Vad har hänt med AVAMC??????

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Bara undrar vad som har hänt med AVAMC, Ingen kan väl ha ungått deras reklam i diverse tidningar samt deras hemsida!

Ett litet urklipp från deras hemsida:
http://www.avamc.se/

* Vi har stans kunnigaste och vänligaste personal.

* När det gäller Kawasaki, Suzuki
och Aprilia är det ingen som slår oss på
fingrarna.

* Vår duktiga mc-verkstad ser till att
din mc rullar i alla väder.

* Jo, en sak till,
vi är väldigt ödmjuka också.
Vi älskar dig och din mc!

:va Är det bara jag som blir lite förvirrad med sådana påståenden efter alla skriverier & prat? Menar de på fullaste allvar att de ska börja ta hand om sina kunder & försöka behålla dem?

Önskar dem all lycka till att ta hand om både gamla & nya kunder men mig har de redan förlorat som kund sedan ett antal år tillbaka.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
motardnisse skrev:
Bara undrar vad som har hänt med AVAMC, Ingen kan väl ha ungått deras reklam i diverse tidningar samt deras hemsida!

fingrarna.

* Jo, en sak till,

:va Är det bara jag som blir lite förvirrad med sådana påståenden efter alla skriverier & prat? Menar de på fullaste allvar att de ska börja ta hand om sina kunder & försöka behålla dem?

Önskar dem all lycka till att ta hand om både gamla & nya kunder men mig har de redan förlorat som kund sedan ett antal år tillbaka.
Jag tar det faktiskt nästan som att de själva försöker vara ironiska över sigsjälva.. spec med "vi är väldigt ödmjuka också, vi älskar dig och din MC."
trodde faktiskt att du hade skrivit dit det själv men såg det även på hemsidan.. :3freak

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Yamaha
motardnisse skrev:

fingrarna.

* Jo, en sak till,

Jag var där idag och lämnade en hjälm som jag köpt av dom som börjat knasa sig lite med öppningen av visiret... Och det stämde faktist! Jäklar vad dom smörade och var trevliga! Och när jag lämnat in hjälmen så gick jag ju såklart ut i hallen och tittade på deras hojar. Tror det var 3 (kan varit 4) av deras personal som frågade om jag ville ha hjälp.

Nästan så man fick gömma sig för att undkomma dom... :)

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
Xmax skrev:
Jag var där idag och lämnade en hjälm som jag köpt av dom som börjat knasa sig lite med öppningen av visiret... Och det stämde faktist! Jäklar vad dom smörade och var trevliga! Och när jag lämnat in hjälmen så gick jag ju såklart ut i hallen och tittade på deras hojar. Tror det var 3 (kan varit 4) av deras personal som frågade om jag ville ha hjälp.

Nästan så man fick gömma sig för att undkomma dom... :)

Har Ni tänkt att de kanske tagit åt sig av den massiva kritiken som de fått i detta forum, och beslutat att förbättra kundupplevelsen.

Hedervärt i såfall!

Sen kan vi ju bara hoppas att det håller i framtiden också

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Goose skrev:
Har Ni tänkt att de kanske tagit åt sig av den massiva kritiken som de fått i detta forum, och beslutat att förbättra kundupplevelsen.

Hedervärt i såfall!

Sen kan vi ju bara hoppas att det håller i framtiden också

Fullt möjligt men att skriva: Vi har stans kunnigaste och vänligaste personal, vad vet de om det. Har de jämfört med andra butiker eller?
De må säkert vara duktiga nu men knappast kunnigaste och vänligaste om jag jämför med andra butiker JAG handlar ifrån. Där satsar de på att få bra kontakt med en redan från början för att man ska få ett förtroende för dem.

Inte bra att vara för självsäker om man ska återhämta sig.

Last edited:

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Kul att läsa denna tråd!
Var där i början på Juli och kikade på hojar.
Fick gå in och fråga om jag kunde få lite hjälp efter 20min.
Dom hade en Z 750 som jag blev sugen på,dom begärde 64900:- för den.
Ville veta vad han kunde göra på priset vid ren köp.
Inte en spänn säger han då!
Han var grymt dryg och inte alls intresserad av att sälja nån hoj till mig.

