Vad heter bakelsen?

Vad heter bakelsen?


  • Antal röstningar
    0

A-star

A-star
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Småland
Hoj
Nada...just nu.
Jag hörde att den inte fick heta chokladboll heller.För att det inte va tillräckligt% choklad i den :va .Va ska vi döpa den goda bollen.Brunboll med kokos,rundboll med socker,kulboll,rund mumsboll,kokosboll,sockerkula ja vet jag. :)Men jag kommer nog att kalla den för negerboll i allafall. :rolleyes:
 

Annicka

Den som inte kan har inte försökt!
Gick med
8 Aug 2003
Ort
Upplands Väsby.
Hoj
En egen kinamoto.
Flamma77 skrev:
Den heter MYRSTACK! Eller... :D

Chokladboll är väl rätt. Den är brun av choklad och smakar choklad, inte en neger i ingredienslistan... :hihi


näää, myrstack är arracsbollarna :D



/Annicka
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Var det inte ett konditori i Sjöbo som blev anmält för diskriminering just för att de sålde "negerboll". Förslaget var väl "integrationsboll" i stället. Nån från Sjöbo som har pejl på läget eller svänga förbi och kolla? Jag lär nog fortsätta kalla dem för vad jag tycker lämpligt beroende på sällskap.
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:va hmmm många svar och många roliga svar :lol Men heter inte den araksboll som den med chokladströssel på ??

Negerboll är ju den man gör hemma med kakao, matfet, havregryn och mjölk eller??? :confused:

:tungan
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Arraksboll är nåt helt annat. Annan smak och utan pärlsocker. Rör inte till det hela ytterligare nu.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Arraksboll är nåt helt annat. Annan smak och utan pärlsocker. Rör inte till det hela ytterligare nu.
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
mb skrev:
Arraksboll är nåt helt annat. Annan smak och utan pärlsocker. Rör inte till det hela ytterligare nu.
men är det dom med vit gega ni menar då??? :confused: :va helt lost nu ju :3freak
:tungan
 

Miasen

Skrapar nu båda knäna!! =)
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Ingen just nu tyvärr...
Jag jobbar på Café o jag säger negerboll när någon frågar.

Många som kommer in o vill köpa en negerboll säger bara: "Jag vill ha en sån... vad heter den nu...?" Precis som om de inte vågar säga nerboll.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
A-star skrev:
Jag hörde att den inte fick heta chokladboll heller.För att det inte va tillräckligt% choklad i den :va .Va ska vi döpa den goda bollen.Brunboll med kokos,rundboll med socker,kulboll,rund mumsboll,kokosboll,sockerkula ja vet jag. :)Men jag kommer nog att kalla den för negerboll i allafall. :rolleyes:


Innehåller negerbollar negrer....?
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Sann historia:
Cain Dotson (spelar fotboll i GIF) var på s:a stadsbergets restaurang grankotten i sundsvall och åt julbord, Han gillar desserter och glad i hågen efter julbordet så knallar han till den avdelningen. Ser fatet med våra omdiskuterade bollar, blir glad och skall precis ta en rackare när han ser skylten som beskriver vad som ligger på fatet: Afrikanska Småkakor!
Han blir rätt lack, skanderar att det heter Negerbollar och inget annat! Till saken hör att Cain är färgad. Roligt tyckte jag, både namnet på bakelsen och Cains reaktion. :tungan
 

Heinrich

Puderluder
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
B
När polaren var i USA kom fika på tal. När hans jänkarpolare frågade om han brukade äta något till kaffet kom det briljanta svaret: "We usually eat niggerballs" :3freak
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top