Tramsigt.
Klart fan man kan skämta om vad som helst. Bara för att du tar åt dig och att det påverkar dina intressen så är det helt plötsligt inte ok? Kom ner från den höga hästen och vädra verkligheten. Skämt är skämt. Det finns bra och det finns dåliga. Det går inte att kategoriskt säga att det inte går att skämta om relationer eller könsroller. Bara för att du inte tycker att det är roligt betyder det inte att någon annan, kvinnor inräknade, inte gör det. Lite självdistans skadar inte. Det är också värt att nämna att skämten i den här tråden har, åtminstone vad jag sett, gjorts med glimten i ögat och ironi, och motsvarar knappast t.ex. könsstereotypa nedvärderande kommentarer på arbetsplatsen.
Däremot är det en jävla fånig inställning att tjejer skulle vara sämre eller mindre passande (om än med uppenbara, genetiskt grundade, undantag). Tjejen som jag köpte min hoj av definierade "tjejkörd" som "hårt och snabbt körd, men inte ryckigt, ojämnt eller på slangen". Hade du frågat min tjej hade "tjejkörd" betytt "hårdare och snabbare körd än de flesta killar kör sina hojar".
På samma sätt är det fånigt att inte anställa någon på grund av färg, ras, kön eller sexuell läggning; naturligtvis anställer du den som ger störst profit för företaget, oavsett vad ditt företag gör.
Allt ovanstående betyder dock inte att jag, med feministiskt stark släkt på framförallt min mors sida och med tillräcklig insikt i feminismens nationella såväl som internationella historia och inriktningar för att säga att FI är helt ute och cyklar också från en ideologisk synvinkel, inte skulle kunna eller få skämta med kvinnor i min närhet om relationer och könsroller. De är samtliga trygga nog i sin kvinnlighet att kunna skratta åt det och starka nog att ta skämten för vad de är, skämt. Och vice versa.
There. Låt överkompensationen börja.