Vad har ni fått i invaliditétsersättning????

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Vilket sätt bör man kontakta sin handläggare på för att det ska vara "dokumenterat" korrekt,
telefon, email eller brev?

Gissar att telefon går bort och att brev är "säkert", men duger email?
Frågan gäller överklagande etc.
 

MrWahlstrom

Medlem
Gick med
11 Dec 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda Africa Twin -99
För en som jag då, som inte har ngn koll på sånt här alls. Kan man göra sånt här hur långt efter som helst! Har ju ett skitfult ärr på hela låret sen jag var tonåring, och fick en taggtråd där :D
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
För en som jag då, som inte har ngn koll på sånt här alls. Kan man göra sånt här hur långt efter som helst! Har ju ett skitfult ärr på hela låret sen jag var tonåring, och fick en taggtråd där :D

I stort sett alla bolag har samma villkor som anger att man måste anmäla skadan inom tre år från det att man fick vetskap om att skadeanmälan kunde göras, och i varje fall inom 10 år från det att skadan inträffade.

Det låter lite luddigt, jag vet, men ring ditt bolag och kolla med dem. Det skadar aldrig :)
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Trådlyft!

Efter en vurpa 2007 så har det nu börjat dra ihop sig.

Blev 6% invalido ca 1 år efter vurpan. Men efter många om och men så höjdes nu invaliditetsersättningen till 14% för ett år sen. Iom att det är över 10% så ska ärendet upp i trafik skadeänmnden.


Nu snackas det om ersättning för framtida kostnader. Som jag har förstått det så är det för mediciner, hjälpmedel mm.

Hur mkt ska jag kräva? Vad är rimligt. Är ändå lite pengar varje månad men det är inte riktigt ngt jag kan räkna på iom att det testas nya mediciner mm.

Det jag kan komma på som jag kan kräva ersättning för är mediciner, läkarbesök och batterier till min ryggmärgsstimulator. Har jag missat ngt uppenbart?

Vad har ni fått i ersättning? Får man det som klumpsumma eller är det en gång om året?

Vill mest veta på ett ungefär så att jag inte blir lurad. Vet inte ens om vi snackar 4-, 5- eller 6-siffrigt.


Skickat från min A0001 via Tapatalk
 

Smagatusk

Guest
Trådlyft!

Efter en vurpa 2007 så har det nu börjat dra ihop sig.

Blev 6% invalido ca 1 år efter vurpan. Men efter många om och men så höjdes nu invaliditetsersättningen till 14% för ett år sen. Iom att det är över 10% så ska ärendet upp i trafik skadeänmnden.


Nu snackas det om ersättning för framtida kostnader. Som jag har förstått det så är det för mediciner, hjälpmedel mm.

Hur mkt ska jag kräva? Vad är rimligt. Är ändå lite pengar varje månad men det är inte riktigt ngt jag kan räkna på iom att det testas nya mediciner mm.

Det jag kan komma på som jag kan kräva ersättning för är mediciner, läkarbesök och batterier till min ryggmärgsstimulator. Har jag missat ngt uppenbart?

Vad har ni fått i ersättning? Får man det som klumpsumma eller är det en gång om året?

Vill mest veta på ett ungefär så att jag inte blir lurad. Vet inte ens om vi snackar 4-, 5- eller 6-siffrigt.


Skickat från min A0001 via Tapatalk


6-siffrigt utan tvekan skulle jag vilja säga. Jag är 9% invalid pga mitt vänstra ben och fick ut 300.000 för 20 år sedan. I en olycka som var mitt fel.

Folksam tack så mycket...
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
6-siffrigt utan tvekan skulle jag vilja säga. Jag är 9% invalid pga mitt vänstra ben och fick ut 300.000 för 20 år sedan. I en olycka som var mitt fel.

Folksam tack så mycket...
Men var det i invaliditetsersättning eller framtida kostnader? Invaliditetsdelen är i stort sett avklarad men nu ska det upp i trafikskadenämnden och där ska då bl,a framtida kostnader fastställas.

Skickat från min A0001 via Tapatalk
 

Smagatusk

Guest
Men var det i invaliditetsersättning eller framtida kostnader? Invaliditetsdelen är i stort sett avklarad men nu ska det upp i trafikskadenämnden och där ska då bl,a framtida kostnader fastställas.

Skickat från min A0001 via Tapatalk

Det ersättningen täckte var invaliditet, sveda och värk, men och framtida kostnader i form av snedslitna skor och specialbyggda skor då jag blev 2 cm låghalt. Har dock aldrig använt specialbyggda skor...
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Det ersättningen täckte var invaliditet, sveda och värk, men och framtida kostnader i form av snedslitna skor och specialbyggda skor då jag blev 2 cm låghalt. Har dock aldrig använt specialbyggda skor...

specialbyggda skor är gratis på ortopedstekniska... ilägg kostar dock...:va

mvh
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top