi tar emot invandrare till Sverige så kommer problemet bara att öka, men det är knappast invandrarnas fel, det sköter våra politiker alltför väl själva.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
"Polisen sköt ihjäl den här personen i sin lägenhet"

Mycket går att tolka in i att välja att uttrycka sig på det viset.

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Aaahhh låt det brinna lite i detta avlånga land, hur ska vi annars få lite värme i landet? Från solen eller?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Situationen skapas av korkade politiker och skolpersonal som i någon vänsterflumanda tror att man hjälper männiksor genom att helt avlägsna alla krav, vilket gör att de drabbade individerna aldrig har någon chans att bli en bidragande del av Sverige.

Om vi inte drastisk ändrar politiken för hur vi tar emot invandrare till Sverige så kommer problemet bara att öka, men det är knappast invandrarnas fel, det sköter våra politiker alltför väl själva.

Va hände med att ta lite eget ansvar? Om nu de "drabbade individerna" vill ha en annorlunda vardag så är väl steg 1 att ge f-n i & bränna bilar & kasta sten på polisen? Är man 15år gammal ska man per defintion inte vara ute kl. 02:45 en vardag. Då ska man sova så att man orkar upp till skolan dagen efter!

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Jag är antagligen en hemsk människa. Men jag kan inte annat än att småle åt hela den här "situationen".

Vi har precis det samhälle vi förtjänar. :fakta

För problem löses genom att ignorera dem och stoppa huvudet i sanden, eller? :crash

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Vadå? Insinuerar du att sådant här inte förekom för 60år sen, före man börja med operation pjåsk?

Är upprinnelsen i det hela är arbetarrörelsen?
Där och då började allmänheten ifrågasätta allt, för att sedermera ta tag i rodret och styra skutan mot avgrunden.

Allt är sossarnas fel. Så, då va det klart. Alla sossar skall omgående placeras i statens tjänst för att med piska drivas framåt medan de plockar glas och tvättar klottrar i landet.

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Jag är antagligen en hemsk människa. Men jag kan inte annat än att småle åt hela den här "situationen".

Vi har precis det samhälle vi förtjänar. :fakta

För problem löses genom att ignorera dem och stoppa huvudet i sanden, eller? :crash

Nej vi vet ju alla att de löses genom att kramas och gråta ut i aftonhoran när man blivit kränkt.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
"Ingen lyssnar på oss, så vi starta upplopp, kolla alla är här nu, tidningar, tv." (Intervju Svt)
Attention whores.

Bötfäll föräldrarna och sätt ynglingarna i städarbete. Utan ersättning, efter skoltid.

Last edited:

C.Silfverbielke

28 grams
Gick med
7 May 2012
Hoj
rad4
Undrar hur många gånger man kommer få se den i facebookflödet framöver....

EDit: fast det är klart, det kanske är PK-fel, låter ju nästan som man tar parti.
edIt2: jag orkade visst inte quota, men jag menade brandbilbilden med tillhörande text som han med den fula avataren la upp.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Undrar hur många gånger man kommer få se den i facebookflödet framöver....

EDit: fast det är klart, det kanske är PK-fel, låter ju nästan som man tar parti.
edIt2: jag orkade visst inte quota, men jag menade brandbilbilden med tillhörande text som han med den fula avataren la upp.

Jag delade den direCkt.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Hans text gör ingen nytta mer än att han får gråta ut lite, dessa personer som pysslar med stenkastningen ser knappast detta för att få en stund att fundera lite.

Kanske får lite vänsterpatrask att fundera en gång till.

Vilka är dessa Megafon?
sr.se

Polisen: Förortsvåldet är organiserat
Publicerat: kl 15:45 , Ekot
Brandmän eftersläcker minst tre bilar som brunnit ovanpå ett parkeringshus på Oslogatan i Stockholmsförorten Husby på måndagskvällen. Foto: Fredrik Sandberg Foto: Fredrik Sandberg/Scanpix.

De uppflammade upploppen i Stockholms förorter skiljer sig från de vanliga förortsbråken, enligt polisen, som både identifierat aktivister och uppvigling till våld på nätet.

Det är inte ovanligt att det brinner bilar i Stockholms förorter. Men när Stockholmspolisen graderat upp de pågående förortsbråken med polisberedskap i hela länet görs bedömningen att det nu rör sig om händelser utöver det vanliga.

Dels finns ett angivet motiv till händelserna. Dels anses upploppen vara mer eller mindre organiserade.

– Det är tydligt att det finns organisationer eller nätverk som uppmanat på facebook och andra sociala medier att man ska leva rövare, säger Stockholmspolisens presstalesman Kjell Lindgren.

Syftar ni på Megafonen?
- Ja, men inte bara. Vi har identifierat flera Facebook-grupper, både dolda och öppna. Det är svårt att veta om det är ensamma eller flera personer som ligger bakom.

I vanliga fall brukar bränder inträffa i samband med skollov, och då betraktas det av polisen som lösa kriminella handlingar.

– Nu handlar det om att vi nu har ett uttalat motiv till varför de här oroligheterna äger rum, och att det skulle höra samman med ett polisingripande, säger Kjell Lindgren.

Polisangripandet ägde rum förra måndagen då en hotfull 69-årig man sköts av polisen och miste livet i samband med en husrannsakan i en lägenhet i Husby.

– Efter det höll ju en grupp aktivister en demonstration där de uppmanade till aktioner mot polisen, säger Kjell Lindgren.

Megafonen höll förra onsdagen en demonstration i Husby i protest mot dödsskjutningen. Bland annat uttalades slagord mot polisbrutalitet.

Enligt polisen är det också tydligt att bråken är mer eller mindre organiserade.

Polisen säger sig också ha sökt företrädare för Megafonen för att skapa en dialog.

– Vi har sökt dem, men vi får ingen kontakt. De ringer inte tillbaka.

Rami Al-Khamisi, talesperson för Megafonen håller inte med om att organisationen ska ha uppmanat till upplopp.

– Men det är typiskt att den typen av påståenden kommer från polisen – det skjuter över ansvaret från exempelvis politiker, säger Rami Al-Khamisi.

Enligt honom har organisationen inte sökts upp av polisen.

– Vi har inte fått något samtal.

När polisstyrelsen i Stockholms län sammanträdde i måndags lyftes också frågan om oroligheterna i Stockholms förorter. Situationen bedöms som bekymmersam. Men enligt polisen är det ännu inte aktuellt att ta hjälp från andra polismyndigheter utanför Stockholms län, trots att Stockholmspolisen i kväll även har ett derby i fotboll att hantera.

– Nej, det kan vara vårt vanliga polisarbete som blir lite lidande. Men vi klarar två stora händelser samtidigt, säger Kjell Lindgren.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Hans text gör ingen nytta mer än att han får gråta ut lite, dessa personer som pysslar med stenkastningen ser knappast detta för att få en stund att fundera lite.

Men någon i avartens omgivning som har något sånär inflytande på puckot kanske får upp ögonen och säger att nu får det vara nog.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC