Vad kör ni på jobbet?

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Tänkte att i den här tråden kan man skriva om bilar eller annat som man kört på jobbet. Man brukar ju provköra jobbets bilar lite mer än andra bilar som man lånar. Det är helt okej att utvärdera körningar i rullmaskin och annat också.

Jag tänkte börja med bilen jag kör på jobbet, Opel Combo, en otroligt ful och tråkig bil, även känd som brödbilen! Bromsarna är helkassa, tar inte alls, tar inte alls, tvärnit! Den är tråkig, högljud, obekväm, ful och inte alls underbar. Skramlar otroligt mycket redan vid 40 km/h över vägbulorna

Det ända jag kört som var tråkigare var en Opel Corsa, men det är ju i princip samma bil, fast slöare, trodde inte det var möjligt.

Så, lite utvärderingar av sånt ni kör på jobbet tack!

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
Hojlös pga skada
På förra jobbet körde jag en -04 Renault Kangoo 4X4 Diesel. Funkade rätt bra och gick väl sådär, fyrhjulsdriften var rätt skoj på vintern.

I nuvarande jobbet kör jag alla möjliga Volvo och Renault. Blir mest Renaults transportbilar som Trafic och Master. Kör även en hel del S80 ambulanser, de är riktigt slöa pga vikten, men är roliga att åka brett med på nån parkering :)
Gissa om folk flyttar sig snabbt när man syns i backspegeln.

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Rattar en Scania 94D 260 på dagarna.
Toppfart ca 95.. 110 nedför med full last.
hyffsat smidig för sin storlek ändå.

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Chevrolet Blazer -99 hade vi på ett av mina tidigare jobb, grym å ratta runt på vintern, 4wd hög/låg.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Förra jobbebilen var en Ford Tramsit av 98 årsmodell tror jag. Handbromsen låste sig en gång i Linköping mitt i stan hehe - rätt tråkigt. Det var nog allt, toppade 140 på mätaren. Rätt problemfri bil egentligen med tanke på att vi körde den hbg - linkp varje vecka och på vägen hem så ville man HEM så full gas hela vägen var inte ovanligt.

Innan dess körde jag en MB 312D a la glassbil och den var rätt problemfri den med med tanke på att jag testade precis alla gränser som fanns. Kardanen gick på en MB 311D som jag körde, det var allt.

På ett annat jobb hände det att man lånade en Ford KA, det är säkert världens sämsta bil - öststatsbilarna inräknade.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Har kört en del skitiga DAF:ar
Gamla ratiga Scania, en hel del mindre moderna Volvos.

Mattsons i Sundsvall...
Kosta inte på något som rullar.
När det går sönder, skicka det på lagning och betala inte fakturan så är vi säkert välkommen tillbaka ändå.

Tack o lov så pluggar jag nu.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Ricken skrev:
Tack o lov så pluggar jag nu.

Så att du kan ta samma jobb fast då med studieskulder för det finns inga lediga jobb som du då söker :tungan
Nä, så behöver det inte vara.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Mavve skrev:
2658094 Så att du kan ta samma jobb fast då med studieskulder för det finns inga lediga jobb som du då söker :tungan
Nä, så behöver det inte vara.
:hihi
Nädå, jag kollade upp innan jag började plugga så att man inte tog nån utbildning som var hopplös, så förhoppningsvis ska jag väl få mig ett jobb sen.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Golf Variant diesel med sur manuell låda :( Jag ville ha automat men det nya huvudkontoret (uppköpta) påstår att automatbilar är dåliga affärer.
Även en Peugeot Partner 06:a, även den en Diesel. Inga fartvidunder direkt men sköna att köra tack vare vridmomentet...
Tidigare hade jag en Golf Variant 1.6 bensinare automat, slöaste jag har kört i hela mitt liv.
Förhoppningsvis får jag välja privat tjänstebil efter februari och då blir det nog en Skoda Roomster snikmodell för att frakta arslet i till och från jobbet och sedan använda Golfen i tjänsten ändå.

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
HönaPower skrev:
2658148 Yiieeehaaaaaaw!!!!!!! :yoparty

Ser ju bra ut, säkert bättre än min som åker upp när man inte sitter i den. Gammal och ful är den också!

Hagster skrev:
2658189 Kalmar 180.

Vad? :va

Kom på lite annat skrot som jag kört på jobbet.

"Nya" Saab 900 (den som ser ut som en 93a) när det var minusgrader och man vevade ner rutan (elhissar) så skramlade det till och rutan gick inte att veva upp. Jättekul att åka i -10 grader med nervevad ruta, gissa om folk glor!

Körde elbil ett tag när jag sommarjobbade på posten på Saab med. Övade en hel sommar på att få upp skrotet på två hjul. Jag lyckades faktiskt efter ett tag! Bilen blev aldrig sig själv efter det dock. Provade även att först trycka på gasen, sen starta bilen och sen lägga i växeln så att bilen tog ett skutt framåt! Elbilar är kul! :rolleyes:

Last edited:

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
oj.. lite var varje, audi A3,A6,S6,S8,TT,Q7, BMW bland annat.. :)

Gillar bmw 335 starkt, den kan jag rekomendera!
högfartstester = full gas i en timme på tyska motorvägarna är bland dom trevligaste arbetsuppgifterna jag har..

Bifogat

• q7.jpg
    q7.jpg
    20.2 KB · Visningar: 53
  • tt.jpg
    tt.jpg
    39.1 KB · Visningar: 76
  • s6.jpg
    s6.jpg
    40.4 KB · Visningar: 61
Last edited:

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Speed Triple R -15
Volvo FM 320Hk -00 och Volvo FH16 420Hk -99

Vill köra den nya Scanian R460 dragarn, men den haffade Borås/jönköpingslinjen först :(

Gillar dock min FM.Tyst, bekväm och stereobygge! :D

Dark_Messenger

Guest
Två Ford, en Volvo och en Renault. Alla är lika tråkiga. Några slags "mellanklassmodeller".

Bilar är skittråkiga. :zpy

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
Skeppshult. En blå.
Nissan KingCab -97:yoparty

För ett par år sedan fick jag i uppdrag att hämta en experiment-S80 från Volvo uppe i Götet. "Ta det nu försiktigt" sa snubben på Volvo och misstyckte uppenbart på att en drygt 20-årig slyngel skulle ha hand om bilen. Den var utrustad med lite allt möjligt under huven och trots förmaningarna var jag hemma igen ganska omgående.:gnissla (Förutom att den gick som ett skollat ollon tyckte jag inte alls om den dock...)

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
GSX1000R K2
Volvos lastbilar ifrån FL6 till FH 660=660 hästar:arsele åt scania HA HA
Samt så kör jag en 06:a traffic servicebil och en 06:a kangå lagerbil

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Golf variant diesel, automat...den funkar tack vare att de e automat, men satans slö, tar typ en timme innan den svarar på gasen när man ska åka iväg, måste man vänja sig vid annars krockar man när man råkar svänga ut framför nån en timme senare än man räknat med :D
Golf femmor, en automat o en manuell... automaten e faktiskt en av dem skönaste bilarna jag kört, notera skönaste, inte snabbaste roligaste osv.
Lagom me klös i motorn, växla manuellt funkar perfekt me den lådan för den svarar direkt, till skillnad från golf variant lådan, osv osv... japp :D.. skulle lätt kunna tänka mig en sån privat för o ta mig till o från jobbet.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln