Vad har ni under era skinnställ?

BigPhil

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Vad har ni på er under era skinnställ, typ om ni pendlar till jobbet eller är ute på en "sväng"

Ja... alla lustiga svar här:

Alla vettiga svar här:

:-)

Phil

Shorts och T-shirts om det är soligt och fint o man skulle få för sig att bada eller nåt. Mysbraller och t-shirt/tröjja om det är lite kallare.

Underställ och en långärmad tröja (tunn) om det är kallt, annars en t-shirt utanpå understället.

Fått lära mig, underställ närmast kroppen för att leda ut svettet och bomull utanpå för att suga upp (eller är de fel?)

Craftunderstället är för mig ett självklart alternativ när jag ska köra seriöst, annars så kallingar och en t-shirt..

Mr Helmut skrev:
2161808 Underställ och en långärmad tröja (tunn) om det är kallt, annars en t-shirt utanpå understället.

Fått lära mig, underställ närmast kroppen för att leda ut svettet och bomull utanpå för att suga upp (eller är de fel?)

Om man skall köra en korrekt variant för att inte frysa så kör man underställ, fleece som lager två och sedan kan man köra bomull eller ull om man vill samla svettet. Bomull suger, har man blivit kall i bomull så är det svårt att bli varm igen.

Är det varmt ute så kör jag T-shirt i syntet, typ träningskläder, som inte blir tung och jätteklibbig. Iofs så rinner svetten vidare men det får man leva med, annars så sår man väl använda GoreTex...

Oftast helt vanliga kläder. Är det jävligt varmt och jag vet att jag inte skall hälsa på någon polare så har jag bara kallingar under byxorna.

Så följdfrågan: Vad har ni på er under stället om ni skall hälsa på någon polare och inte vill knata omkring i läderpyjamas eller kallingarna? Packar extra kläder i en väska eller vad?

Ps. frågan har nog varit uppe tidigare ett par gånger ;)

Sad Glad skrev:
2161934 ...
Så följdfrågan: Vad har ni på er under stället om ni skall hälsa på någon polare och inte vill knata omkring i läderpyjamas eller kallingarna? Packar extra kläder i en väska eller vad?...QUOTE]

Precis, jag kommer att pendla i mitt ställ och jag undrade om det är praktiskt att ha vanliga kläder under. Å andra sidan vill jag inte bli svettig...

Phil

Pendlar jag så har jag jobbkläderna under gore-tex-stället. Pendlar jag långt så har jag ett superunderställ under gore-tex och har ombyte med mig.

Ska jag ut och köra för att köra så har jag ett funktionsunderställ och sedan lädret. Mer får inte plats under. Är det lite kallare så kör jag med ett Craftställ eller liknande och är det varmt så åker outlast-stället på. Båda är gjorda för att transportera bort svett från kroppen.

Vill dock varna för att använda konstmaterial som smälter lätt under läderställ. Det tar ont att få bort när man har hasat lite på asfalt så numera ser jag till att understället tål lite mera värme.

BigPhil skrev:
2161940
Sad Glad skrev:
2161934 ...
Så följdfrågan: Vad har ni på er under stället om ni skall hälsa på någon polare och inte vill knata omkring i läderpyjamas eller kallingarna? Packar extra kläder i en väska eller vad?...QUOTE]

Precis, jag kommer att pendla i mitt ställ och jag undrade om det är praktiskt att ha vanliga kläder under. Å andra sidan vill jag inte bli svettig...

Phil

Hej Phil och grattis till köpet......
Jag som så många andra har följt vägen till ditt köp och "kännt med dig"......

Ang att ha typ ett par jeans under ett skinnställ så måste jag göra dig besviken......
Det får inte plats............eller ska i alla fall inte få plats......
Stället ska sitta så tight mot kroppen att du på sin höjd får på dig tunna långkalsonger eller underställ.
Det stog en massa om detta i senaste mc-folket.
Har du för stort ställ så kan skydden vrida sig och skada mer än dom gör nytta. Du ska gå som en Orangutang den första tiden i ditt nya ställ eftersom det kommer att töja sig ganska snabbt....

Jag var in på Beviks i Linköping häromdagen och dom hade rätt mycket snygga kläder!!

Ha ett "underbart" liv nu........och kör snyggt........

Försvarets vita långkalsonger och M90 tröja. Ska jag åka till något har jag en ryggsäck med skor och byxor samt en jacka för byte. Ryggsäcken fäster jag med spännband på passagerarsätet. Omständigt men det går.

cbx bert har på sig följande

Jag har underställ under oavsett värmen . har provat med shorts o t shirt
det var svårt att dels ta av sig byxorna samt även jackan när svetten låste
men numera är det underställ som gäller , mvh cbx bert :tummenupp

Under helstället har jag alltid ett tunt underställ. :tummenupp

En bomulls t-shirt är det sämsta man kan ha.

Till och från universitetet/jobbet kör jag med Lindstrands STR texilkläder med "vanliga" kläder under.

Sad Glad skrev:
Så följdfrågan: Vad har ni på er under stället om ni skall hälsa på någon polare och inte vill knata omkring i läderpyjamas eller kallingarna? Packar extra kläder i en väska eller vad?

Ryggsäck.

Kahobe skrev:
2162011 Vad alla blivit seriösa plötligt..??
Ännu ingen som svarat just.. inget... :hihi

Har man inget under, svarar man väl inget? ...
Får förutsätta att resterande här på SH åker :arsele

Under förra stället kunde jag ha på mig massor under. Åkte till arbetsintervjuv i det o hade finkläder på mig under utan problem! Dock så insåg jag ganska snart efter jag tatt körkort o läst på lite, att jag köpt ett grymt mycket för stort ställ. Dumma gubbe i affären o inte berätta det för en nybörjare som ska ta körkort... :fatta!

I helgen köpte jag äntligen ett nytt ställ, och det får jag max på mig en tight t-shirt o ett par trosor...

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick