Jag väcker samt lånar tråden lite...
Har som sagt en del ganska tydliga bestående men från en misshandel jag var med om för ett par år sen, och nu har ärendet gällande invaliditetsersättning varit igång hos mina bolag ett bra tag.
Har nu fått beslutet från ett av mina bolag, och även om de medger att jag har rätt till ersättning så tycker jag att budet är väl lågt... Hade hoppats på/väntat mig ungefär minst det dubbla (baserat på jämförelser med andras skador och utbetalade belopp)... Frågan är nu, kan jag göra något? Har hört att man kan överklaga beslutet, men när jag pratade med någon i växeln på försäkringsbolaget (förvisso det andra av mina två, det som ännu inte beslutat. Hemförsäkring om det spelar någon roll, bolaget som redan har beslutat hade jag en separat olycksfallsförsäkring i) så mumlade han något om att "njaä, det är nog bara i trafikskadeärenden man kan överklaga". Stämmer det? Kan jag inte påverka budet alls? Om jag kan, hur gör man? Vad har man att vinna eller förlora? Har kommit på ett par extra saker (som jag inte kom på att ta upp på invaliditetsundersökningen) som skulle kunna göra skäl för ökad ersättning, kan man lägga fram dem till bolagen på något vis?
Tacksam för svar!
kolla / fråga här också:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=233308
NU håller mitt ena bolag på och utreder min invaliditet. Samtidigt har jag varit i kontakt med mitt andra försäkringsbolag och fått papper från dom. Enligt dom är jag tvungen och upplysa dom om nåt annat bolag utreder min skada och jag är tvungen att ge dom namn och telefonnummer till den andra handläggaren?
Då är min fråga om jag är tvungen till detta? Hade ju hoppats få två st oberoende utredningar, inte att bolagen ska ha kontakt med varandra..
nån som har erfarenhet av folketsombud?
Undrar också. Fått reda på något?
varför ska andra betala mina dumheter??
jag ringde och pratade med dom idag, gör det, dom va hjälpsamma.
En sak jag fick reda på som jag inte riktigt gillade är att dom avgör om en överklagan skall ske, inte du.
har man fått en skada av allvarligare sak så ska man tänka sig för och inte vara pengakåt för det hjälper inte ett skit omman köper en ny bil eller något annat.
jag har dragit och kommer dra med en ryggskada som jag har haft i 12 år nu. Några operationer ar gjorda men det blir inte bättre. Bara drar ut på skiten. Träna istället så skadan lindras. Jag var pengakåt i början med men talade mycket med folk som va i samma sits och nu är jag glad för att jag inte har accepterat deras bud även om det nu idag är på 6 siffrigt belopp. Jag tänker på hur kommer jag vara om 10 år eller kanske 20 år? och behöver hjälp. har man tagit emot deras bud så kan man inte åberopa det i framtiden.
Lön har jag så jag klarar mig ocg det blir en hel del över efter att räkningar är betalda så jag skiter i bolagets bud just nu men om jag behöver bygga om huset och skaffa rullstol osv så vet jag vem som får stå för det.
Will do. Man kan kanske förstå dem om de nu lever av de 7% de tar av beviljade belopp. Inte så mycket att spela med där. Viss skillnad på ett ombud som har ett betydligt säkrare arvode oavsett utgång....tänker jag mig.
Will do. Man kan kanske förstå dem om de nu lever av de 7% de tar av beviljade belopp. Inte så mycket att spela med där. Viss skillnad på ett ombud som har ett betydligt säkrare arvode oavsett utgång....tänker jag mig.
jag skulle tveklöst ta ett ombud om jag visste säkert att försäkringen betalde det.
Är det foten som spökar fortfarande eller har du råkat ut för ny skada? Om det är en trafikförsäkring som är aktuell har du mycket goda möjligheter att få ombudskostnader ersatta från bolaget. Om inte blir det svårt.
här minns vi
både och men mest nya skador, chrashade på vägen för ett år sedan, div skador men primärt en komplicerad höftfraktur.
Har både trafik och olycksfallsförs.
Skulle det vara deras ombud eller kan jag anlita vem jag vill?
Finns en här i stan som tydligen får vilket bolag som helst att darra.
Fifan, låter inget vidare...
Med en sådan skada får du ombud betalt av trafikförsäkringen. Brandtler som skapar darr, eller? Givetvis väljer du själv ombud.
Låter ju lovande, tack för infon.
nja Uvabeck är det jag har hört om, men jag kollar upp ditt tips också.
Problemet med den här typen av riskavtal är att ombudet får ett eget intresse i din sak, vilket medför att denne kanske inte alltid handlar på det sätt som är bäst för dig. En solklar risk för intressekonflikt med det här upplägget, vilket visar sig tydligt i att klienten inte skulle ha något att säga till om ifråga om överprövning av ett skadeärende. Det finns goda skäl för varför detta generellt inte är tillåtet för advokater.
Mitt ombud blev ifrågasatt av FB för "oskälig konsultation". Detta upptäckte jag då det fanns luckor i korrespondensen. Han var mycket ovillig att sända mig de saknade breven, vilket var lätt att förstå när jag fick dem. Blev en ganska kylig relation vartefter tiden led och ett tu tre blev jag avsnäst med att "ärendet är avslutat", hastigt och lustigt. Har några frågetecken men ingenstans att vända mig. Försökte, (dumt nog), få vissa bitar förklarade av bolaget. Fick en passning om vad "jag" kostat och ett vresigt; "du har ett ombud, vänd dig dit".
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|