RRickard

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Fattar inte vad alla gnäller på!!

Varjegång jag varit där så har jag fått den hjälp jag vill ha.. har jag kollat på hojar så har en säljar kommit fram och undrat om jag behöver hjälp.. precis som det ska!

jävla gnäll!! :kocko

Mange_J

Hej vad det går
Gick med
15 Apr 2004
Hoj
zx10r -05, Ducati 1198s
He, he

"Vi älskar dig och din mc"

undrar om Din Mc älskar AVA :hihi

Scrub

Guest
Jag var där för 2 veckor sen...
Då blev jag mycket trevligt bemött av en tjej som heter Janina nånting. Hon hämtade nummer till diverse försäkringsbolag, hämtade kaffe och lovade bra rabbatter om jag skulle köpa utrustning samtidigt.

Jag är helt nöjd. Fast bara med henne, inte det minsta nöjd med idioterna i klädbutiken som bara hån-flinade mig rakt i ansiktet när jag frågade lite om olika hårdhet på skydd.

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
så var tugget igång igen..
Folk som inte ens bor i närheten och därför har störst erfarenhet av AWA och andra firmor minst 40 mil från där de bor snackar skit om dem...

AWA har kunnig och trevlig personal. Har aldrig haft några som helst problem och jag får den hjälp jag behöver.. Snabbt.

Visst de begär i mina ögon lite väl mycket för en del beggade hojjar.. Men det är de som sätter priset. Sen är det ju upp till kunden om han är villig att betala det priset...
Fattar bara inte att man kan påstå att de har dålig service för att de inte vill pruta bort sin vinst.. Finns ju knappast någon försäljare som gör det...

För övrigt så är det väll upp till Företaget hur de vill marknadsföra sig.

Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tycker inte alls att jag har skrivit nåt gnäll, snarare så reagerar jag starkt på vad de skriver på deras hemsida om hur de är!

Silwer: Men tanke på hur många år de har funnits och firman skötts så verkar det som vågen de red på har börjats mattas av och nu gäller de ta vara på de kunder de hade tidigare.

Att påstå att man är bäst är som att skjuta sig i foten.

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
motardnisse skrev:
Tycker inte alls att jag har skrivit nåt gnäll, snarare så reagerar jag starkt på vad de skriver på deras hemsida om hur de är!

Silwer: Men tanke på hur många år de har funnits och firman skötts så verkar det som vågen de red på har börjats mattas av och nu gäller de ta vara på de kunder de hade tidigare.

Att påstå att man är bäst är som att skjuta sig i foten.

Om man nu inte ÄR bäst...jag har inte varit där men har dragit mig lite för det också till följd av all skit man läst här om dem...jag har varit på MC-varuhuset och på MC-Poolen, tyckte poolen var bra, där blev man omhändertagen av personal som ville hjälpa till och snacka lite, mc-varuhuset var lite stimmigt och inte direkt någon som undrade om man ville ha hjälp...iofs har många gnällt på lelles också, fast där tyckte jag att det var bra...dock skillnad på postorder och att vara i butik antar jag...

Summan är dock att man lätt kan kalla sig för bäst om man vill, annars är det ju häftigt att marknadsföra sig som att man inte är bäst men vill bli, typ, Avis...

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Fakta är inte samma sak som gnäll. Bara för att de, av ren tur(?), lyckas behandla någon kund vettigt ursäktar inte det otal grova missar de har gjort. Flera i min bekantskapskrets, inklusive jag själv, har blivit dåligt behandlade. Verkstaden har klantat sig upprepade gånger och blivit dåligt bemötta av säljare.

Observera att jag mfl har ett mycket gott samarbete med andra MC butiker.

Några korta exempel:

Skulle få framdäcket bytt på hojen. Var på semester i fjällen men åkte hem tidigare för att hinna hämta den innan helgen. Ringde förstås innan och de lovade dyrt och heligt att den var klar. Kommer dit och de har inte gjort någonting. Får vänta ett antal timmar och när de är "klara" har de satt på fel däck trots att jag ursprungligen specificerat vilket däck det skulle vara.

