Men herregud. Det är ju exakt samma sak för oss killar. Hur ofta får inte vi höra att vi inte kan städa, diska eller tvätta. Att vi bara sitter i soffan hela dagarna, tittar på tv och dricker bärs.
Aja, hur som helst så säger inte tjejkörd mig ett dugg. Framförallt inte efter det här: "lättkörd hoj som funkar till det mesta, har kört allt från touring till banåkning med denna och trivts bra med den i alla lägen!" Skrivet av en tjej som skulle sälja en 600f.
Lite lustigt att många som säljer "tjejkörda" bilar/mc är snubbar...
Ja visst är funkar det åt båda hållen, självklart, jag har ju aldrig påstått att jag inte avskyr när tanter/kvinnor uttrycker sig på det sättet om sina karlar.
Då tycker jag lite grann att man får skylla sig själv när de svarar med samma mynt. Lågt. Men det kan ju hända att det brukar komma från tjejer som helt enkelt gett upp och försöker skämta om det istället (inte min humor men det finns ju de som skrattar, det är ju härligt för dem
) eller helt enkelt
från tjejer som inte ser sambandet, att det är samma typ av trams som de säkert irriterar sig över när det går ut över de själva
Jag har ett antal bekanta som rutinmässigt drar de där klyschorna på varenda grillfest etc, skrockar nöjt åt sin egen fyndighet över sakers tillstånd. Vansinnigt tröttsamt.
Det enda vettiga i det läget brukar vara att ta en öl till, se glad ut och hjälpa värden med grillen medans värdinnan fnissar om mäns oduglighet i köket när de pysslar med salladen. Ungefär så
Börjar man diskutera saken får man
duktigt och det känns ändå som
Tjejkörd säger inte mig mycket heller, det enda som är säkert är väl att det används för att man hoppas på lite mer betalt för det man säljer...