ok, jag har inte avslutat ärendet, men det har bolaget, efter ett halvår är det försent.
Men det spelar mindre roll då det bara är att starta ett nytt ärende genom att begära hem nya intyg, och sen tjata på sin doktor att få en ny invaliditetskoll.
RIktigt så enkelt är det inte om bolaget de facto avslutat ärendet. Har det gått mer än tre år från skadedatum vid avslut är enda formellt preskriptionsbrytande manövern att stämma bolaget inom sex månader.
"Nio procent är ramvärdet för fotskador enligt 2004 års tabellverk. En stelopererad fot ger regelmässigt sex procent."
säger du, bra att det va högre än jag sett, men..
När kan man få 9%? ska den va helt tillplattad av en 100tons press eller? allt utom amputation?
Och stelop ger 6%, stelop av vilken led?
"Stelop av fot" är ett felaktigt uttryck då det ju finns en mängd leder i en fot.
Nio procent avser amputerad fot. Hänger foten kvar på benet blir det mindre än nio procent. Sex procent för stelop gäller den led som har störst inverkan på gångförmågan, alltså leden mellan talus och tibia/fibula, dvs benen du har i benet. Stelop av mellanfotsben etc påverkar funktionen mindre och ger därför mindre invaliditet. Sex procent är för lågt enligt min mening men så är tabellverket utformat.
Menar inte att du uttrycker dig dåligt eller så, (inte alls riktad mot dig utan dom som skriver ihop villkor och tabeller),
men så här står det ju i tabeller mm och det är så frustrerande.
För det är bara en vurpa som kan vara en kopia(om ens det) men en skada kan inte vara det.
Avsåg likheterna mellan våra respektive vurpor (highsider i utgången av södra kurvan med en dags mellanrum om jag minns rätt), inte skadorna och framförallt inte funktionsbegränsingarna till följd av respektive skada.