En annan hoj som jag köpte ny där gick som piss, en Aprilia. Den var in och ut minst fyra gånger med samma fel! Alltså har de inte orkat provköra utan bara skickat tillbaka skiten... Fick tillslut hojen inlöst av generalagenten, inget som AVA fixade utan som jag fick ordna själv! All heder åt generalagenten som löste in den till nypris och att jag fick rabatt på den senaste årsmodellen.

Köpte en lätt begagna ZZR600 där med helsystem. När den skulle optimeras i bänk visade det sig att alla skruvar på förgasaren var sönderdragna så det gick inte att få isär den! Vid en närmare granskning var massor av skruvar på hojen runddragna. Hojen var fin i övrigt...
Då bänkningen visade att förgasarjusteringen var helt åt fanders krävde jag att de skulle byta skruvarna och justera in den så den gick som den skulle, vilket de vägrade. Deras "lösning" var att montera bort helsystemet, något som var ett argument för att jag skulle köpa hojen, och sätta tillbaka original. *Suck*
Efter mycket bråk gick de till slut med på att ta tillbaka hojen OM jag köpte en flong ny Gixxer 750. Inga rabatter, inga ursäkter ingenting.

Det blev en Gixxer 750 sen har jag hållt mig så långt som möjligt därifrån.

Har flera kompisar som har haft liknande och värre problem så kom inte här och gnäll om gnäll... Dessutom bor jag 5 mil från Ava vad nu avståndet har att göra med deras oprofessionella sätt.
Det finns många andra bra butiker så om man absolut inte måste handla av Ava så gör man inte det.

/R

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Tror man måste ha rätt mindset när man handlar hoj eller bil eller båt. Sänk kraven.

Förvänta er inte för mycket av säljarna utöver att bli korrekt bemötta. De har som regel ingen utbildning, skitlön och minimala karriär- och kompetensutvecklingsmöjligheter. Att bli professionellt bemött, dvs att man som kund känner att säljaren är påläst, är till för mig snarare än tvärtom och inser att jag handlar igen om han sköter sig ja det är bara bonus. Har man den inställningen behöver man sällan bli besviken, vare sig på AVA eller någon annan handlare.

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
.
fazerfun skrev:
Tror man måste ha rätt mindset när man handlar hoj eller bil eller båt. Sänk kraven.

Förvänta er inte för mycket av säljarna utöver att bli korrekt bemötta. De har som regel ingen utbildning, skitlön och minimala karriär- och kompetensutvecklingsmöjligheter. Att bli professionellt bemött, dvs att man som kund känner att säljaren är påläst, är till för mig snarare än tvärtom och inser att jag handlar igen om han sköter sig ja det är bara bonus. Har man den inställningen behöver man sällan bli besviken, vare sig på AVA eller någon annan handlare.
Håller med dig i princip MEN... har nyligen varit på Buell Center i Bromma (sthlm) och dom var extremt snälla, kunniga, osv. Hade jag gillat hojen som jag provkörde hade jag absolut handlat av dom. Har aldrig fått en sån bemötande i en hojbutik förut. Pratade med en kille som heter Johan. Han var toppen!

Jag har även pratat med AVA eftersom jag ville köpa en RSV av dom (men jag var för långsam någon annan köpte den)... Bättre bemötande än MCVaruhuset tyckte jag i alla fall.

I övermorgon ska jag åka till Anderstorp för att köpa min hoj ifrån Stigefelts Motor.

Last edited:

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Falafelbabianen skrev:
Alla företag brukar ljuga ihop nåt som ska låta bra när det gäller affärside och kvalitetsmål...

Brukar kallas företagsprofil av reklambyrån man köpte det av.

Men tänker man ett steg längre så har dom ju reagerat på kritiken genom att ta fram en kundvänlig reklamkampanj som trycker på hur duktiga och omtänksamma dom är.

Sen finns det säkert mycket internt jobb kvar at göra med personalen.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA