Vad heter bakelsen?

Vad heter bakelsen?


  • Antal röstningar
    0

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag växte upp med termen "negerbullar" (obs: inte nödvändigtvis bollar med "o"). Ordet var så självklart så jag hade aldrig ens tänkt på att det kunde väcka anstöt förrän de sade på radion att nåt bageri blivit stämt.

Nu när det blivit så stor sak av det hela tycker jag vi gott väl kan hålla oss till chokladboll. För övrigt så smakar de slisk.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Fan vad sugen jag blev, nu måste jag baka i helgen. Kom ihåg när man kladdade som barn till morsans stora förtret. Då hette det negerboll och ingen tänkte på det. :)
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Jag personligen skulle va glad om våran ras fick ett bakverk uppkallat efter sig.Nån som har ett förslag på vad det skulle kunna va?
 

sandstream

Guest
Barnen får iaf lära sig att det heter chockladboll redan på dagis så namnet negerboll lär sakta men säkert du ut.
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
sandstream skrev:
Barnen får iaf lära sig att det heter chockladboll redan på dagis så namnet negerboll lär sakta men säkert du ut.
Faktiskt kan jag förstå vad det skulle kunna bli för funderingar ibland ett gäng 4-åringar om varför det heter negerboll.
 

sandstream

Guest
ktmjacke skrev:
Faktiskt kan jag förstå vad det skulle kunna bli för funderingar ibland ett gäng 4-åringar om varför det heter negerboll.
Speciellt som grabbens (4 år) ena kompis heter Samuel-Noa och är vad jag själv skulle beskriva som en väldigt mörk person med ursprung i Afrika.

Sanningen är den att jag tror att problemet med rasism också kommer att försvinna med tiden.
Kolla vilket dagis som helst så kryllar det av olika nationaliteter och de bryr sig inte för fem öre.

Min dotter kom glatt hem och berättade att hennes kompis Emelie från Iran hade lärt henne att tala "persiko" :hihi
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
ktmjacke skrev:
Jag personligen skulle va glad om våran ras fick ett bakverk uppkallat efter sig.Nån som har ett förslag på vad det skulle kunna va?
Drömmar skulle kunna heta blekplopp eller något. :D


sandstream skrev:
Min dotter kom glatt hem och berättade att hennes kompis Emelie från Iran hade lärt henne att tala "persiko" :hihi
:rofl
 

Nilles

Saknar vintern som f*n!!
Gick med
5 Jul 2004
Ort
Haninge
Hoj
R6 -00 Bana, KTM 350 EXC SIX DAYS
:4skrika
 

Bifogat

  • Bra fråga!.JPG
    Bra fråga!.JPG
    31.6 KB · Visningar: 175

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
Negerbollar:
100g smör
3dl havregryn
1dl socker
2msk kakaopulver
1tsk vaniljpulver
2msk kokt kallt kaffe

Veva ner allt i en smörja och ät, blir lättare att blanda om du först värmer smöret 5s i mickron.

(säkert massa stavfel men mitt word har slutat funkar så jag kan inte dubbelkolla på den jag är osäker)
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
sandstream skrev:
Min dotter kom glatt hem och berättade att hennes kompis Emelie från Iran hade lärt henne att tala "persiko" :hihi

kompisens ungar kom hem från dagis & mamma & pappa frågade vad dom gjort under dagen, svaret dom fick... "idag har vi lekt med konsum bananer"

det skulle vara kosovo albaner.

det som är lite småroligt e att pappan själv har jogoslaviskt ursprung ... gissa om han skratta
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Sandstream,wonderwisard.Känner igen det där.kul med knoddar ibland.
 

sandstream

Guest
wonderwizard skrev:
kompisens ungar kom hem från dagis & mamma & pappa frågade vad dom gjort under dagen, svaret dom fick... "idag har vi lekt med konsum bananer"

det skulle vara kosovo albaner.

det som är lite småroligt e att pappan själv har jogoslaviskt ursprung ... gissa om han skratta
:rofl :lol :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top