Vad innebär "Tjejkörd" ?

Budapeststubbe

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Hoj
Kawasaki ER-5
Jag önskar att jag också hade så selektivt och/eller kort minne. Det du skrev var just mer än så.

(Min fetstil)

Väldigt representativt, men det var väl nu så här i efterhand naturligtvis inte så du menade egentligen.

Men vad menar du att din fetstilsmarkering i mitt inlägg säger som gör att jag motsäger mig själv?
Ok, jag tar ett enkelt exempel direkt ur min vardag för att illustrera.
"Budapeststubbemake: är detta en body eller en pyjamas? (håller upp ett klädesplagg i 2-åringsstorlek).
Budapeststubbe: Det är en body. Du är fantastisk som aldrig lär dig att se skillnaden, vad skulle du göra utan mig? (ler)"

Här ser du nu att jag undviker att påstå att min makes tillkortakommanden på _traditionellt kvinnliga områden_ (märk väl att jag inte förnekar att det förekommer sådant som traditionellt kvinnliga områden, poängen är att jag ifrågasätter nödvändigheten av att cementera dessa samt det roliga i att ständigt dra samma gamla skämt som skulle må bäst av att pensioneras) inte beror på att han är man utan jag formulerar min fashination som en öppen fråga alternativt som ett rakt påstående :mattias

Och nu tillbaks till spisen.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Halvkvinna...... Moahahaha, betyder det att man bara väger hälften av det man egentligen väger.....:D

Du är inte HBTQ(PZWLD...)-medveten hör jag!

Du får begå självkritik på nästa möte i kollektivet.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Du är inte HBTQ(PZWLD...)-medveten hör jag!

Du får begå självkritik på nästa möte i kollektivet.

Nix pix, Tant är BITCH!!!

Självkritik utövar jag varje dag; Herre jeflar Tant ska du gå ut i det där".
Å sedan går jag ut,,,,

Babe
In
Total
Control over
Herself:tuttar

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Men vad menar du att din fetstilsmarkering i mitt inlägg säger som gör att jag motsäger mig själv?
Ok, jag tar ett enkelt exempel direkt ur min vardag för att illustrera.
"Budapeststubbemake: är detta en body eller en pyjamas? (håller upp ett klädesplagg i 2-åringsstorlek).
Budapeststubbe: Det är en body. Du är fantastisk som aldrig lär dig att se skillnaden, vad skulle du göra utan mig? (ler)"

Här ser du nu att jag undviker att påstå att min makes tillkortakommanden på _traditionellt kvinnliga områden_ (märk väl att jag inte förnekar att det förekommer sådant som traditionellt kvinnliga områden, poängen är att jag ifrågasätter nödvändigheten av att cementera dessa samt det roliga i att ständigt dra samma gamla skämt som skulle må bäst av att pensioneras) inte beror på att han är man utan jag formulerar min fashination som en öppen fråga alternativt som ett rakt påstående :mattias

Och nu tillbaks till spisen.

fattar inte vad din vardag och din man har med tråden att göra. att din man inte ser skillnaden på en body eller pyjamas är kanske för att han inte finner det intressant eller lägger vikt på att komma ihåg vilket som är vilket för att han helt enkelt INTE BRYR SIG!
först gnäller du om skämt ang "tjejkörd" och att det är nervärderande men sen pratar du själv nervärderande om dig själv och kvinnor generellt ex tillbaka till spisen-grejen. har du svårt att bestämma dig eller?

Jag trodde jag befann mig på Överflödiga diskussioner på Allmänt Snack... :tungan

ja på SPORTHOJ.COM :tummenupp

Last edited:

Ankie.W

Gotland Ring nästa! :-D
Gick med
1 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSR 600 K6
Om de nu är bara jag som har kört min bil sen den var ny...är den inte bara "tjejkörd" då??:D

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Om jag lånar ut min bil en enda gång till en tjej, kan jag skriva tjejkörd i annonsen då?

så klart, hade skrivit att den va tjejkörd även om den inte varit det. :D:D

du kanske kör som en tjej? måste man va tjej för att den ska vara tjejkörd?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Det är möjligen hojen jag kör som en tjej på.

Och bilen ÄR i såna fall tjejkörd, IOFS av dottern som saknar körkort, när hon skulle öva inför sin första folkracetävling.

Ankie.W

Gick med
1 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSR 600 K6
Om jag lånar ut min bil en enda gång till en tjej, kan jag skriva tjejkörd i annonsen då?

För mig får du skriva precis vad du vill...jag lovar inte skvallra!:krama

Å du kan ju föresten skriva, tjejkörd, gubbkörd och Norrlandskörd!! Rena kinderägget å köpa bil av dig jue!!:D

Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Det är möjligen hojen jag kör som en tjej på.

Och bilen ÄR i såna fall tjejkörd, IOFS av dottern som saknar körkort, när hon skulle öva inför sin första folkracetävling.

:D:D hahah ja e lite bakfull, du kan inte skriva bakåvänt nu. :D

dåså, då kan du skriva att den är ordentligt tjejnkörd. :tummenupp

Budapeststubbe

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Hoj
Kawasaki ER-5
Jag förde det inte på tal förrän ett exempel efterfrågades, jag hade hellre hållt mig på en mer allmängiltig nivå. Men vardagsexempel brukar ju å andra sidan aldrig vara fel...

Nej nu missuppfattar du, inte talar jag nedvärderande om mig själv, i det andra fallet ironiserar jag bara lite i största allmänhet, man bör väl använda språket som talas om man vill göra sig förstådd?

fattar inte vad din vardag och din man har med tråden att göra. att din man inte ser skillnaden på en body eller pyjamas är kanske för att han inte finner det intressant eller lägger vikt på att komma ihåg vilket som är vilket för att han helt enkelt INTE BRYR SIG!
först gnäller du om skämt ang "tjejkörd" och att det är nervärderande men sen pratar du själv nervärderande om dig själv och kvinnor generellt ex tillbaka till spisen-grejen. har du svårt att bestämma dig eller?

ja på SPORTHOJ.COM :tummenupp

Ankie.W

Gick med
1 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSR 600 K6

Men du Money...som faktiskt har huvudet på skaft...om de står gubbkörd i annonsen då...vilket ofta händer... har du nån bra förklaring på de?:va

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Men du Money...som faktiskt har huvudet på skaft...om de står gubbkörd i annonsen då...vilket ofta händer... har du nån bra förklaring på de?:va

att bilen är fallfärdig, oftast en bil från 80-talet. typisk söndagsbilist. :D:D

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag håller mig borta från tjejkörda bilar. Det är bara ett sätt att dölja fel och nyttja godtrogna människor. =)

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600

Man kan kanske som kille specificera att "fordonet är i ett genusperspektiv tjejkört"?

Nej nu missuppfattar du, inte talar jag nedvärderande om mig själv, i det andra fallet ironiserar jag bara lite i största allmänhet,

Du kan ju för i helvete inte använda könsstereotyper när du skall skoja och ironisera! Det cementerar könsrollerna! Här har du ett exempel på hur illa det kan bli. Tur att det finns folk som överreagerar kraftfullt på sådant! För tänk på barnen, de oskyldiga barnen (och de svältande ofödda babysälarna i Eritrea, som också läser på Sporthoj och blir påverkade).

Last edited:

Budapeststubbe

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Hoj
Kawasaki ER-5
Man kan kanske som kille specificera att "fordonet är i ett genusperspektiv tjejkört"?

Du kan ju för i helvete inte använda könsstereotyper när du skall skoja och ironisera! Det cementerar könsrollerna! Här har du ett exempel på hur illa det kan bli. Tur att det finns folk som överreagerar kraftfullt på sådant! För tänk på barnen, de oskyldiga barnen (och de svältande ofödda babysälarna i Eritrea, som också läser på Sporthoj och blir påverkade).

Ja herregud, jag får lov och be så oändligt mycket om ursäkt, jag tänkte aldrig på de oskyldiga eritreanska babysälarna. Detta var tanklöst av mig och jag ångrar allt jag sagt i ämnet som kan ha sårat eller förvirrat. Förlåt.

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Jag förde det inte på tal förrän ett exempel efterfrågades, jag hade hellre hållt mig på en mer allmängiltig nivå. Men vardagsexempel brukar ju å andra sidan aldrig vara fel...

Nej nu missuppfattar du, inte talar jag nedvärderande om mig själv, i det andra fallet ironiserar jag bara lite i största allmänhet, man bör väl använda språket som talas om man vill göra sig förstådd?

App app, vill du att din man o dina barn skall bli utan middag idag, eller?
Seså, tillbaka till dina sysslor nu:whip

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...