Vad håller Honda på med??

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Det finns 1 klockren ny Honda modell att köpa idag, då menar jag att allting skulle kännas rätt när man åker ifrån firman utan att man skulle tänka såhär... Hade jag haft lite mer pengar så hade jag köpt den där istället.
Det är nya Africa Twin!

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18
Jag ÄLSKAR dessa trådar. Man spyr på ett sätt som framstår satiriskt i mina ögon. Det är knappast fula hojar på samma sätt som i tråden där man söker de fulaste hojarna, men med orden som används låter det precis som det är de fulaste hojarna i världen. Det finns liksom ingen vettig skala.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag ÄLSKAR dessa trådar. Man spyr på ett sätt som framstår satiriskt i mina ögon. Det är knappast fula hojar på samma sätt som i tråden där man söker de fulaste hojarna, men med orden som används låter det precis som det är de fulaste hojarna i världen. Det finns liksom ingen vettig skala.

Jag ogillar med få¨undantag all modern design, inklusive arkitektur.
Bland det vidrigasten är moderna motorcyklar. En utpost för funktionalism har fallit. Snar kommer det börja sitta plaskåpor och dret även på trampcyklarna.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Har man smetat dit en massa kåpor som inte behövs av aerodynamiska skäl så har man misslyckats med designen och försöker dölja något

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Hoj
KTM 1290R 2016
Det är så dramatiska misstag i proportionerna att jag inte ens tänker på färgerna när jag spyr. Titta bara på hjulstorlekarna, titta på bakhjulet i relation till resten av hojen. Jag tycker bara att det är vidrigt fel helt enkelt. De är detta plus den stora "tunga" och lågt hängande mittsektionen på hojen som gör att jag direkt tänker på ett hängbukssvin med sina korta ben.
Men det här är ju vanlig WT-design. Kommer sälja bra.
View attachment 430610

Ja , jag förstår att du tycker hojar ser förjävliga ut när du har en HD Flatttrack som ser ut som ett cyckel ställ. Men det är vad jag tycker, är du nöjd så är väll det bra....

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ja , jag förstår att du tycker hojar ser förjävliga ut när du har en HD Flatttrack som ser ut som ett cyckel ställ. Men det är vad jag tycker, är du nöjd så är väll det bra....

Ja det är det som är grejen med att bygga en egen hoj. Man bygger den som man själv vill ha den. Jag kan då också helt strunta i vad andra tycker, eftersom jag till skillnad från Honda inte har för avsikt att sälja.
Så du har helt rätt. Hela syftet är att jag ska vara nöjd.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Det beror väll på vilken färg man tar finns ju fler, eller hur, skulle jag måla din hoj i rosa skulle man spy över den med...
View attachment 430608
I just den där färgsättningen och utan det hemska originalsystemet, så ser den rätt ok ut, förutom att dom måste ha rökt på lite väl mycket när dom ritade fälgarna.
Jag kör faktiskt hellre en rosa HD än en sån där karaktärslös apparat med degig fjädring och uselt vrid.
Men det är jag det, varken Honda eller HD tilltalar mig, nu ska det vara Italiensk ingenjörskonst, forza !!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Jag tror att du missförstår. Jag är ingenjör. Inte designer. Det är ju resultatet av designavdelningarnas intåg som gör att jag inte är motorcykelkonsument.
Vidare så säljer ju Honda bra. Motorcykelkonsumenterna gillar det här.

Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det ÄR ju dramatiska misstag i designen...

Lite som Ssang Yongs missfoster till SUV för något decennium sedan. Men folk köper ju ändå...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Hoj
KTM 1290R 2016
:D
I just den där färgsättningen och utan det hemska originalsystemet, så ser den rätt ok ut, förutom att dom måste ha rökt på lite väl mycket när dom ritade fälgarna.
Jag kör faktiskt hellre en rosa HD än en sån där karaktärslös apparat med degig fjädring och uselt vrid.
Men det är jag det, varken Honda eller HD tilltalar mig, nu ska det vara Italiensk ingenjörskonst, forza !!

Kul för dig:crash rosa HD

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Det är så dramatiska misstag i proportionerna att jag inte ens tänker på färgerna när jag spyr. Titta bara på hjulstorlekarna, titta på bakhjulet i relation till resten av hojen. View attachment 430610

Många nya hojar, speciellt nakenhojar, ser ganska konstiga ut med lågprofil 17" bakhjul. Det är helt enkelt för litet. Sitter det sedan en lönnig sextiotalist på den så blir allt fel.

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Det är så dramatiska misstag i proportionerna att jag inte ens tänker på färgerna när jag spyr. Titta bara på hjulstorlekarna, titta på bakhjulet i relation till resten av hojen. Jag tycker bara att det är vidrigt fel helt enkelt. De är detta plus den stora "tunga" och lågt hängande mittsektionen på hojen som gör att jag direkt tänker på ett hängbukssvin med sina korta ben.
Men det här är ju vanlig WT-design. Kommer sälja bra.
View attachment 430610

Det är därför vissa gillar att köra Honda för det känns tryggt (tråkigt & långsamt?),stabilt och bekymmersfritt precis som en hog:hihi:tummenupp

SubSub

Medlem
Gick med
19 Aug 2013
Hoj
-?-
Såg i Hondas annons i en stor mc-tidning nyss att de skulle byta VD i Sverige. Hoppas denne kan lyfta märket till fornstora dagar!

Nu har jag lite svårt att se hur en VD för en av världens minsta MC marknader skulle kunna åstadkomma några förändringar i Hondas modellprogram.

Last edited:

SubSub

Medlem
Gick med
19 Aug 2013
Hoj
-?-
Den kantiga stilen och de fula lyktorna på moderna hojar tilltalar inte mig men jag kommer troligtvis aldrig köpa en nytillverkad hoj heller.

Så, den här är inget för dig. Föga original iofs, men ändå...

5bfc821b012b1715ad7d194c9e8d0dbc.jpg
a722f86e422314724324f665e4918085.jpg

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Nu har jag lite svårt att se hur en VD för en av världens minsta MC marknader skulle kunna åstadkomma några förändringar i Hondas modellprogram.

Ja inte menar jag att den svenska VD'n har nåt att säga till om vad som ska tillverkas! Däremot vilka modeller som ska tas in på vår marknad. Finns betydligt fränare modeller på t ex japanska och italienska marknaden.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Alltså, 650'n är en budgethoj so vad begär ni?
Hur mycket snyggare är andra budgethojar...

Sedan går vissa igång på att klanka ned på andra (människor o saker).

Jag gillar Honda (kör Honda dessutom) men inte tusan är de snyggast eller bäst. Klart de tappat! O de rejält.
De var en gång på toppen med VFR750 o Fireblade. Vad hände sedan? Ok CBR1000RR är en riktigt fin maskin men försäkringspremien är för hög, trots mina 50+ år. Annars hade det blivit en nyare beggad Fireblade!
Men min CB1000R är bra nog. Men håller med, fälgarna är fula och orginalsystemet en katastrof! Men det byter man ju direkt oavsett !!
Bort med catten och häng på en liten dämpare så slipper man "hänget" under magen.
Men bakfälgen är närmast vidrigt ful. Dock med svart fälg (som min givetvis) syns det inte så mycket.
Å andra sidan ÄLSKAR jag enkelsvingen :Bugar

Hade Tuono haft enkelsving hade jag nog skaffat en sådan trots att det hade varit skyhögt över min budget, V4 är bara UNDERBART!!!!

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Så, den här är inget för dig. Föga original iofs, men ändå...

5bfc821b012b1715ad7d194c9e8d0dbc.jpg
a722f86e422314724324f665e4918085.jpg

Faktiskt inte lika ful som de flesta nya! Betydligt bättre lykthus. Noppiga däck är trevligt när man gillar grusvägar men det blir att äta grus med de, nästan obefintliga, skärmarna.
Men med en kick, som den ser ut att ha, skulle jag inte skämmas i sadeln. Riktiga motorcyklar kickas igång!:D

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Det konstigaste med Honda tycker jag är att de fläskar på med rätt fina konceptbyggen men det blir aldrig något av det sen? Särskilt CBR250RR tycker jag är läcker, men den lär väl dyka upp med rejält nergraderade komponenter när det väl beger sig.

honda_scram.jpg
New-Honda-CBR250RR-Pics.jpg

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha