Izah
Tant Rosa
Izah e rökt nu
edit:ironin e död.
Stendöd!
Tant e inte rökt men ironin verkar vara det.....
Izah e rökt nu
edit:ironin e död.
Stendöd!
Så e det bara!!
Nu skall jag ut å gazza å öva på stooopiiiies!!!
Fast jag kan aldrig skriva tjejkörd, det får bli Tantkörd då....
Du din!
Äh - du är väl tjej!
Ska själv ta en tur senare...det blev sent igår...
Kanske ses
Håller med dig!
Denna jargong återkommer i nästan alla trådar. Naturligtvis alltid på "skoj", men problemet är att vissa skrattar, vissa inte. Det som är särskilt intressant är att man sitter och förlöjligar en hel grupp användare på forumet.
Kanske det vore läge att acceptera alla sporthojsåkare på lika villkor oavsett kön?
dr. Bike "stora ord lillan..." , exakt vad menar du med det? Kan du stå för det eller är det läge att ta bort det?
Kan jag stå för i så måtto att när man tar till ordet könskrig i detta sammanhang så har man nog tagir lite stora ord i sin mun.
Jajemensan det stämmer. Man når en punkt när man blir lite trött på sånt trams. Jag skulle vara glad om mina döttrar slipper matas av icketänkandes åsikter från nån gång före Dacke-fejden om kvinnligt vs manligt men det är ju bara att glömma så man får väl hoppas att de tror mer på vad jag säger och gör än vad de stöter på i form av korkade åsikter bland andra vuxna. Kom igen, jag är på krigsstigen :-D
Hmm man skulle kunna tro att du jagar en dejt grabben, plockar pluspoäng minsann!
Men seriöst finns det inte allvarligare saker i livet än att dra igång en fight om könsdiskriminering på sporthoj. Jag har sett ett antal trådar här där flickorna (ursäkta kvinnorna) skojar ganska friskt med oss killar med. Faktum är att jag nog ska gå och gråta över att jag inte hamnade med bild under tråden sporthojs pudding som någon tjej startade.
Där kan du snacka diskriminering bara för att jag inte har ett sexpack!
Nä åk och joina läkare utan gränser eller något och gör en skillnad i livet istället!
Men vänta nu innan ni börjar kasta handgranater.
Jag undrar ju var uttrycket "Tjejkörd" kommer ifrån och vad det har för betydelse?
Har aldrig nånsin sett någon skriva "Killkörd"!
Är inte det en könsrelaterad grej,så upplys mig!
Jag undrar ju var uttrycket "Tjejkörd" kommer ifrån och vad det har för betydelse?
Från början var det väl ett uttryck att bilen/mc skulle ha blivit lugnare körd och mer omhändertagen.
Personligen tycker jag bara att det är ett fånigt uttryck.
Klart att det är en könsrealterad grej. Sedan att vissa tar saker på för stort allvar och inte kan bjuda på sig själv gör det hela lite tragiskt.
Fast tänk om man skulle använda det i en lägehetsannons, tjejbodd....
Kan jag stå för i så måtto att när man tar till ordet könskrig i detta sammanhang så har man nog tagir lite stora ord i sin mun.
Hmm fast blir det verkligen könsrelaterat när även tjejer börjar använda det i stort i annonser?Klart att det är en könsrealterad grej. Sedan att vissa tar saker på för stort allvar och inte kan bjuda på sig själv gör det hela lite tragiskt.
Ordet könskrig passar i precis alla sammanhang där det drivs med våra olikheter på ett sätt som cementerar det rådande läget (vilket du säkert känner till, jag behöver nog inte upplysa dig om den generellt rådande inställningen om kvinnors värde och begåvning i förhållande till mäns i ett internationellt perspektiv...). Detta med parkering och handväskor låter kanske som en skitsak och vore det också om det inte var så att det speglar en rutten inställning rent allmänt. Vi behöver inte gå in på huruvida skillanderna mellan könen är medfödda/biologiska eller enbart sociokulturellt betingat, det skulle ju bli lite tråkigt kan jag tänka, men jag kan ju lite kort bara ventilera min lilla åsikt att jag tror att man i stor utsträckning (inte fullständigt, även lilla jag inser att vi föds med vissa fysiska och hormonella skillander ) blir som man känner att man förväntas bli. Ni som har döttrar kan ju ta en funderare på hur höga tankar ni vill att de ska ha om sin förmåga att utveckla talanger på lika villkor. Humorbefriad, jag?! Ja, för tillfället och i sammanhanget, definitivt.
Ordet könskrig passar i precis alla sammanhang där det drivs med våra olikheter på ett sätt som cementerar det rådande läget (vilket du säkert känner till, jag behöver nog inte upplysa dig om den generellt rådande inställningen om kvinnors värde och begåvning i förhållande till mäns i ett internationellt perspektiv...). Detta med parkering och handväskor låter kanske som en skitsak och vore det också om det inte var så att det speglar en rutten inställning rent allmänt. Vi behöver inte gå in på huruvida skillanderna mellan könen är medfödda/biologiska eller enbart sociokulturellt betingat, det skulle ju bli lite tråkigt kan jag tänka, men jag kan ju lite kort bara ventilera min lilla åsikt att jag tror att man i stor utsträckning (inte fullständigt, även lilla jag inser att vi föds med vissa fysiska och hormonella skillander ) blir som man känner att man förväntas bli. Ni som har döttrar kan ju ta en funderare på hur höga tankar ni vill att de ska ha om sin förmåga att utveckla talanger på lika villkor. Humorbefriad, jag?! Ja, för tillfället och i sammanhanget, definitivt.
Äh - du förstår väl att alla egentligen håller med dig?
Ingen kan väl försvara ojämlikhet.
Men samtidigt cementerar man ju det hela om varje litet ord måste vändas ut och in så att ingen längre törs säga nånting som på minsta sätt kan anas vara negativt, eller så.
Sen är det oxå lite hur man väljer att läsa/tolka.
I övrigt håller jag med dig.
Jag brukar försöka låta bli att driva med min makes och andra karlars komiska/tragiska tillkortakommanden på tradiotionellt kvinnliga områden
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|