Vad körde ni för moppe?

kiisen

Fegis
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Grums
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K8
Körde HONDA MT50 av 1988 års modell med 9,5 hk trimcyllinder och 21 mm förgasare gjorde runt 110 ; ).
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
kiisen skrev:
2613482 Körde HONDA MT50 av 1988 års modell med 9,5 hk trimcyllinder och 21 mm förgasare gjorde runt 110 ; ).

Hmm...

Min "senda" som har 5 cm dam på sig i garaget har ungefär 9 hk när den har ett effektrör på och tror inte den ens gör 85... men men
 

Olmo

Med lem i köttflöjt mc
Gick med
31 Oct 2005
Ort
Södertörn
Hoj
2010 KTM 690 Duke
Började med en Puch Dakota -77. Den lärde man sig skruva på, sönderjackad kolv med mera.
Sen blev det en Yamaha FS1 Disco -78 (Disco=skivbroms fram, wow)
Den fick sig en omgång med en 60cc-cylinder, s.k. "7½:a", 19 mm förgasare 14-drev samt urtagen främre avgasinsats.
Gjorde 85 km/h och gick och lät som en symaskin. i ett år
2 veckor efter jag sålde den så skar den visst, men jag tror lallaren glömde blanda i 2-t olja i såsen, han verkade vara den typen.
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
125_next skrev:
2614766 Hmm...

Min "senda" som har 5 cm dam på sig i garaget har ungefär 9 hk när den har ett effektrör på och tror inte den ens gör 85... men men

haha, nedu. inga 9hk på den med bara ett annat avgassystem inte. Senså är det även skillnad på kanaler och sådant, då det ena är 50cc och den andra en 65cc.
 

Bomme

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Boden
Hoj
Husqwarna wr 240
125_next skrev:
2614766 Hmm...

Min "senda" som har 5 cm dam på sig i garaget har ungefär 9 hk när den har ett effektrör på och tror inte den ens gör 85... men men


Teskedsgumman eller?




:tungan
 

zeroxi

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2006
Ort
borås
Hoj
RmZ250
seriöst, hur kan ni tro att era mt5:eek:r med 65cc gör 110? det har dagens sport/midrace trimmade mopeder svårt att göra och de har ändå 10-13 bänkade hk!
Ni måste kört med dundertung drevning eller släppt den ut för ett stup?en moppe från 2000 talet med orginal cylinderoch effektrör har ca 5-6hk beroende på motor btw (på fabrikatspappret så kanske den har 9hk ;))

Tro mig, vet vad jag pratar om!

Och ni som säger att ni har haft 70cc på era mt5:eek:r kan inte tala sanning, elle rom ni har bytt till en annan vev med längre slaglängd så kan den komma upp i ca 70cc men med orginalvev/slaglängd så får ni bara ut max 66,7cc eller nåt sånt.
 

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Stuvsta/Huddinge/sthlm
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
Honda Mt-5 1989 med 65cc cyl , högkomptopp , andra reeds , stor förgasare (kommer inte ihåg hur stor) effektavgassystem, gick upp på bakhjulet vid gaspådrag på ettan å tvåan , även på trean om man hjälpte till lite med kopplingen. toppade enligt polisens laser 95 km/h ( kompisarna stod å lyssnade vid polisspärren när jag medvetet körde förbi allt vad jag orkade , ung å dum som man var ) :tungan sålde den senare till en kille som trimmade lite mer , så att den gjorde 110 km/h ( sa han i alla fall), den tokskar efter typ en vecka å hamnade tydligen på botten av nån sjö .

så kom inte å säg att man inte kan trimma mt-5òr :)
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Yamaha FS-1 Yankee anno 1983. Ingen annan hade en sådan och jag var otroligt nöjd. Den gick "elakast" bland de moppar som ingick i vårt gäng. 84 km/h på mätaren med femhalva, 16 mm förgasare och insatslös ljuddämpare. Minns att jag nästan kissade på mig av förtjusning över hur den stack iväg sedan min kompis Pappa (som var bilmeck och van att skruva med cross) hade lyft eller sänkt nålen något steg. Minns att man tyckte att det var att köra på bakhjulet när man stegrade den på ettan med fötterna på marken.

:yoparty :D
 

Bifogat

  • yankee1.jpg
    yankee1.jpg
    9.6 KB · Visningar: 406

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Ort
I Grotta
Hoj
tyvärr ingen nu = (
ja va hade man nu..

14 bast och en rieju drac 1998 ny, 85km/h+ orginal... d var tider:tummenupp


var sjukt sugen på 75cc men finansen var på skansen,,, men man hörde rykten om 120km/h med 75cc...fräckt när man var 14,....
 
Last edited:

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Täby
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
goba skrev:
2616815 14 bast och en rieju drac 1998 ny, 85km/h+ orginal... d var tider:tummenupp


var sjukt sugen på 75cc men finansen var på skansen,,, men man hörde rykten om 120km/h med 75cc...fräckt när man var 14,....
Erkänn, du är fortfarande lite sugen på att få köra i 120km/h. Men alla skyltar säger ju 110...
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Bomme skrev:
2616206 Teskedsgumman eller?




:tungan

Ska ja va ärlig vet ja inte om det stämmer men på deras hemsida så har moppen 5hk och ostrypt har den 8,5 sen så är det inte så mkt om man lägger på ett effekt så det kansek är 9 hk men som sagt tror inte den gör över 90 eller ens 85... men det var nån killa som skrev att han hade en gilera i början av tråden... som var opluggade och gjorde 90 ska ja va ärlig så låter dem felsta MF så...

Aja mitt största misstag i livet var att köpa moppe... ångrar mig otroligt mkt att ja köpte en...

goba skrev:
2616815 14 bast och en rieju drac 1998 ny, 85km/h+ orginal... d var tider:tummenupp


var sjukt sugen på 75cc men finansen var på skansen,,, men man hörde rykten om 120km/h med 75cc...fräckt när man var 14,....

Nu ska ja spela lite moppe freak hära du vet att en rieji drack har circka 2,5 hästar orginal och när man tar bort pluggana så sägs det att den har runt 7-8 vilket enlit mig inte räcker för 85.... En moppe mätare behöver man inte titta på för det är 80% chans på att den itne vissar rätt (ungefär 10-15 km/h fel)
 
Last edited:

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Ort
I Grotta
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Flubber skrev:
2616842 Erkänn, du är fortfarande lite sugen på att få köra i 120km/h. Men alla skyltar säger ju 110...


vet ej om ja kommer upp i d me min zx10.. :D :D :D
reg beviset säger att den är konstruerad för 295km/h men ja vet inte... :D :D

125_next skrev:
2616866 Ska ja va ärlig vet ja inte om det stämmer men på deras hemsida så har moppen 5hk och ostrypt har den 8,5 sen så är det inte så mkt om man lägger på ett effekt så det kansek är 9 hk men som sagt tror inte den gör över 90 eller ens 85... men det var nån killa som skrev att han hade en gilera i början av tråden... som var opluggade och gjorde 90 ska ja va ärlig så låter dem felsta MF så...

Aja mitt största misstag i livet var att köpa moppe... ångrar mig otroligt mkt att ja köpte en...



Nu ska ja spela lite moppe freak hära du vet att en rieji drack har circka 2,5 hästar orginal och när man tar bort pluggana så sägs det att den har runt 7-8 vilket enlit mig inte räcker för 85.... En moppe mätare behöver man inte titta på för det är 80% chans på att den itne vissar rätt (ungefär 10-15 km/h fel)



vägde inte så mykcet när ja var 14....hahah :D :D :D

god natt....
 
Last edited:

Mortis

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Lite här och där
Hoj
Husqvarna 118cc-43, S1000R -15
Yamaha DT 50-91 annan slutburk, ser den än idag rullandes..
Nostalgin kommer krypandes varje gång, tycker dock den kan tvättas mer. Inte mkt till kärlek men ja sålde den 94 så.
Ja just det, trimmandet...
Jag trimmade å min far plockade bort det, han märkte fan i mig om ja så bara drevade*suck
Men jag tar honom nu varje gång vi är ute å kör å ja skyller allt på min uppväxt...:arsele
 

bjos

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
Husqvarna sm 610s, KTM 520exc
Jag hade en senda som man kunde pressa upp i 85km/h. Sen köpte jag en GPR som gick i 98km/h, medvind och lätt nerförsbacke. Lyckades nog aldrig få upp den i 100.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Hmm! yz80 -79 med texas styre,dubbla extraljus som framlyse,mc batteri som fick laddas varje dag och påsvetsat ändrör från en vw bubbla för att inte störa ortsbefolkningen för mycket.
Toppade ca85km/h med orginal drevning och accade lätt ifrån svartvita volvos.:)


Förmodligen den enda moppen i denna tråd jag skulle vilja se. Kanske rent utav betala...

Jag menar...bara en sak som Texasstyre på en gammal cross....:yoparty

FINNS DET BILD, SNÄLLA:huvet
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Z50 och sen en compakt med 5-halva och orangehårig sadel.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top