Vad körde ni för moppe?

Rignell

Guest
Denna tråden har jag missat!

Hade en Puch Maxi 80-talare
50cc
jackad kolv
Hi-Flow filter
Avstämt pipa
Toppa 60km/h

Det va härliga tider det!:)
 

tele

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Gubböle, Umeå
Hoj
Honda SuperMagna -87
Suzuki TS50 -92

minns inte riktigt men jag tror det var 70cc cylinder men original förgasare, 16mm std om jag inte minns fel.
max drevad fram(16 kanske) men original bak(54)

gjorde 85-90 och dit gick det fort oxå. ja med moppemått mätt alltså... :banana

det räckte för att lura bort en MC-snut... :arsele
 

Cozy P

Medlem
Gick med
21 Sep 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VTR SP-1 -00
Moppe??

Blev en cross, Suzuki Rm 80cc vid 14 års ålder istället:tungan Den blev det en hel del meck med kan jag säga. Men den gick riktigt bra den!!
 

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
Hrrrmm...

Hela vägen tills nu

Casal....Zündapp.....Yamaha DT 50.....Yamaha DT 125 MX.....Suzuki RG 125 Gamma x 2.....Yamaha DT 125 R.....Aprilia RS 250......Yamaha WR 250.....Yamaha R1

/D.
 

karl_magnum

Amatör
Gick med
24 May 2006
Ort
Kramfors
Hoj
Polka r1 1998
Hysteriskt rolig tråd! Märks att det finns mycket fukkon på forumet!
Kommentarer som -Tro vad du vill den gick det! och -Säkert min vespa gör 197km/h hur kunde din stenålders moppe göa 200?!?!?!
 

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
He he vilka gammla minnen som swishar förbi när man tänker på moppetiden....
Själv hade jag en MT med lånat trim... 70cc Italiensk Autissa cylinder, planad topp, 24 mm Mikuni, reedventil med fiberläppar, helsystem från malossi eller va de hette, samt drevning med ett par kugg både fram & bak. Hade även lättad kolvbult minns ja... Innan den drevades gick den på bakhjulet på draget på 1:an. Den va snabbare än grannens saab 99 upp till min toppfart. Inte så poppis....
 

slemhelge

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Markaryd
Hoj
GSX750ES
Puch Alabama

Jag körde minsann en PUCH ALABAMA och den var grymt orginal förutom ett justerbart munstycke,med detta toppade den ca 58kmh :tummenupp Men nu skall jag köra en GSX 750 ES-83:a så fort jag får mitt körkort som jag planerat att få innan semestern:yoparty
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Jag hade en solblekt röd Honda MT-5 från 92, med uppborrat insug och trimkrök.
Gjorde hela 55. ;-)

Nä, visst.. bara 115cc

Det jag menade va, låt han va, ingen som bryr sig.
Hade en röd NSR125 när jag va i din ålder. Jävlar va den gick tyckte man :näsblod
 
Last edited:

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Trimmad Ciao trampmoppe 70 km/h (på mätaren alltså) i nerförsbackarna :D , typ 5 km/h uppförs :tummenupp
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Va det bara jag som körde på kompisarnas moppar. Hade aldrig nån egen.:rolleyes:

Haha. Jag hade en i tre veckor, men det var inget vidare. Berodde kanske på att jag redan hade "kört av mig" mopedåldern, då jag hade några kompisar som var något år äldre, så när jag själv fyllde 15 hade jag redan kört en hel del.
 

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
Körde en röd Suzuki K50 som trimmades för pengarna man fick av Mormor för man Konfimerades :tummenupp Köpte allt trim som gick och få tag i, tänkte först bara köra 5 halva men Farsan tyckte om jag skulle trimma skulle det trimmas ordentligt så jag hade en chans mot Länsman :) farsan tvingade mig även att köpa nya bromsar runt om... vilket visade sig inte va så dumt ändå!
Kördes dyngnet runt året om alldeles för länge...
 

Japps

Våga? Vad ska man våga???
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Furulund
Hoj
GSX-R 750
Puch M50 Racing -78

Jackad kolv, portad topp, effektsystem, drevad, högt tryck i däcken, portad gasare samt dragen plugg o körde på nitrometanol. Blandningen 90 % oljeblandat och 10 % nitromatenol. Blåste i 100 km/h cirka, bra för en sån gammal trotjänare!
 

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Gul Hornet 600
Röd Honda MT5 (89/90:a?, osäker). Med, till en början, 65cc cylinder, trimkrök, dubbla utblås, höjd, drevad, någon större förgasare, osv. Sen lossnade nållagret och massa saker åkte runt i cylindern. Fixade den så gott det gick och sålde. Karvade sen ur originalet och kolven men med samma förgasare och drevade till orginal. Den gjorde inte 80-90 längre, mer 55 men det räckte det också.
 

Gixxer_750

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Ort
Bymarken
Hoj
Yamaha R6
Hallå!

Kom precis på en riktigt intressant fråga, antar att många här grundade mc-intresset i moppe-åldern.

Så vad körde ni för moppe? Trimmat eller Original? Har det speglat av sig på nuvarande maskin?

Personligen har det varit Honda hela livet. MT-5:a med 65cc, trim-krök, jamarcol slutburk..ojojoj. Toppade väl i 75 km/h med originalförgasare! :rock

/Peter


Jag hade en Gilera RK50 Cannibal -99 som fanns endast 5-10 ex i sverige för den modellen hade 20mm dellorto förgasare istället för 12-16mm och saknade elstart som den vanliga modellen Rk50 h@k:n hade som också var en stabil crossmoppe
..
Jag la ut en hel del på trim och fick byta cylinder 3 gånger och förgasare en gång.. allt eftersom de pajjade.. hehe

Trimm bestod av: 76cc tävlingcylinder (15hk+), effektsystem, trimfilter, drevad, andra munstycken... hemmagjord luffarturbo( blåste rakt in i förgasaren genom ett litet filter som gjorde att den gav mer uppe i fart)

toppfart: vet inte mätaren gick bara till 110 och när den bottnade gick den sönder.. varvade runt 13.000rpm som max.. den gick emot stoppet :) jag kunde hänga med och även köra om på motorvägen.. så över 110 gick den men sen kan jag inte säga hur mkt bättre den gick

ingen som drog mig här i jkpg iaf :yoparty
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top