Eskilsson skrev:För er som har kört upp på sporthojjar så undrar jag hur ni gjorde med svängen i lågfartsbanan.
Där jag körde va det sprayat i marken som markering för hur långt ut man fick köra. (På körskolans område i Haninge/jordbro)
Och området som blir från näst sista konen (eftersom man skall runda sista) om jag linade upp hojjen perfekt (manuellt) för att anpassa den för svängen (tror inte man skulle kunna komma så perfekt om man desutom kör banan), så krävdes det uniefär 70% större område än vad som fanns för att hojjen skulle gå att leda runt utan att passera linjen. Jag satsade då på att köra snabbare och lägga ner hojjen för att minska radien, dock utan att lyckas . Men så fick man tydligen inte göra i alla fall. För man skall krypköra runt.
Då provade jag tjejens CBR 600, och med den är det superlätt. För den har extremt mycket mindre svängradie. Än min gixxer 1000.
Hur gör dom på uppkörningen för er som kommer med en gixxer 1000?
1975 körde jag upp på en Yamaha AS1 och klarade det.perkihlen skrev:Som ämnet säger vad kör ni upp på i år ni som kör upp privat? Körde själv upp förra året på sporthoj, det var nästintill omöjligt klarade med nöd o näppe. Så om du planerar att köra upp på sporthoj i år så är det skitsvårt att komma runt i låghastighet banan. Hade nog världens mest sympatiske kontrollant.
Ågga skrev:Honda Transalp. På gamla banan iof men en offroad är nog att föredra. På en cykel av Savage-typ har jag hört att styret "tippar" när man närmar sig halva styrutslaget.
Mögel skrev:Jag körde upp med min volvo 240 fast med mc nummer plåtar! Det va hur lätt som helst......
perkihlen skrev:Som ämnet säger vad kör ni upp på i år ni som kör upp privat? Körde själv upp förra året på sporthoj, det var nästintill omöjligt klarade med nöd o näppe. Så om du planerar att köra upp på sporthoj i år så är det skitsvårt att komma runt i låghastighet banan. Hade nog världens mest sympatiske kontrollant.
Stortryne skrev:Var det inte jobbigt med säkerhetskontrollen? Att få upp den på mittstödet å så?
*Micke* skrev:Jag körde som sagt upp på en ZX-R -98, fick den konbanan som man skulle stanna på inom vissa ställen. Missade första gången av ren nervositet, fick då göra högfart (skitlätt) och bromstest. Efter detta fick jag göra om lågfarten igen, satte då denna! Jag hade inga problem med att hamna innanför linjen på den banan i alla fall, det handlar bara om ta ut svängen ordentligt, kan inte riktigt förklara men kolla min ordentligt snygga bild! Men som sagt vet inte hur svängradierna är på andra hojar, hade övat på en zx6-r tills dagen innan då jag för första gången satte mig på uppkörningshojen... Men nöt in och se säker ut så kanske de tummar om de ser att det inte går på något sätt....
gabor2 skrev:....Tricket är att nypa med bakbromsen och "ta ut" kurvan vid ingången av vändningen samt att "ta in" snävt mot konan vid utgången till slalombanan .hålla upp blicken
för att ha balans och planera.....
Jag körde med skolans Motoguzzi (750).perkihlen skrev:Som ämnet säger vad kör ni upp på i år ni som kör upp privat? Körde själv upp förra året på sporthoj, det var nästintill omöjligt klarade med nöd o näppe. Så om du planerar att köra upp på sporthoj i år så är det skitsvårt att komma runt i låghastighet banan. Hade nog världens mest sympatiske kontrollant.
JKay skrev:Jag hoppas att du är medveten om att den enda begränsningen är linjen i djupled (4m bort från konen) inte i bredd. Dom linjer du ritat i bredd finns inte och behöver inte tas hänsyn till. Det gör saken liiiite lättare.
Precis så är det!
JKay skrev:Jag hoppas att du är medveten om att den enda begränsningen är linjen i djupled (4m bort från konen) inte i bredd. Dom linjer du ritat i bredd finns inte och behöver inte tas hänsyn till. Det gör saken liiiite lättare.
Precis så är det!
perkihlen skrev:Ahaa! då hade du det lite bättre
*Micke* skrev:Jag körde som sagt upp på en ZX-R -98, fick den konbanan som man skulle stanna på inom vissa ställen. Missade första gången av ren nervositet, fick då göra högfart (skitlätt) och bromstest. Efter detta fick jag göra om lågfarten igen, satte då denna! Jag hade inga problem med att hamna innanför linjen på den banan i alla fall, det handlar bara om ta ut svängen ordentligt, kan inte riktigt förklara men kolla min ordentligt snygga bild! Men som sagt vet inte hur svängradierna är på andra hojar, hade övat på en zx6-r tills dagen innan då jag för första gången satte mig på uppkörningshojen... Men nöt in och se säker ut så kanske de tummar om de ser att det inte går på något sätt....
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |