Vad körde ni för moppe?

Scorpiojn

Medlem
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Ducati 998s FE
Zündapp KS50 Supersport -83.

Förutom inköp av 14 kuggs framdrev endast egenhändigt utfört bondtrim. Gjorde väl 65-70 km/h med solen i ryggen.

Har faktiskt varit lite sugen att skaffa en igen.. :lol Fast då en -78:a med runda framlyktan och utan ankstjärt.

Ladde

Medlem
Gick med
23 May 2003
Hoj
Husqvarna 701 enduro 2019 & Ducati Scrambler Classic 2015
En svart/röd Yamaha DT50 -89 med 70cc cylinder och 20mm förgasare. Vilken underbar tid det var. Jag blir riktigt nostalgisk..

Jk=SWE=

Raider of the lost fultjack.
Gick med
6 Jan 2007
Hoj
HD Bobber -06
Honda MB 5. Tycker synd om 15 åringarna idag, usch för o köra en tråkig scooter! Gayvarning!

V1ktor

a bike is more then two wheels!
Gick med
27 Sep 2006
Hoj
yamaha xt660 sm
själv så hat man ju sin yamaha dt-50 mx-90 kvarän har ju bara skaffat 125:a men jag har aldrig lyckats bra me den, fick till den än gång med krök 14/50drev luftfilter och ljuddämpare då kom jag upp nog i 65-70 men när man drar tillbaka till fjärdhundra slummen där det naturlgtvis finns poliskontroller på lördagar så dem vinka in mig och tittade på mig med arga blickar för jag hade kommit nerför backen i 70km/h så dem frågade om de va nå trimm på den, och jag kom med den klassiska komentaren: -Bara kröken som ger lite mer effekt bara det är det ENDA!. sen gick han runt moppen och tittade och vid det tillfälet stod det 5 poliser och tittade på mig sen kom den andra polisen tillbaks och sa åt mig att jag ska göra alko test så jag blåser i den och vilken tur 0 promille även fast man hade tagit nån innan sen sa han åt mig att jag fick ta det lugnt hahaha sicken tur!!!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Honda MB 5. Tycker synd om 15 åringarna idag, usch för o köra en tråkig scooter! Gayvarning!

gay kanske men det är jävligt lätta att trimma ;)

här är min lilla moppelista:

1: puch maxi med 5,5:a och trimkrök, gjorde ca 60 blås ända tills kopplingen och förgasaren sa upp sig...:D
2: yamaha neos (gay scooter:tungan ) med trimblås och ostrypt variator, gjorde cirkus 80 med en effekt kurva som liknade inget annat:yoparty
ax upp till tio blås: inget alls. ax upp till 80 blås: allt:D
3: aprilia sr50 ditech (gay scooter även den:tungan ), en race-scooter med direktinsprutning. helt ostrypt, gjorde ca 75 med ett satans ax. och sen så var den stark som en jävla oxe:D minns hur jag och tre polare körde hem på den, höll stumt hela vägen vilket innebar ca 70 hela vägen:D

så visst, scootrar må vara gay men de är bra mycket bättre maskinellt sett än andra mopeder;)

horbror

Vi är vad vi heter
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
FE 650 + S1000R + Leonardo 300 + Typhoon 172cc
Själv så hoppade man över det där när man var 15 och köpte moppe i somras! Helt klart bästa fordonet jag äger :)
Betalade 6000:- för en helt ny kina-moppe! Går som faan, ca.60kmh/h :)
Perfekt sommarfordon att åka runt å glänsa på!

karl_magnum

Amatör
Gick med
24 May 2006
Hoj
Polka r1 1998
Första en Zundapp gubb moppe efter det ett antal Suzuki k50 en rysk moppe och avslutade med en Suzuki ts50 alla trimmade i olika grad..

Zoquick

asså!..du menar så.
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
Cbr 900*såld* Ktm 660*såld*FZR 600*såld*Suzuki Gsx250
Solex Knallert.. Drog lite soppa, men gick inget fort.

Zundapp ks 50 supersport, filat lite här och var.

4st olika Puch dakotor.. lite 60cc och annat pyssel.

Cresent Mcb .. blå gammal puch replika, gick ej nå vidare

Cresent Compakt.. baby blå med sachs motor.

Zundapp Cs 50.. gick helt okej.

Fy rackarns va kul det var på den tiden, satt alltid i skolbänken och stank bensin. Försökte impa på brudarna med div sladdar och wheeli försök.

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Hoj
GSXR 750 98:a
en gammal Vespa (fick den när jag var 7)

En gammal Husqvarna (10 år gammal)

Kreidler årsmodell 1977 (14 år gammal) Moppen renoverades så gott som jag kunde när jag var 14

Casal årsmodell 1975. Köptes när jag var 15. Ny lack och renoverad motor med nya packningar och montering av en DT 70cc cylinder (Blev tvungen att konstruera ett mellanlägg mellan cylindern och cylinderfoten) Dt trimm krök som sågades i bitar och svetsades ihop i skolan. likadant med en Dt orginal burk.
Resultatet blev en hoj som toppade 95 enligt mätaren.

Aviation

Chef
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
???
en plast racer.
Yamaha Aerox -02a med exklusiva 2 gramsvikter i variatorn o kunda och technigas trimkrök, sedan alla strypningar bort plockade.
topfart ca 90kmh med kunda. lite snabbare med technigas

Enda kraschen var när min kompis skulle åka på bakhjulet och åkte rakt in i mig (jag stod still då). fast de va några stunder man va tvungen o gå av o andas för man undra hur man lyckades hålla sig kvar

roban_2002

Kocken
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
kawasaki ZXR750 -89, suzuki TL1000S -97 samt en paj suzuki rg125f -92
hade en yamaha aerox -02!
men nån fattig j*vel norpa den för mig!:mad:
men men...

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Mustang Cross Special -72 toppade väl ca 65 som bäst.
Baotian BT50QT-9 med diverse trimdelar och tjaffs. Resulterade iallafall i ca 75 ärliga km/h (med fint vrid för att vara moppe) tillslut, innan syrran tog över den och trolla bort allt trim på begäran av mor.

Lezo

HiPerJace Tuna!
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Rs 125, en Pr2 extreme tuned edit roxXx. Samt skuren 250&Novolette!
1. En novolette som efter ett tag skar.
2. En rieju MrX-04a. En hel del trim och grejer! Kom 2a i en omröstning om svergies snyggaste cross moppe 2006. Topade runt 110-115!
3. En yamaha aerox som det byggs febrilt med!

Kör dock en aprilia RS 125 också som transport fordon :)

Edit 24/2: Film på moppe jävel'n http://videos.streetfire.net/video/50a41596-8420-4551-83a9-98cb013e6acf.htm

Last edited:

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
En compact samt en ombyggd flakmoppe med crossdäck och sänkt framvagn, även 70kubikare och lite annat godis, roligare vinterfordon när man var ca 15 fanns ej.

Jimmy_N

Medlem
Gick med
14 Sep 2004
Hoj
Honda 900 F Superbike
Hade en Puch Maxi med jobbigt hög tomgång
och 70cc cylinder, trim pipa osv. det roliga
var att den började rulla så för man inte höll
emot;)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati