Vad kör ni med för däcktryck?

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Gävle
Hoj
wr250f
OBS! gör inte samma misstag som mig och fyll i bakluft i framhjulet, efter det vill den inte wheela als?
Att däremot ha framluft i bakhjulet gör inte så mycket, konstigt nog.

Jag kör narurligtvis med slangar i däcken åxå, man vet ju aldrig.

jag brukar även smörja in däcken med siliconspray, särskilt på bankörningar har det en possitiv effekt(ännu bättre blir det om man smörjer in skivorna fram).
 

Kal

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Halmstad
Hoj
R6 -01
EBS skrev:
2245479 Helvete! Det kan du ju inte köra på! Byt direkt, kompressorluft äter upp däcken inifrån och försämrar greppet med upp till 89%.















:rolleyes:
Va? är ni seriösa med detta? har ja aldrig hört nån säga nått om...köper man luft på burk då lr? :confused:
 

Kazim73

carpe noctum
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Oskarshamn
Hoj
ZX-6R-95
...gissningvis så spårade den här tråden ur rätt kvickt *S*

För att ge ett seriöst svar: jag kör enligt rek, på kedjeskyddet och bok... 2,5 fram å 2,9 bak...

För mig känns det bara finfint med det trycket....och .hrmmm, jag trycker in den luft jag hittar på mackens däckpump....



:wiggle
 

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Speed Triple 955 -05
Peter_vtr1000 skrev:
2245637 Sådana här trådar som gör att man tröttnar på ett forum,
2,5 fram - 2,9 bak direkt från kompressorn


Du citerade just en av dom få som faktiskt va ärlig(tror jag)...han kör på strippen.
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Ja, det är verkligen tråkigt att se hur andersbrink ständigt gör oseriösa inlägg som sänker trovärdigheten på forumet.
 

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Dalarna
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Jag har forskat lite i detta och resultatet blev att vinterluft ska det vara.
Alla föroreningar i vår svenska sommarluft gör att rotationshastigheten på bakan blir lägre. Vinterluften innehåller en annan typ av föroreningar som lämpar sig bättre för oss hojåkare. Tröghetsmomentet är avsevärt lägre i denna luft.
Men den bästa luften är svår att få tag på. Den finns bara här i Dalarna där den blandas på optimalt sätt med hjälp av dalmasar med knätofs.
Men det västa är att man måste vara på hugget att samla in den vid rätt tidpunkt. Vart fjärde år finns den att hämtas. 29 februari is the day. Klockan 04:23

Lista er här i tråden ni om vill köpa. Har en tankbil som är proppfull. Jag säljer per kilo. Priset är billiga 1.895:- (sporthojspris)

Dal-Mausen
 

Lt Jake

Sassa Brassa.....
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Danderyd, Sthlm
Hoj
XS500
Dede skrev:
2245162 Har sänkt till 2,3 fram och 2,6 bak. Tycker hojen går bättre/mjukare efter det. Körde med rek. 2,5 fram o 2,9 bak innan men tyckte inte det kändes bra.

Om det är på din triple du menar så ska den väl ha 2.2 och 2.9... vad fick du 2.5 i framdäcket ifrån?

/J.
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Ofasen, jag brukar jag ju blåsa upp mina däck själv. Tycker koldioxiden funkar bättre att köra på då risken för punktering avsevärt minimeras iom. att däcket ständigt byggs på inifrån genom tillförseln av kolatomer.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5

aLcATRAZ

Hårdrock, vad annars?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skarpnäck
Hoj
Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
Jag har hört att under parningssäsongen så utvecklar norrlandsälgen en av de allra ädlaste gaserna. Gasen har väldigt speciell egenskap att den förutom luktar illa, ger däcken ett riktigt ordentligt älga-fäste. Körupplevelsen blir liksom älgen, väldigt hårig!

Det ryktas att MotoGP hojjar går på denna luft, som säljs under namnet AirMoose Turbo. (16€/liter). Vi snackar femstjärnig älg-gas från vilda älgar, i habitat bortom gasförorenande städer och motorvägar.

För mer information se www.airmoose.com/turbo

/a
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Bak varierar det från 1.9 till typ drygt 3 bar. Fram 2.1 till 2.5
Men hur bra mätare jag använder vet jag inte, antar att det diffar sjukt mycket på mackarna. Statoil visar alltid mest av någon anledning.
 

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Rekommenderat däckstryck beror lite på vilket däck du har på. T.ex. ska jag har 2.7/2.5 på Bumsen när jag som nu kör med Pilot Road. Med Pilot Sport är det 2.9/2.6 och med Metzler M1 2.8/2.7...

Kolla alltså på däckstillverkarens hemsida. Där finns i princip alltid siffrorna.

Jag litar inte på mackarnas mätare så jag har en egen med mig. En liten digital som får plats under sitsen. Den kanske inte visar helt rätt, men den visar samma siffror hela tiden vid samma tryck.
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Edit: :rolleyes: Få inte för dig att fylla däcken med 40 bar nu, =pang![/QUOTE]

Jag gick natur :tummenupp

Peter_vtr1000 skrev:
2245637 Sådana här trådar som sänker trovärdheten på ett forum, & dess svar.
2,5 fram - 2,9 bak direkt från kompressorn

klagar du på min tråd ? :mad: :tungan
 
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Top