Körde med 2,5 fram o 2,9 bak. Men nu när jag lade på nya däck...sa gummi-gubben att han lagt i 2,8 bak. Däcken skulle trivas båst då, varför vet jag inte. Men såhär gott var längesedan hojen gick. En helt ny hoj!!!
//KaliZ
Hoppas verkligen att du skämtar, 0,1 bars skillnad, och en helt ny hoj??hahahahahahahahahahahahah
Klart man kör med detNitrogen då?
Kör man bana eller bara allmänt snabbt så bör man minska trycket något för bästa fäste.
Vad jag vet i alla fall
Själv kör jag 2.4 - 2,8
Låter högt, jag kör på 1,8-1,9 bak å 2,1-,2,2 fram... Har funkat skapligt hittills, men det beror väl även på dämparinställningar vill jag tro...
Ser ju oftast på däcket om det är snyggt eller styggy slitet...
Låter högt, jag kör på 1,8-1,9 bak å 2,1-,2,2 fram... Har funkat skapligt hittills, men det beror väl även på dämparinställningar vill jag tro...
Någon som provat med nitrogen i däcken? Tänkte mest på reklamen från DäckTeam (dackteam.se)
Nitrogen i däcken
Nitrogen i däcken behåller trycket
Luften omkring oss består av två ämnen; syre och kväve (även kallat nitrogen). Genom att separera dessa ämnen från varandra kan man använda enbart nitrogen att fylla däcken med. Och nitrogen istället för vanlig luft i däcken innebär flera fördelar. Framför allt bibehålls rätt tryck i däcken under tre till fyra gånger så lång tid. Gummit i däcket fungerar som ett membran där luften sakta läcker igenom vilket innebär att trycket i däcket med tiden blir för lågt. Tack vare att kvävgasmolekylen har andra egenskaper än syrgasmolekylen läcker inte nitrogen ut lika fort. Vanlig luft läcker ut med tre till fyra gånger så hög hastighet som nitrogen.
källa: www.aga.se
Hmm läste vad jag skrivit. Syftningsfel så det står härliga till... Menade att det blev en ny hoj med de nya däcken. Absolut inte beroende på lufttrycket.
//KaliZ
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |