Finns det nån som egentligen gör riktiga automatare idag.
DSG och all annan "automatare" är ju inte det.
Besservisser javisst, så är jag nöjd om jag slipper rycka in nått för att bilen ska byta växel, duger den definitionen?
Besservisser javisst, så är jag nöjd om jag slipper rycka in nått för att bilen ska byta växel, duger den definitionen?
Köper mer än gärna begagnat men problemet kvarstår ju där, man måste välja en större motor för att få både och..
Inte det att jag inte kan tänka mig en större motor, tvärt om. Det jag stör mig på är att man måste göra dessa val för att få kombon..
Men det är väl en trend sedan några år, att utrustning aldrig kan väljas enskilt utan måste köpas i "paket".Inte det att jag inte kan tänka mig en större motor, tvärt om. Det jag stör mig på är att man måste göra dessa val för att få kombon..
Utslitna kedjor och löpskenor, antagligen grundar sig slitaget på dessa longlife-servicar med 3000 mil mellan oljebytena.
Därför att DSG-lådan har en dubbelkoppling och inte en converter som en vanlig "hydraulisk" automatlåda har.Du får ursäkta min okunskap, men varför är inte DSG en riktig automat?
Men både t ex Audi och Bmw tar ut 100k extra om man vill ha den kombinationen?!
Kör för närvarande en ny X3:a med automat. 2-litersdiesel, funkar bra, men kanske i klenaste laget.
Det är en tung bil.....
Inte fan kostar den 100k mer med automat !?
Därför att DSG-lådan har en dubbelkoppling och inte en converter som en vanlig "hydraulisk" automatlåda har.
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox
Brukar fråga taxiförare vad de tycker om DSG eller vad nu tillverkaren valt att kalla sin dubbelkopplingslåda. Svaret har ytterst sällan varit att de varit problemfria.
Jag har kört med DSG i 2,5år nu. Den får inget gott betyg
Tråkigt att höra. Jag har förstått att det är dyrt att åtgärda fel på dem.
Jag har gnällt under garantitiden och fått till svar att det klassas som "komfortproblem", sådant hade VW inte för avsikt att åtgärda.
Detta är förvisso en leasingkärra varför jag inte löpt hela min ork ut, hade säkert gått att få det ordnat om jag varit riktigt plågsam med dem.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|