Matematiken är enkel om du frågar mig.
Vi (ni eftersom jag bara åker bana) kostar mer och mer att reparera och underhålla varje år (både människor och motorcyklar). Då får man snällt betala mer eller skada sig / åka omkull mindre.
Som sagt, enkel matte.
/ Jens
Hur fan startar man ett försäkringsbolag?? Tänkte om jag kanske skulle öppna ett med bara sporthojar som målgrupp. Nog fan finns det pengar att tjäna, och inte fan går nuvarande försäkringsbolagen back på oss.
Hur fan startar man ett försäkringsbolag?? Tänkte om jag kanske skulle öppna ett med bara sporthojar som målgrupp. Nog fan finns det pengar att tjäna, och inte fan går nuvarande försäkringsbolagen back på oss.
Hur fan startar man ett försäkringsbolag?? Tänkte om jag kanske skulle öppna ett med bara sporthojar som målgrupp. Nog fan finns det pengar att tjäna, och inte fan går nuvarande försäkringsbolagen back på oss.
Varför finns det (endast) trafikförsäkringar som uppgår till 40000 kr klassen? Skadar verkligen sporthojjar andra fordon och folk mer än t.ex en bil?
Jag kommer att köra endast trafik i år(alltid gjort), men fattar inte varför den ska höjas varje år. Snälla nån, förklara
Vad håller försäkringsbolagen på med...
Kan nästan garantera att dom förlorar på sporthojar. Ska vara ganska många försäkringstagare som ska stå för varje vurpa någon gör, ska inte tala om vad det kostar om personen sen skulle skada sig eller ngn annan allvarligt.
Många av försäkringsbolagen betalar ut mer än 100% av inkomna premier. Det de tjänar pengar på är ränta på pengarna vi "lånar" ut till dom.
Bullshit. Försäkringsbolag har också ett ansvar gentemot ägarna att leverera vinster. Vi pratar inte om Saab Automobile som går kontinuerligt med förlust och att storebror Scania pumpar in pengar. De är vinstdrivande.
Självklart som vinstdrivande företag försöker de maximera sin nettovinst, genom att sätta skyhöga premier dels för att de kan, dels för att avskräcka sporthojsfanatiker. Därför behövs det en ny spelare som inte har nått ett vinsttak än - det är då man behöver bli kreativ (som dagens f-bolag) och komma på sjuka premier, få bort alla riskmoment, etc.
Ingen har tänkt tanken förut eller...?
OM det nu skulle vara så att det fanns massa pengar att tjäna på att försäkra sporthojjar...varför finns det då inga billiga bolag för sporthojjar?
Ingen har tänkt tanken förut eller...?
Självklart som vinstdrivande företag försöker de maximera sin nettovinst, .
Kan nästan garantera att dom förlorar på sporthojar. Ska vara ganska många försäkringstagare som ska stå för varje vurpa någon gör, ska inte tala om vad det kostar om personen sen skulle skada sig eller ngn annan allvarligt.
Många av försäkringsbolagen betalar ut mer än 100% av inkomna premier. Det de tjänar pengar på är ränta på pengarna vi "lånar" ut till dom.
Det är antagligen för att det inte finns några stora pengar i det. SMC skulle kunna starta en icke-vinstdrivande försäkringsverksamhet för SMC medlemmar.
I och med att du söker källan för javagurus inlägg skulle jag vilja ha källan till din fakta
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |
|
Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |