Vad jobbar ni med ?

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Kanske så det var ! ;) Du kom på vem det var tillslut !

Fyller på med vad jag sysselsätter mig med då.
nyligen bytt från snickare till säljare på Bygghandel samt Brandman..

Haha, det var faktiskt hojen jag satte det på ;) Brandman i Vikingstad däremot är väl inte mycket action...

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Det var sådana där snabba träbåtar min morfar byggde på sitt varv på ön jag bor på.:yoparty

Porter

Nu
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
Yamaha TDM
Lite tidigt att fråga. Visst jag jobbar som något. Kanske tom så bra betalt som jag vill ha men inte riktigt med det jag vill hålla på med. Kommer denna fråga upp senare eller om den lever kvar så skall jag med glädje komplettera den. Får hoppas att man tjänar på att utbilda sig. ((((dvs för min skull inte för cashingen))).

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Jag körde passagerarbåt samt bogserbåt i skärgården ett par år i början på 90-talet. Har därför stor respekt för yrkeskuskar, när jag var yngre tyckte jag blott de låg ivägen.

Alla tror sig kunna köra, blott grundat på det faktum att man äger en egen fritidsfarkost. Men det är stor skillnad på att vara tvungen att kasta loss. När vädret, årstiden, isläget eller klockslaget får alla fritidskuskar att stanna hemma.

Är jag ute på vägarna med bil och tex hamnar i snöoväder, så lägger jag mig gärna och ofta bakom ngn verkligt rutinerad: tradare, buss, taxi, bärgare, skolskjuts osv.
I synnerhet om jag är långt hemifrån och inte kan vägarna.

Var stolt!
Stolt?
Kan lätt konstatera att de flesta av mina kollegor i taxibranschen är vad man kan kalla sluskar. Vad säger det om mej?
Jag har dubbla universitetsexamina i rätt avancerade grejer, men jobbar alltså i ett riskfyllt lågkvalificerat yrke med uselt betalt. Vad säger det om mej?
Jag har tillräckligt med självdistans för att inse att jag knappast är den bäste föraren på vägarna. Dessutom gillar jag inte att köra.

Kommer aldrig att känna något liknande stolthet i nuvarande arbetssituation. :( :gråta

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ja taxibranshen verkar vara rätt kulört muförtiden :D
Förstår problemet om du är akademiker, mitt kuskande var också ett tillfälligt jobb, mellan studier i mitt fall. Så därför tyckte jag att det var rätt kul. Som ett roligt frivilligt avbrott. Hade nog inte trivts om jag var tvingad till det.
Men jag skulle nog kunna tänka mig att göra det igen, jobba på båt en tid. Köra buss eller lastbil saknar jag ju dock kort för, men skulle vara kul att testa en tid. Ibland blir jag less på kontorsjobbandet, jag antar att det är min överdrivna omsorg om träbåten, hojen och bilen som är mitt utlopp för behovet att jobba med händerna.
Hoppas iaf att du hittar ett kul jobb som matchar din utbildning.

Stolt?
Kan lätt konstatera att de flesta av mina kollegor i taxibranschen är vad man kan kalla sluskar. Vad säger det om mej?
Jag har dubbla universitetsexamina i rätt avancerade grejer, men jobbar alltså i ett riskfyllt lågkvalificerat yrke med uselt betalt. Vad säger det om mej?
Jag har tillräckligt med självdistans för att inse att jag knappast är den bäste föraren på vägarna. Dessutom gillar jag inte att köra.

Kommer aldrig att känna något liknande stolthet i nuvarande arbetssituation. :( :gråta

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC