Vad kör ni på jobbet?

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
En Combo har aldeles för många och stora rutor att skrapa när man har bråttom och träningsvärk i armarna efter att ha kört cross! :mad:

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
De två propellerna är mitt ansvar att de går som de ska, ca 18000 hästar styck. Styrman på bryggan kör dem men det är jag som bestämmer. :mad:

Bifogat

• Skruvar.JPG
    Skruvar.JPG
    141.5 KB · Visningar: 87

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Thermal skrev:
2666993 De två propellerna är mitt ansvar att de går som de ska, ca 18000 hästar styck. Styrman på bryggan kör dem men det är jag som bestämmer. :mad:
Gör inte som en fd motorführer. Han bråka med kapten om vem som hade mest makt, det sluta med att han döda huvudmotorn mitt i engelska kanalen. Nummera är han lärare...

Simp skrev:
2662762 Vad är det fega? Är man inte polis så är det inte så poppis om man glider runt i en målad bil. Är INTE polis utan arrestvakt.
Men då är det ju ingen civil polisbil :4skicka Då är det en civil arrestvaktsbil ju! :fatta! ;)

Last edited:

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Plocktruck här också!:)
Tyvärr blir det oftast BT, men ibland har man turen att kunna köra Atlet. Aah. Går inte ens att jämföra. Nån här som har en idé om varför ett företag envisas med att köpa två olika truckar? Det köptes två nya i år. En BT, och en Atlet.:va

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Pallas Athena skrev:
2667051 :rodnar Mmm, jag vet.
Men snart blir det byte till nya Caddy..biogas :crash Kan inte riktigt bestämma mig om det är ett upp- eller nedbyte :tungan

Helt klart ett nedbyte. Kan det ens klassas som bil?

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Alx skrev:
2658038 Tänkte att i den här tråden kan man skriva om bilar eller annat som man kört på jobbet. Man brukar ju provköra jobbets bilar lite mer än andra bilar som man lånar. Det är helt okej att utvärdera körningar i rullmaskin och annat också.

Jag tänkte börja med bilen jag kör på jobbet, Opel Combo, en otroligt ful och tråkig bil, även känd som brödbilen! Bromsarna är helkassa, tar inte alls, tar inte alls, tvärnit! Den är tråkig, högljud, obekväm, ful och inte alls underbar. Skramlar otroligt mycket redan vid 40 km/h över vägbulorna

Det ända jag kört som var tråkigare var en Opel Corsa, men det är ju i princip samma bil, fast slöare, trodde inte det var möjligt.

Så, lite utvärderingar av sånt ni kör på jobbet tack!

Haha, så du får inte låna nycklarna till Corvetten? Surt... :D

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Senaste väktarbilen var en Toyota Corolla. Värdelös.
Helt otroligt att en bil kan ha så lite väghållning och ha så hög bränsleförbrukning med tanke på hur slöa dom är.

Näst senaste väktarbilen var en VW Golf, den var nästan OK.

Väktarbilen innan den var en VW Polo, den var helt OK.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Wunder skrev:
2667895 Senaste väktarbilen var en Toyota Corolla. Värdelös.
Helt otroligt att en bil kan ha så lite väghållning och ha så hög bränsleförbrukning med tanke på hur slöa dom är.

Näst senaste väktarbilen var en VW Golf, den var nästan OK.

Väktar
bilen innan den var en VW Polo, den var helt OK.
Det förklarar vapen väggen tråden, du är en såndär väktare som konstant måste påpeka att du minnsan är väktare..

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Här är mina tjänstefordon.

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    78.8 KB · Visningar: 54
  • 2.JPG
    2.JPG
    67.8 KB · Visningar: 53
  • 3.JPG
    3.JPG
    42.2 KB · Visningar: 46

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
ft skrev:
2667799 Haha, så du får inte låna nycklarna till Corvetten? Surt... :D

Vart har du gömt dom ditt nöt! :fatta! Jag är så trött på Combo nu så jag dör snart! Slipper skrapa rutorna idag i alla fall! :mad:

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Alx skrev:
2668034 Vart har du gömt dom ditt nöt! :fatta! Jag är så trött på Combo nu så jag dör snart! Slipper skrapa rutorna idag i alla fall! :mad:

Need-to-know-basis. Vet du inte får du köra Combo... :arsele :hihi

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Alx skrev:
2659123 Okej, hade du sagt pushback hade jag fattat direkt ju! En och annan sån har man ju gnällt på på Skavsta!

Jasså? Jobbar du inom luftfart? :)

Edit; på tal om gnäll på push backchaufförer så lyckades jag en tiiiidigt morgon sving-pusha en 737 mitt mellan 2 taxilinjer, var inte så lyckat eftersom det var mitt under en peak så jag spärrade 4 flyg på väg in mot gate. Min duty officer fick ett mindre trevligt samtal från tornet strax där på... Vill inte veta vad de sa men han sa "pusha lite bättre nästa gång..." :D

Last edited:

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Hagster skrev:
2669041 Jasså? Jobbar du inom luftfart? :)

Edit; på tal om gnäll på push backchaufförer så lyckades jag en tiiiidigt morgon sving-pusha en 737 mitt mellan 2 taxilinjer, var inte så lyckat eftersom det var mitt under en peak så jag spärrade 4 flyg på väg in mot gate. Min duty officer fick ett mindre trevligt samtal från tornet strax där på... Vill inte veta vad de sa men han sa "pusha lite bättre nästa gång..." :D

Jag är Saabare precis som ft. Har även jobbat på flygbolag i Nyköping ett tag.

Busade lite med pojkarna som bogserar Fokkrar här i Linköping och satte en övningskör skylt så att piloterna skulle se den. Den var inte kvar länge. :rolleyes:

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Alx skrev:
2669120 Jag är Saabare precis som ft. Har även jobbat på flygbolag i Nyköping ett tag.

Busade lite med pojkarna som bogserar Fokkrar här i Linköping och satte en övningskör skylt så att piloterna skulle se den. Den var inte kvar länge. :rolleyes:

Uuuuh hatar Fokker. Så jävla värdelösa att lossa/lasta sen är det i princip omöjligt att pusha för man ser inte ett jävla dugg under dom.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati